Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Inouska
#3230414
Ik had even vraagje, wil mijn golden retriever wat extra weerstand geven.
Nu wou ik vragen kan ik beter
Echinacea extra forte van bloem
Of
Puur echinea gaan geven.

Der jaarlijkse enting gehad (waarschijnlijk ook de laatste :biggrin2: )
Had de DA gezegt dat ze smerig oor had. En het was geen oorontsteking zei ze.
Alleen oorschelp schoonmaken meer niet.
1 dag later begon ze met niezen en uit snuiven wat al paar dagen aanhoudt. En der oor is er nu veel erger aantoe en binnenkant is lichtjes gezwollen :'(
Dus las al van puur oor dus dat ga ik zo gelijk halen.

Maar nu begon mijn chihuahua ook met het snotteren dus die ook maar wat probiotica solgar geven en extra weerstand.

Wat uit beide neuzen komt is helder water bijna.



Advies zeer welkom

Ze zei ook nog dat het tegenwoordig zo is dat je nu elke 3 maanden moet ontwormen net als de vlooienmiddelen >:( >:(
Door Lizzy
#3230430
Inouska schreef:Ik had even vraagje, wil mijn golden retriever wat extra weerstand geven.
Nu wou ik vragen kan ik beter
Echinacea extra forte van bloem
Of
Puur echinea gaan geven.
Ik vind die Extra Forte van Bloem fijner omdat dat twee soorten Echinacea in zitten. Namelijk de Purpurea en de Angustifolia. Daarnaast zit er Cat's Claw en Plantago in.
Der jaarlijkse enting gehad (waarschijnlijk ook de laatste :biggrin2: )
Had de DA gezegt dat ze smerig oor had. En het was geen oorontsteking zei ze.
Alleen oorschelp schoonmaken meer niet.
1 dag later begon ze met niezen en uit snuiven wat al paar dagen aanhoudt. En der oor is er nu veel erger aantoe en binnenkant is lichtjes gezwollen :'(
Dus las al van puur oor dus dat ga ik zo gelijk halen.
Ja, dat is het nadeel van vaccineren als een hond toch niet 100% in orde is. Het oor is niet smerig als het 100% gezond is namelijk...
Maar nu begon mijn chihuahua ook met het snotteren dus die ook maar wat probiotica solgar geven en extra weerstand.

Wat uit beide neuzen komt is helder water bijna.

Advies zeer welkom

Ze zei ook nog dat het tegenwoordig zo is dat je nu elke 3 maanden moet ontwormen net als de vlooienmiddelen >:( >:(
Welke enting heeft je hond gehad?
Behalve wat extra's geven voor de weerstand is het lastig... De gevaccineerde hond zou je ook een kuurtje ontgifting kunnen geven, van bijv. groene leem.
Door Inouska
#3230436
Hoi Lizzy,

Ze heeft de enting DHP en L4 gehad.
1 spuit.
Over die ontgifting heb ik net wat zien staan. Zal het even lezen. Dan ga ik dat ook gewoon doen.
Heb hond gehad met chronische oorontstekingen. En die is iiteindelijk geopereerd geweest waardoor ze de zijkant oor weg hebben gehaald zodat de gehoorgang vrij kwam te liggen. Maar eerst elke keer weer tubes erin leegknijpen en uitspoelen
En dat wil ik niet nogmaals meemaken.

Dus oren hou ik altijd al strikt in de gaten en zolang ik niet hoef te grijpen bij DA naar die tubes wil ik wel puur oor en ontgiften en weerstand verhogen proberen.

Bedankt voor advies
Door Lizzy
#3230460
Inouska schreef:En die groene leem kuur, ze is 35kg hoeveel moet ik dan geven en voor hoelang is zo een kuur.
Ik zou voorzichtig met 1 theelepeltje per dag beginnen. En dat een dag of 3 geven. Als dat goed gaat, 1 dessertlepel gaan geven. En dat nog een dag of 7. Het is fijn als ze daarnaast wat extra vocht binnen krijgt. Bone Broth vind ik echt fantastisch!

http://www.dogsnaturallymagazine.com/ho ... -your-dog/
Door Lizzy
#3230477
Inouska schreef:Hihi de bone broth had ik net ergens anders gelezen van jou.
Dus ben nu de ingredienten aan het kopen.
Je bent lekker bezig :biggrin2: ! Succes met het maken ervan. En ik hoop dat je meis gauw opknapt. Je andere hondje is niet gevaccineerd? Of heeft nergens last van?
Door Inouska
#3230494
Nee de andere 2 meiden zijn chihuahua's en zijn niet gevaccineerd. Maar dat komt omdat teddy bij haar laatste pup enting een zeer erge allergiereactie kreeg waardoor ik der bijna verloor. Die zwol volledig op een uur of 4 na inenting.
zover dat zelfs der luchtwegen werden geblokkeerd. Sindsdien krijgen ze het eigenlijk nooit bij mij. Me vorige golden ook niet.
Maar aangezien Benthe de golden volgend jaar nestje krijgt en volgens stamboom had ze der inenting nodig dus tegen mijn gevoel in toch gedaan :-[

Ik heb nu echinacea extra forte van bloem
Groene leem van argiletz
Puur oor

En voor bouillon die ik morgen ga trekken
Kippennekken en kippenloopvoetjes
Onbewerkte appelazijn
En om later toe te voegen in de bouillon
Kelp kombu
Venkelzaad
Knoflook
Brandnetel
Basilicum

Nog wel vraagje, heb de druppels van de extra forte, hoeveel moet ik toedienen daarvan.
Door Lizzy
#3230505
Je boodschappenlijstje ziet er goed uit!

Heb je haar eerst laten titeren?

Je kunt de helft van de mensendosering gebruiken voor de Golden. Voor de Chi zou ik 1/4 doen.
Door Inouska
#3230512
Nee dat heb ik niet gedaan, ik had begrepen dat ze gewoon de jaarlijkse inenting in der paspoort moest hebben.
Ik heb hier in de buurt ook nog niet gevonden waar dat gedaan wordt.

Oke doe de helft van wat ik zou moeten.

Enorm bedankt voor de adviezen. Ik ga aan de slag en ik laat het weten hoe het gaat over paar dagen.
Door Inouska
#3230530
Heb toch nog een vraag voor je Lizzy,

Ik ben beetje blond ::)

Er staat bij die extra forte voor volwassen
3x daags 40 druppels. Dus zou ik dan in totaal 40 druppels per dag moeten of 120 druppels.

Dus Benthe 20 totaal of 60 totaal op een dag.

Ik zeg 60 me man zegt 20 totaal per dag.

Dus nu twijfel ik :D
Door enya13
#3230548
als een volwassene 3x40=120 druppels moet en jouw hond de helft dan is dat 60 druppels/dag. verdeeld over 3x is dat dus 20 druppels/keer.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door