Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Envie
#3230242
Ik heb voor de verandering eens wilde eend karkas besteld. Het ziet veel donkerder, en de smaak blijkt ook anders te zijn. Mijn tutje eet het niet.
Herkennen jullie dat?
Door smulpaap
#3230247
Ja dat herken ik zeker ::)
Het is altijd het proberen waard , en natuurlijk fijn als ze het wel lusten
Maar er zijn nogal wat honden die wilde eend als een soort van gif zien :biggrin2:
Duif is ook zoiets

Ik heb het met mijn honden ook geprobeerd , maar ik heb het maar opgegeven
Soms trappen ze er nog weleens in als je bv pens in het karkas stopt en dat even lekker laat intrekken
Maar de kans bestaat ook dat je hond de pens er bv uit gaat eten en het karkas dan alsnog laat liggen :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3230254
Het maakt ook nog verschil of het gerijpt wild is of niet. Bij mijn katten toch. Meestal hebben honden geen probleem met rijp vlees..
Maar wild of tam maakt zeker een wereld van verschil. Das een compleet andere smaak.
Door Too
#3230358
judith vd schreef:Nee, da's echt niet lekker!
Net zoals duif en kwartel: ook niet om te eten.
:o :o dat geldt echt niet voor iedereen hoor............. :biggrin2:
Door bedaan
#3230382
judith vd schreef:Had ik patrijs en fazant nog niet eens genoemd ::) .
He sinds wanneer woont Dieber bij jou? Dieber vind dezelfde soorten ook niet eetbaar
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3230395
Gewoon vers wild eten mijn katten alles wat hier gezegd is. Wilde gans en haas ook.
Maat zodra het gerijpt is voor menselijke consumptie moeten ze het niet.

En zij eten dan weer niet graag paard en hert en eentje ook geen rund of dergelijke.... Daar gaat enkel hooglanderrund erin.. ::)
Hij weet wat goed is. ;)
Door Aprilsnow
#3230415
Deze week zijn de wilde eendkarkassen verhuist naar een vriezer van een hond die het wel weet te waarderen.
Ik heb het op verschillende momenten, met verschillende combinaties (spiervlees, orgaan) geprobeerd maar hij gaat echt dood als hij het moet eten.
Door smulpaap
#3230422
Envie schreef:Okee, bedankt voor jullie reacties. Het is dus "vrij normaal" leuk om jullie ervaring te lezen.
Ik vrees wel dat dit de waarheid is ja :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door judith vd
#3230537
bedaan schreef:He sinds wanneer woont Dieber bij jou? Dieber vind dezelfde soorten ook niet eetbaar
1 zo'n monster met voorkeuren is ruim voldoende :crying:
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#3230569
wilde eend wordt hier niet gegeten, dat is vies
gans daarentegen vinden ze heerlijk

fazant is verschillend. Het zal er aan liggen waar de fazanten vandaan komen.. te vette fazanten worden hier als vies beschouwd Het vet vinden ze niet eetbaar. Ik heb het idee dat heel wat fazant niet helemaal wild is en dat ze bijgevoerd worden of opgefokt en een maand voor de jacht worden losgelaten. Deze worden namelijk wel graag gegeten door de honden.

Duif is per definitie Vies is de mening hier

Kwartel en patrijs worden ook niet aangeraakt.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#3230571
BlissSpirit schreef:Hier zijn wilde vogel karkassen ook echt echt ECHT vergif Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Ik ken dat die koppen die ze dan trekken, opgetrokken neus en zelfs tong uitsteken en dan keihard wegrennen
;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door