Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3230526
Hoi,

Aangezien ik niet veel geschikte honden in mijn omgeving heb, probeer ik het even op deze manier .

Wij hebben net onze bat cursus afgerond en het is handig om te blijven oefenen, dus ben ik op zoek naar wat mensen die willen/kunnen helpen.

Wat zoek ik: het liefst een stabiele hond. Hoeft geen allemansvriend te zijn, maar ook niet uitvallen op 500 m afstand, negeermodus is helemaal prima. En een baas met geduld.
Het enige dat je hoeft te doen is te staan met jouw hond op afstand (en misschien een paar meter van links naar rechts lopen).
Ik zal op gepaste afstand met Yara jullie kant op komen.
Dit kan even duren en de verwachting is dat ik in eerste instantie niet eens echt dichtbij kom haha.

Dus eigenlijk staan jullie maar wat te staan . Uiteraard kan je wel met je hond bezig zijn, maar niet met een bal gooien ofzo, want ze moeten op afstand blijven .

Heeft iemand zin/tijd om ons te helpen in de regio alkmaar?

Nog even ter verduidelijking, yara valt in principe niet uit maar bouwt enorm veel spanning op. Het is de bedoeling dat ik dit voorkom en het op haar tempo doe. Het is dus niet zo dat we als een malle stier op jullie afkomen en verwachten dat jullie rustig blijven staan haha .

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
#3230534
yara2013 schreef:Hoi,

Aangezien ik niet veel geschikte honden in mijn omgeving heb, probeer ik het even op deze manier .

Wij hebben net onze bat cursus afgerond en het is handig om te blijven oefenen, dus ben ik op zoek naar wat mensen die willen/kunnen helpen.

Wat zoek ik: het liefst een stabiele hond. Hoeft geen allemansvriend te zijn, maar ook niet uitvallen op 500 m afstand, negeermodus is helemaal prima. En een baas met geduld.
Het enige dat je hoeft te doen is te staan met jouw hond op afstand (en misschien een paar meter van links naar rechts lopen).
Ik zal op gepaste afstand met Yara jullie kant op komen.
Dit kan even duren en de verwachting is dat ik in eerste instantie niet eens echt dichtbij kom haha.

Dus eigenlijk staan jullie maar wat te staanAfbeelding . Uiteraard kan je wel met je hond bezig zijn, maar niet met een bal gooien ofzo, want ze moeten op afstand blijven .

Heeft iemand zin/tijd om ons te helpen in de regio alkmaar?

Nog even ter verduidelijking, yara valt in principe niet uit maar bouwt enorm veel spanning op. Het is de bedoeling dat ik dit voorkom en het op haar tempo doe. Het is dus niet zo dat we als een malle stier op jullie afkomen en verwachten dat jullie rustig blijven staan haha .

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Wat een leuk en nuttig idee.
Helaas is Alkmaar nét ff te ver weg maar anders had ik zeker een keer willen helpen.
Ik hoop dat je leuke reacties krijgt! Succes!
#3230649
Ik woon in Alkmaar maar heb geen super stabiele honden. Ze vallen ook niet te pas en te onpas uit maar zijn ook niet altijd relaxed. Mexi negeert andere honden maar kan uitvallen als (drukke) honden te dichtbij komen (+/- 1 a 2 mtr hangt een beetje van de energie van de hond af). Daar is ze ook niet zo fanatiek in als de andere hond op afstand blijft negeert ze verder weer. Rana negeert de meeste honden maar op sommige reageert ze hysterisch. Dat is in iedergeval op een oud duitse herder met een donkere kop die erg fixeert en van mijn vriend hoor ik dat ze het nu ook bij een andere hond doet maar ik weet niet precies waar ze dan op reageert. Als honden opdringerig zijn is Rana ook vaak wel erg duidelijk maar op een afstand verwacht ik dat niet. Manu is hier niet geschikt voor en wil ik op zijn oude dag ook gewoon lekker zijn eigen gangetje laten gaan :)

Ik ben de aankomende 2 weken wel erg druk met studie.
#3230709
Als je over 2 weken tijd hebt wil ik graag van jouw aanbod gebruik maken[THUMBS UP SIGN].

Binnen 1a2 meter zal ik zeker nog niet komen.
En zodra jij merkt dat het voor jouw hond teveel wordt stoppen we uiteraard ook, want het moet wel leuk blijven voor iedereen.

Laat maar weten zodra je wat meer tijd hebt.
En succes met studeren[SMILING FACE WITH SMILING EYES]

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door