Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3230183
Oh mijn hemel. Mijn hemel mijn hemel.

Mag ik de persoon die de plaatjes en beschrijving van de Heimlichprocedure een héle dikke kus geven voor het plaatsen op deze website?! Echt, 1000000 x dank!

Ik geef Nelson eten, een simpel konijnkarkasje. Ik zit rustig achter de computer als ik ineens gesputter hoor. Hij kreeg het niet meer terug omhoog, hij stond maar te pompen als een gek, kreeg geen lucht meer. :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o
Godzijdank wist ik wat ik moest doen.

Sjemig. Mijn hart is wel getest zo zeg. Hartkleppen, bloeddruk, paniekmodus. Alles werkt.


En voor de mensen die nu schrik krijgen voor het voeren van vleesbot: 2 jaar geleden is één van onze konijnen gestikt in een brokje. Zo lullig kan het zijn.
Gebruikersavatar
Door judith vd
#3230185
Wat een vreselijk moment voor jullie! En wat goed dat je wist wat je moest doen!
Je bent je vast kapot geschrokken!

Ik heb in mijn mailbox een bericht met een filmpje van de heimlich greep. Die kijk ik regelmatig.
Hopelijk gebeurt dit nooit bij Diza, maar dan kan ik hopelijk evengoed helpen als dat jij dat hebt gedaan.

Laatst gewijzigd door judith vd op di 05 jul 2016, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3230186
Oh, jemig dat is zo onwijs schrikken!
Ik heb het vorig jaar gehad met Lola, en toch vind ik het ook een fijn rustig gevoel geven dat ik weet wat ik moet doen én dat het werkt!
Nelson nergens last van?

Ah en je weet in elk geval nu zeker dat je hart deze stress kan hebben
Gebruikersavatar
Door Hope
#3230188
Nelson ligt te slapen. Hij was vooral boos dat hij niet verder mocht eten.

Ja hallo, vriend, wij gaan eerst even een beetje bijkomen.
Door charmed
#3230192
Schrikken zeg, idd. ook je hartkleppen weer getest. Ik heb ooit mijn nichtje moeten redden met de heimlichgreep, zij had een heel hard dropje van haar ma gehad en liep blauw aan. Mijn zus schreeuwen en ik de heimlichgreep. En daar vloog het dropje door de kamer. Zij wilde nooit meer een dropje bij mij ;)
Gebruikersavatar
Door Margot
#3230195
PFFFFFFFFFFFFFFFF ja dat had ik vorig jaar met Mohini en ik was toen ook zo blij dat ik wist wat ik moest doen.
Door dit nu weer te lezen komt alles weer naar boven.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3230198
Eigenlijk is het maar raar. Je hond kan ook stikken in een stok, of in een hondenkoekje, of in zijn hap-slik-weg portie brokken. Waarom hangen dit soort plaatjes niet op meer plaatsen? De dierenartsenpraktijk bijvoorbeeld.

Gek toch eigenlijk?
Door Parelridder
#3230229
Hemel, wat een ontiegelijke schrik!
Hope schreef:Nelson ligt te slapen. Hij was vooral boos dat hij niet verder mocht eten.

Ja hallo, vriend, wij gaan eerst even een beetje bijkomen.
;D
Gebruikersavatar
Door doranto
#3230232
Jemig zeg! Goed dat je wist wat je moest doen en dat het ook geholpen heeft!
Hoe is het vandaag met Nelson? Merk je nog wat van het voorval?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3230235
Doranto schreef:Jemig zeg! Goed dat je wist wat je moest doen en dat het ook geholpen heeft!
Hoe is het vandaag met Nelson? Merk je nog wat van het voorval?
Nee, bij hem niet. Bij mezelf wel. Er stond eigenlijk lamsrib op het menu maar ik blijf nog even bij konijnkarkas. Komt vast wel weer.
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3230252
Hope schreef:
Nee, bij hem niet. Bij mezelf wel. Er stond eigenlijk lamsrib op het menu maar ik blijf nog even bij konijnkarkas. Komt vast wel weer.
Dat is herkenbaar, dat komt echt wel weer hoor! Beetje tijd geven en lekker veilig simpele botjes doen, deed ik ook.


Het enige wat ik echt niet meer durf met Lola zijn zalmlijven; daar stikte ze 2 jaar terug bijna in en ging er echt bijna niet uit, pas toen ze echt knock-out was konden we het wegkrijgen, toen hoorde je haar ook meteen weer ademhalen. Dat was een iets to close call...
Gebruikersavatar
Door Margot
#3230287
Hope schreef:Eigenlijk is het maar raar. Je hond kan ook stikken in een stok, of in een hondenkoekje, of in zijn hap-slik-weg portie brokken. Waarom hangen dit soort plaatjes niet op meer plaatsen? De dierenartsenpraktijk bijvoorbeeld.

Gek toch eigenlijk?
Volgens mijn dierenarts had ik puur geluk dat het stuk weer uit haar keel schoot,bij de meeste lukt het niet.
Maar ja als je helemaal niet weet wat je moet doen. ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door