Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3230974
Mijn moeder zag de ifetch op de honden Kennemer stranddag en wil er nu ook zo een.
Of ik ook de helft wil neerleggen :confused1:

Nu vraag ik me dus af welke te kopen..

https://www.bol.com/nl/p/ifetch-too-bal ... tm_role=in

Of

https://www.bol.com/nl/p/godoggo-automa ... 047588856/

Mijn moeders voorkeur gaat naar de Ifetch too, de mijne.. de GoDogGo.
Nu hebben we thuis een tuin waar we zeker 9 meter hebben. Op de camping zeker 15 meter.

Alleen heb ik een golden die best wel bangerig is voor harde geluiden...
En over 4 weken komt er een pupje bij. Nu heb ik in video's gezien dat ze beiden geluid maken maar de GoDogGo toch iets meer.
Maar ik vindt het wel fijn dat ie met een afstandbediening te bedienen is. Ook gaat ie 15 meter ver i.p.v 12 op max. stand wat beter is op de camping. Ook kan je 'm volgooien met ballen i.p.v. 1 bal per keer.

Welke raden jullie aan? Vliegen de ballen bij beide apparaten niet over de schutting? (180cm hoog bij ons)

Alvast bedankt voor reacties :biggrin2:
#3230983
Dat komt wel goed, ik ga 3 tot 4 keer per week naar het strand en dan gooi ik een uur lang zelf met de bal.
Dit is om ze thuis ook te vermaken, en als mijn moeder wat wil dan komt het er ook, dus geen is helaas geen keuze maar bedankt voor je eerlijke reactie ;) .
#3231001
Retrievers schreef:Dat komt wel goed, ik ga 3 tot 4 keer per week naar het strand en dan gooi ik een uur lang zelf met de bal.
Dit is om ze thuis ook te vermaken, en als mijn moeder wat wil dan komt het er ook, dus geen is helaas geen keuze maar bedankt voor je eerlijke reactie ;) .
1 uur lang bal gooien.... ik zou doodsbang zijn dat de honden hierdoor heel snel hele ernstige blessures oplopen. Zoek maar eens op internet naar balgooien en belasting.

Ik zou zoekspelletjes en zo gaan doen en niet nog eens een machine kopen om de belasting nog groter te maken door het ook op de andere dagen te gaan doen.
#3231009
Lil schreef:1 uur lang bal gooien.... ik zou doodsbang zijn dat de honden hierdoor heel snel hele ernstige blessures oplopen. Zoek maar eens op internet naar balgooien en belasting.

Ik zou zoekspelletjes en zo gaan doen en niet nog eens een machine kopen om de belasting nog groter te maken door het ook op de andere dagen te gaan doen.
Helemaal mee eens! Dat is nog een veel belangrijkere reden om het niet te doen.
#3231011
Lil schreef:
1 uur lang bal gooien.... ik zou doodsbang zijn dat de honden hierdoor heel snel hele ernstige blessures oplopen. Zoek maar eens op internet naar balgooien en belasting.

Ik zou zoekspelletjes en zo gaan doen en niet nog eens een machine kopen om de belasting nog groter te maken door het ook op de andere dagen te gaan doen.
+1!
Lees vooral ook even dit artikel http://www.hondsdomheid.nl/honden-ballen-en-stokken/
#3231013
Ik begrijp je plezier in balspel met je hond. De mijnen zijn er ook dól op en dan is het gewoon vreselijk leuk om voor ze te gooien. Maar vergis je niet in de belasting en slijtage die dit op levert, nog los van het blessure gevaar wat al genoemd werd.
Niet leuk om over te denken of 'zeuren' terwijl je je verheugd op gewoon zo'n lolletje, maar de belasting van het trekken van de sprintjes en vervolgens vol in de rem gaan bij de bal, is zowel voor schouders, ellebogen als voeten/tenen heel veel gevraagd. De kans dat je hond er pees/band blessures door op loopt (hetzij door acute blessure, hetzij tgv overbelasting) is niet gering. Dat vergt zo maar een half jaar van beperkingen en heel voorzichtige opbouw om te herstellen. Ook moet je rekening houden met artrose en gewrichtsontstekingen n.a.v. dit soort belasting, dat komt niet meer goed..
Je vertelt er een pup bij te krijgen, daarvoor is het zelfs nog ongezonder zolang ze niet volgroeid is.. (ED).

Ik wil je lol niet bederven, maar met balletjes gooien is het écht belangrijk maat te houden. Een balwerp-apparaat zou er puur om die reden hier nooit in komen, omdat dit per definitie niet tot doel heeft maat te houden, in tegendeel.
En je moeder zou ik persoonlijk daarom dit met klem afraden en dus ook net 'sponsoren'. Je gunt je hond alle lol, net als zij dat doet, en daarom niet een balwerpapparaat (want de lol is behoorlijk over als er chronische pijn en beperkingen ontstaan..) daar komt het eigenlijk op neer..:(
Goed alternatief werd al genoemd: balletje verstoppen, in bosjes of hoog gras. Flink hun neus gebruiken is extra vermoeiend/bevredigend en het belast de voorhand wat minder heftig.
#3231016
Hier ooit een hondje dat helemaal gek van balletjes was. Het was haar lust en haar leven. Ze hield er dus een hernia aan over en mocht nóóit meer met balletjes e.d. spelen. Dat heeft bij mij de ogen geopend! Voor haar helaas te laat :( Het was voor haar nl. niet te begrijpen waarom niemand haar balletjes nog weg wilde gooien. Het was beter geweest het van het begin af aan gewoon niet te doen.
#3231018
ik laat Kaya altijd in een stay naast me zitten, gooi de bal ver weg en dan gaat ze zoeken (helaas vind ze geurspoor zoeken niet leuk, want dat had ik liever gedaan). Dit is volgens mij een rustig alternatief die soms wel een tijdje kan duren, ze is aan het zoeken, ze is niet met de adrenaline bezig (die ballenopjaag kick). Buiten de fysieke belasting is het ook keer op keer het starten van een korte jacht, dus als je 30x gooit, komt er steeds een piek van jachgerelateerde adrenaline en ook dat is niet echt lekker voor ze naar mijn mening. Je kan ze beter leren apporteren oid (balletje terugkomen brengen met alle haast = iets anders dan apporteren)
#3231035
Lil schreef:1 uur lang bal gooien.... ik zou doodsbang zijn dat de honden hierdoor heel snel hele ernstige blessures oplopen. Zoek maar eens op internet naar balgooien en belasting.

Ik zou zoekspelletjes en zo gaan doen en niet nog eens een machine kopen om de belasting nog groter te maken door het ook op de andere dagen te gaan doen.
Heel erg +1!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door