Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ducktails
#323069
Gister bij het slachthuis een pens gehaald, hondjes scheuren en tekken.
Toch heeft Famke vandaag jeuk!
Ze heeft haar oksel open gekrabt.
Wat zit er nu teveel in een pens waardoor ze jeuk krijgt?
Zou ik haar minder moeten geven...of helemaal niet meer.
Wie heeft ook deze ervaring?
Ria
Door pippie
#323077
nee, geen van mijn honden reageert op pens met jeuk, een paar krijgen wel wat dunne ontlasting
Addy
Door Audrina
#323081
Hier krijgen ze ook regelmatig pens, maar ze krijgen er nooit jeuk van. Misschien dat er nog wat graan o.i.d. in de pens was achtergebleven en dat je hond daar zo heftig op reageert? Of misschien dat het gewoon toeval is en dat de jeuk ergens anders door komt?
Door ducktails
#323119
Eeeeh , die indruk heb ik wel eens, ja, omdat ze wel vaak pukkels e.d. heeft.
Ik zal wat duidelijker wezen.
Famke heeft altijd al wat huidproblemen gehad.
Vooral na de loopsheid had ze veel last van pukkels e.d..
Ik heb haar een half jaar terug laten steriliseren en nu was ze net een paar weken pukkelvrij.
Had zoiets van ....alle hormonen zijn uitgetierd en de vacht is mooi enz. Nu dus na de pens heeft ze haar hele oksel opgekrabd. Maarr........heb net ook een teek verwijderd bij haar oksel dus nu weet ik het niet meer.
Ze moet misschien eens een tijdje zonder rundvlees en dan en lap pens geven b.v.
Door pippie
#323125
persoonlijk denk ik dat de teek de verantwoordelijke is, dat irriteerd de huid ook erg en ja dan gaan ze krabben.
Addy
Door tieneke
#323327
Hier krijgen ze verse vuile pens en ik heb nog nooit jeuk waargenomen na het eten hiervan,net als ik nooit graan heb gezien in de pens.
Door Lizzy
#323368
Mmmm, wie weet is het toch wel een allergische reactie op rund. En er zijn wel honden die niet zo goed tegen runderpens kunnen hoor. Gebeurd zelden, maar het gebeurd wel. Hoe reageert Famke op schapenpens?
Door ducktails
#323740
Meestal geef ik de schapepens in een soort van mix.
Ik zal nu een week kip geven en dan pens van het rund en inderdaad dan kan ik ook schapepens proberen.
Jullie horen het wel!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door