Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3230556
....gaat hier met moeder en pups allemaal goed, pups zijn tevreden, groeien goed. Moeders sinds dag of 4,5 weer mee naar buiten 1x per dag en lekker afkicken van het moederen: beetje apporteren, spelen. Op donderdag 30 juni dus bij DA geweest ivm problemen : jeuk oren, jeuk onder voetzolen - vochtig en ontstoken, krabben aan kop, korsten op wangen, kale plekjes, veel diarree naar dierenarts op donderdag 30 juni: diagnose waarschijnlijk intolerantie voor geitenmelk ( giarda niet, wormen niet - beide getest, huidafkrabsel kop laten testen, geen mijt. Oren te oppervlakkig bekeken. Kuur Amoxoral 2x dags 1 tabl meegekregen ( niet elke AB nu goed voor zogende teef ) nu week later en gisteren laatste Amoxoral tabl. : voetzolen prima - weer droog en wordt niet meer gelikt, paar korstjes, ontlasting weer prima, huid kop verbeterd ook zichtbaar alhoewel door last aan oren natuurlijk krabben en zo toch beschadigingen koppie. Sudocreme heeft plekjes rustig gemaakt en komt goed, nu aan 1 oor ander soort lucht dan normaal, vuiligheid ook lichter van kleur dan anders, lucht ook penetranter.

Denk dat niet alleen verminderde weerstand probleem in stand houdt, ook hoge temperatuur in huis ivm pups 22 graden. Moederhond weer op BARF en KVV - krijgt tussen 1500-2000 gram per dag, tijdelijk zuivel ( sinds week even vermeden – kreeg normaal af en toe karnemelk door water of turkse/griekse vette yoghurt, al dan niet verdund, geen problemen. Met name dus geitenmelk als verdachte gezien )

Wat nu met het linker oor? Homeopatisch of via kruiden aan gaan pakken? Of toch terug DA?
#3230615
faya schreef:....gaat hier met moeder en pups allemaal goed, pups zijn tevreden, groeien goed. Moeders sinds dag of 4,5 weer mee naar buiten 1x per dag en lekker afkicken van het moederen: beetje apporteren, spelen. Op donderdag 30 juni dus bij DA geweest ivm problemen : jeuk oren, jeuk onder voetzolen - vochtig en ontstoken, krabben aan kop, korsten op wangen, kale plekjes, veel diarree naar dierenarts op donderdag 30 juni: diagnose waarschijnlijk intolerantie voor geitenmelk ( giarda niet, wormen niet - beide getest, huidafkrabsel kop laten testen, geen mijt. Oren te oppervlakkig bekeken. Kuur Amoxoral 2x dags 1 tabl meegekregen ( niet elke AB nu goed voor zogende teef ) nu week later en gisteren laatste Amoxoral tabl. : voetzolen prima - weer droog en wordt niet meer gelikt, paar korstjes, ontlasting weer prima, huid kop verbeterd ook zichtbaar alhoewel door last aan oren natuurlijk krabben en zo toch beschadigingen koppie. Sudocreme heeft plekjes rustig gemaakt en komt goed, nu aan 1 oor ander soort lucht dan normaal, vuiligheid ook lichter van kleur dan anders, lucht ook penetranter.

Denk dat niet alleen verminderde weerstand probleem in stand houdt, ook hoge temperatuur in huis ivm pups 22 graden. Moederhond weer op BARF en KVV - krijgt tussen 1500-2000 gram per dag, tijdelijk zuivel ( sinds week even vermeden – kreeg normaal af en toe karnemelk door water of turkse/griekse vette yoghurt, al dan niet verdund, geen problemen. Met name dus geitenmelk als verdachte gezien )

Wat nu met het linker oor? Homeopatisch of via kruiden aan gaan pakken? Of toch terug DA?
Het zouden wel eens gisten kunnen zijn. Ik zou dat toch even door de dierenarts laten controleren. En daarvoor heb je tegenwoordig goede oorreinigers die zuurder zijn, waar gisten weer een pleuris hekel aan hebben. En die gisten zouden wel eens door de AB kunnen komen. Dus ik zou zeker ook probiotica geven. En ik zou even helemaal stoppen met zuivel. Dat werkt erg verhittend en dat moet je nu maar even niet hebben. Bone Broth is beter.
#3230723
Toevallig heeft mijn teef precies hetzelfde, heeft pups va 3 weken oud en ook oorontsteking en sinds vanavond kapotte plekken op de kop. Ik denk ook dat het een gevolg is van verminderde weerstand, het likken van de pups en de warmte. Ik ben gisteren naar de dierenarts geweest voor haar oren, auribiotic meegekregen en dat gaat nu al een stuk beter. op de plekken op haar hoofd, of eigenlijk in de plooien smeer ik cbd olie, hopelijk gaar dat werken. Ze krijgt ook geitenmelk, misschien moet ik dat dan maar even niet meer geven.
#3230760
faya schreef:He, Lizzy, kunnen ze dan direct zien dat het evt om gisten gaat of moet het op kweek gezet worden, dan gaat het weer duren, ook niet handig
Volgens mij kan de dierenarts dat direct zien, maar ik weet dat niet 100% zeker. Maar misschien herkent je dierenarts het probleem aan bijv. de specifieke geur die er vanaf komt. Dus ik zou wel even overleggen.

Ik vond deze: http://diergeneeskundevoorbaasjes.nl/ho ... doeningen/
#3230766
Dank Lizzy en goh, Tessa ook toevallig en pups ook nog ongeveer even oud, die van ons zijn vandaag 3 weken. DA dacht toch eerder aan bacterie, was van binnen etterig en gezwollen, kon trommelvlies zelfs niet helemaal zien. Omdat het eigenlijk alleen het linkeroor is toch voorzichtig zijn dat het niet evt. toch iets is wat er inzit..... Ik heb Surolan meegekregen, gisterenavond denk ik niet diep genoeg in oor gedaan, maar dan zie je ook niet hoeveel je er in doet en wil ook weer niet te veel in doen omdat het nogal sopperig is daar. Over week moet ik terugkomen. Lizzy probiotica, wat stel je voor - ben niet zo thuis in die dingen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door