Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Alies
#322833
Mijn hond heeft nu al 4 weken last van gele ontlasting. Het is niet dun ofzo maar toch blijft het geel. Ze krijgt nu al 2 jaar Energique dus daar kan het toch niet aan liggen? Weten jullie wat ik moet doen? ???
Door 202spots
#322944
[quote="Alies"]
Mijn hond heeft nu al 4 weken last van gele ontlasting. Het is niet dun ofzo maar toch blijft het geel. Ze krijgt nu al 2 jaar Energique dus daar kan het toch niet aan liggen? Weten jullie wat ik moet doen? ???
[/quote]

Veel kip misschien? Of ook als ze lam of ander vlees krijgt?
Of anders door de DA laten nakijken misschien?
Door Truus
#322952
Krijgt de hond nog iets anders dan Energique ? Aan alleen energique kan het niet liggen, vooral omdat hij het al twee jaar krijgt.
Door Alies
#322970
af en toe krijgt ze een pensstaafje. Maar ook soms weleens een boterham, kan het daar aan liggen?
Door Truus
#322982
[quote="Alies"]
af en toe krijgt ze een pensstaafje. Maar ook soms weleens een boterham, kan het daar aan liggen?
[/quote]
Dan zou ik de boterham eens weglaten ;). Dit hebben ze ook niet nodig.
Door 202spots
#322987
Is ze toevallig net ingeent misschien?
Daar zou 't ook 'n reactie van kunnen zijn.
Kan ook met de lever of gal hebben te maken.
Ik zou eerst beginnen met de brood weg te laten en misschien 'n ontlasting onderzoek laten doen door DA.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#323076
is het een stopverf kleur? Dat kan namelijk duiden op een slecht werkende alvleesklier. Ik zou het even na laten kijken bij je da
Door Lizzy
#323088
Vreemd he. Bel anders even met Energique. Want ik moet wel zeggen dat toen mijn honden ooit (heel lang geleden) Energique kregen ze vaak gele ontlasting hadden. Misschien is het toch een van de ingredienten (die er misschien de ene keer net een fractie meer in zit ofzo?).
Door Alies
#323107
Nou het grappige is dat ik haar gister voor het eerst Carnibest heb gegeven gemengd met Energique. Vanochtend liet ik haar uit en haar ontlasting was perfect bruin ??? Vreemd of niet? Ze is inderdaad 2 weken geleden ingeënt maar daarvoor had ze ook al gele ontlasting.



Maar met Carnibest kun je dus alleen van die rollen kopen. Daar zit 500 gram in. Er staat op dat ze ongeveer 20-25 gram per kilo lichaamsgewicht moeten hebben. Dan heb je dus zeven rollen per week nodig. Dan wordt het toch vrij prijzig of niet? Ik meende namelijk dat het goedkoper was dan energique. Alleen van Energique moet ze 3 schijven per dag maar ze krijgt maar 2 en de dierenarts vond ook dat ze er perfect uit zag.
Laatst gewijzigd door Alies op za 21 mei 2005, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Comet
#323110
en hoe zit het dan met witte ontlasting, Benditt heeft sinds hij cb krijgt witte ontlasting deze eet hij ook op
Door Femke
#323117
[quote="Alies"]


Maar met Carnibest kun je dus alleen van die rollen kopen. Daar zit 500 gram in. Er staat op dat ze ongeveer 20-25 gram per kilo lichaamsgewicht moeten hebben. Dan heb je dus zeven rollen per week nodig. Dan wordt het toch vrij prijzig of niet? Ik meende namelijk dat het goedkoper was dan energique. Alleen van Energique moet ze 3 schijven per dag maar ze krijgt maar 2 en de dierenarts vond ook dat ze er perfect uit zag.

[/quote]

Wacht even ik denk dat je een rekenfout maakt.

Je hond krijgt nu 2 schijven per dag = 200 gram energique. Dat is per week 1400 gram.

Je stelt dat ze van CB 7 rollen in de week nodig zou hebben, keer 500 gram is 3500 gram in de week. Lijkt mij een té groot verschil, je moet ergens een denkfout maken. Als ze 200 gram energique op een dag eet, en ze eet ook 200 gram CB per dag dan komt dat neer op ongeveer 2 en een halve rol per week.

Daarbij komt nog dat mijn honden van CB nog minder nodig hadden dan van Energique, Sunday at 600 gr Energique op een dag en nog geen 450 gram CB. Wat op de verpakking staat is alleen een richtlijn, dikke kans als jouw hond minder Energique nodig heeft dan voorgeschreven, dat ze ook minder CB dan de richtlijn nodig heeft....
Door Peet
#323135
Energique bevat wat graantjes, dat kan de kleur veroorzaken. Beau heeft ook bijna altijd gele poep, heeft hij altijd gehad.

Behalve bij pens, dan is het groenig/bruin.... :-X ;)
Door Alies
#323147
Oke maar hoe lang mag je Carnibest in de koelkast bewaren dan? Want Ik moet dus voor 2,5 dagen een rol in de koelkast hebben. Want ze krijgt 200 gram per dag en er zit 500 in een rol.
Door Femke
#323166
[quote="Alies"]
Oke maar hoe lang mag je Carnibest in de koelkast bewaren dan? Want Ik moet dus voor 2,5 dagen een rol in de koelkast hebben. Want ze krijgt 200 gram per dag en er zit 500 in een rol.


[/quote]

dat kan, 2 à 3 dagen is het houdbaar in de koelkast. Ik zoe zelf altijd 2 dagen met 1 kilo kip en rijst en 2 kilo actief ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door