Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3229875
Eventjes iets van me af schrijven. ;)

Net Bandit uitgelaten. Ik kom vanuit een zijweg een pad op, met Bandit ontspannen en kort naast mij aan een gewone riem. Daar loopt een mevrouw met een labrador aan de katrol. Er zat zeker 15 meter tussen de honden en ik ging voor haar uit lopen (niet naar elkaar toe).
Opeens hoor ik een hoop gegrom/geblaf en hebben de honden ruzie.

Ze had niet in de gaten dat haar hond zo hard op Bandit afvloog, waardoor het lijntje van de katrol brak.
Ze heeft wel duizendmaal haar excuses aangeboden.
Ik nog vriendelijk gebleven, dat dit kan gebeuren en dat ik daarom een veel zwaardere katrol heb dan voor het gewicht van je hond.

Maar twee straten verder bedacht ik pas dat haar hond aangevallen heeft!? Hij had er ook voor kunnen kiezen om weg te lopen of zo.
Daarnaast kwam de spierpijn opzetten. Ik heb last van mijn spieren en heb plotselinge en verkeerde bewegingen gemaakt.
Ben gewoon misselijk van de pijn. :(

Maar ja, ik moet niet zeuren, met de honden is niks. Gelukkig was het een labrador en geen fel ras. Dit was een boel herrie, maar er is geen lichamelijke schade (bij de honden dan :D )
Even afwachten hoe Bandit nu gaat reageren op andere honden. Hij is nogal onzeker naar honden.
Wel vervelend dat dit hem weer moet overkomen.
Door Lil
#3230002
Vervelend, heel vervelend. Ik wens je heel veel succes en sterkte! :-*

Maar het kan gebeuren. Boris is jaren geleden eens bij een da beland, omdat bij iemand anders een hele nieuwe leren lijn knapte. ja, dat verwacht je gewoon weg niet. Ik loop trouwens al jaren met een katrol. Ja met een grote debiele Jones eraan. Hij loopt veel aan de lijn en ik zou het heel erg vinden als hij continu aan een 3 meter lijntje zou moeten lopen (langer komen wij niet mee uit de voeten en aangezien de hond zelf al bijna langer dan 1 meter is, is korter echt heel erg kort. 3 meter voor hem is wat 1,5 meter voor Kimba is en 2 meter voor Boris was).

Bellen vind ik echt heel slecht, maar hey, ik heb de afgelopen 25 jaar ook wel eens een telefoon in de hand gehad terwijl ik de hond uitliet, want heel soms kan dat niet anders (denk dat ik de keren op 2 handen of minder kan tellen en ik doe het principieel niet, maar als ik een afspraak heb dan kan wel eens iemand bellen om die af te zeggen of zo. Dan kijk je even op en neem je toch voor die ene minuut de telefoon op).
#3230302
Bedankt voor de steun! ;)

Gister had ik echt veel (spier)pijn, vandaag is het gelukkig aan het afzakken. :)

Wat ik wel erg vind, is dat Bandit er toch onder geleden heeft. Hij is erg schrikachtig. Als er binnen iets valt, schiet hij omhoog.
Buiten is hij echt banger voor honden. Zelfs als er eentje aan de overkant van de straat loopt, zie je zijn stress toenemen en als we dan op dezelfde hoogte komen, neemt hij me toch een aanloop om zo snel mogelijk weg te rennen!

Bandit loopt normaal per dag 3 x 5 km in draf mee. Gisteravond bleef hij maar rennen en trekken. Hij heeft zeker 10 km gerend. Wel tussendoor hem proberen te laten wandelen. Op een gegeven moment heb ik het maar afgekapt, hij wilde maar blijven rennen!?!?

Ook als er buiten een hond blaft, vliegt hij omhoog om voor het raam te staan blaffen.

Alles bij elkaar geeft toch stress en onrust bij hem aan.
Misschien toch maar een paar dagen bach-resque geven?
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3230309
Ik zou gewoon starten met de bach rescue. Het kost een paar dagen om adrenaline af te breken dus zeker 5 dagen de bach druppeltjes geven.
En ik zou ook feestjes maken van de wandelingen. Elke keer als hij rustig is, snuffelt of naast je loopt : klik-belonen, gewoon voor niks. Het oefenen met honden zou ik pas na 3 dagen doen.
#3230318
Fenixjuh schreef:Ik zou gewoon starten met de bach rescue. Het kost een paar dagen om adrenaline af te breken dus zeker 5 dagen de bach druppeltjes geven.
En ik zou ook feestjes maken van de wandelingen. Elke keer als hij rustig is, snuffelt of naast je loopt : klik-belonen, gewoon voor niks. Het oefenen met honden zou ik pas na 3 dagen doen.
+1 ff rust ook in de tent

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
#3230330
Fenixjuh schreef:Ik zou gewoon starten met de bach rescue. Het kost een paar dagen om adrenaline af te breken dus zeker 5 dagen de bach druppeltjes geven.
En ik zou ook feestjes maken van de wandelingen. Elke keer als hij rustig is, snuffelt of naast je loopt : klik-belonen, gewoon voor niks. Het oefenen met honden zou ik pas na 3 dagen doen.
Bedankt ;) Jij ook Hannabelgje.

Buiten vraagt hij ook constant om zijn bal. Gewoon om vast te houden en op te kunnen kauwen (was ik net vergeten te zeggen).
Honden ontwijk ik consequent, maar soms ontkom je er niet aan. :(

Goed idee om gewoon te belonen voor het meelopen!
De droger is practisch klaar met het drogen van zijn KVV voor snacks (Bandit zit op een eliminatiedieet), dus ik heb er nu 1 kg van. Moet toch goed zijn voor een paar dagen super belonen. :D

Bedankt voor de tips, een beetje leidraad is altijd fijn! :) (zeker omdat ik niet altijd objectief kan denken als het om mijn eigen hond gaat. :D )
Door Lil
#3230384
Wat vervelend dat hij zo van kaart is van een akkefietje.

Ik ben het niet eens dat je nu opeens alles en iedereen moet gaan ontwijken. Want daar wordt zijn angst beslist niet minder van.
Wat ik doe nadat een van mijn honden gebeten wordt, is dat ik onmiddellijk alle vriendjes waarmee ze fijn spelen inschakel. Liefst dezelfde dag nog als de verwondingen het toelaten. En dan niet overvoeren, maar gewoon even elke dag met een bekend vriendje dat ze heel erg leuk vinden laten spelen en alle VREEMDE honden met wijde boog omzeilen. Zodat ze weer leren o ja ontmoetingen met honden is altijd heel erg leuk en als dat goed gaat, ga je weer trainen dat je steeds dichter bij vreemde honden kunt komen (liefst in situaties dat er aan beide een lijn zit) en je dat met snoep heel leuk gaat maken.

Dat van die adrenaline klopt trouwens, dus daar moet je wel even rekening mee houden. maar daarom alles vermijden weet ik niet of dat zo handig is, omdat mijn ervaring is dat de angst met de dag groter wordt als je niet laat ervaren dat het ook leuk kan zijn
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door