Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pluk
#3230193
Leuk reclamepraatje, niks meer, niks minder
Er zijn betere brokken en ook veel mindere.
Maar goed, Who needs brokken :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3230265
Wauw... Geen vleesmeel en alleen maar ingrediënten die niets liever doen dan gras eten en gezonde voeding zijn voor onze honden.... Ik ken ze helaas nog niet, de koetjes en schaapjes die blij worden van geslacht worden....
Door Lil
#3230281
In de ene zit 20% (!!!) rijst en in de andere volkorengranen. Dus wat ik ervan vindt? Ja leuk dat het niet kapot gekookt is (maar wat is slowcooking? hoe warm is dat is dat niet alsnog doodgekookt?) maar de ingrediënten zouden mij al niet bevallen.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3230332
Bij die van natura die staat natuurlijke voeding en vervolgens zie ik een verpakking met heel veel groente en een klein stukje vlees terwijl het natuurlijk voer voor een carnivoor is :???:

Die andere heeft een mooie filosofie (biologisch afbreekbare verpakking) en geen vleesmeel maar ik weet niet wat ik van de andere ingrediënten moet vinden. Wel positief dat ze als basis vlees nemen :)

Grote nadeel met brokken is dat er altijd een deel zetmeel nodig is om de vorm te krijgen/behouden.
Door frodo quin
#3230334
dinky89 schreef:Bij die van natura die staat natuurlijke voeding en vervolgens zie ik een verpakking met heel veel groente en een klein stukje vlees terwijl het natuurlijk voer voor een carnivoor is :???:

Die andere heeft een mooie filosofie (biologisch afbreekbare verpakking) en geen vleesmeel maar ik weet niet wat ik van de andere ingrediënten moet vinden. Wel positief dat ze als basis vlees nemen :)

Grote nadeel met brokken is dat er altijd een deel zetmeel nodig is om de vorm te krijgen/behouden.
Bedoel je de tweede? De variant die ik bekeken heb heeft wel als eerste ingrediënt vlees, maar de volgende ingrediënten zijn graan. Naar mijn mening zijn er wel betere brokken te vinden als je brok wil voeren, maar ook slechtere.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3230348
Je hond geen echte brokken voeren lijkt wel een hype. Er komen steeds meer merken kvv, mensen voeren hun hond barf, nrv of een zelf bedacht menu van biefstuk en kipfilet. De brokken zonder graan staan in glimmende verpakkingen in het schap. Dit is gewoon de zoveelste fabrikant die op die hype wil meeliften.
Door Lil
#3230351
Hope schreef:Je hond geen echte brokken voeren lijkt wel een hype. Er komen steeds meer merken kvv, mensen voeren hun hond barf, nrv of een zelf bedacht menu van biefstuk en kipfilet. De brokken zonder graan staan in glimmende verpakkingen in het schap. Dit is gewoon de zoveelste fabrikant die op die hype wil meeliften.
Ja, dat is het ook. Ik maak mij geregeld ook echt zorgen over de kvv's die mensen gaan voeren. En over hoe mensen erover nadenken. Een aantal van die onnadenkende types heb ik domweg geadviseerd de hond weer de brokken te voeren die hij al jaren lang kreeg en het 'goed' op deed. Want wat ze nu aan het voeren waren allemaal, dat kon gewoon weg niet goed zijn. Ja, maar brok is slecht. Klopt, maar dan doe je ook de moeite om je erin te verdiepen. nee, dat wil ik niet. Nou in dat geval..... laat het svp. Maar ik hoor om mij heen echt de hele tijd weet je dat brok slecht is?! Eh ik geef mijn honden en katten al 10 jaar rauw. Ben al 9 jaar volslagen mag en nu gaat men tegen mij zeggen dat brok niet goed is haha.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door