Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3229993
Beste allemaal,
mijn teefje is voor de eerste keer drachtig. ze is nu op dag 46 en tijdens het spelen met een ander hondje zag ik dat er een beetje melk uit een van haar tepels kwam.
tepels zijn al sinds week twee van de dracht erg dik en lang.
is het normaal dat de tepels al zo vol zitten en er melk uitomt, ik denk perongeluk door de druk tijdens het spelen, was maar een mini druppeltje.
aangezien het haar en mijn eerste nestje gaat worden ben ik nu best bezorgd, aangezien ik op internet terug vind een week vooraf, of 1 a 2 dagen voor de werp.
ze moet nog minstens 2 weken..
kan het zijn dat ze nu eerder gaat werpen? tijdens de echo hebben we minstens 5 duidelijk bewegende hartjes gezien, dierenarts dacht dat het er wel 6 zouden kunnen zijn, maar met zekerheid 5 levende kunnen zien.
ik hoop dat iemand mij kan helpen.
teefje is middelmatig ras, pitbull/ american stafford.
met vriendelijk groet,
Ashley
#3230005
Ik weet niet hoe je teef gedekt is maar je kunt er vanuit gaan dat ze 63 dagen na de ovulatie zal bevallen van haar pups. Dus het heeft eigenlijk vaak weinig zin om te rekenen vanaf de dagen van dekking.

Tja. Weet je wat het lastige is met dit soort dingen? Stel dat het niet volgens het boekje is dat ze nu al melk geeft... Wat ga je er aan doen? Stoppen kun je zoiets niet. Weet je wat ik zou doen? Niet meer aan haar tepels zitten, afwachten en vertrouwen hebben in de natuur. Het komt wel goed. Als ze hier schijnzwanger zijn geven ze ook al ver voor de "denkbeeldige datum van bevalling" al melk. Misschien niet 2 weken van te voren maar ook geen 2 dagen.
#3230154
Beste Lizzy,
Bedankt voor je reactie!
ik lees dus juist overal dat het rekenen begint vanaf de dekkings datum.
hoe zou ik dan moeten rekenen, ik heb nu gerekend vanaf de dekkingsdatum.
dus zou moeten rekenen vanaf de dag van de ovulatie? die kun je toch eigenlijk niet weten zonder testen etc?
het valt dus eigenlijk niet te berekenen wanneer ze ongeveer zal gaan werpen. ze is 1 keer gedekt op dag 10 van haar loopsheid.
haar tepels lijken al erg vol te zitten, heeft ze nu niet meer kans op te vroeg geboren pups. dat is waar ik zo bang voor ben, dat het ernaar uitziet dat ze moet gaan werpen en ze dan veel te vroeg gaat werpen.
alvast bedankt
Lizzy schreef:Ik weet niet hoe je teef gedekt is maar je kunt er vanuit gaan dat ze 63 dagen na de ovulatie zal bevallen van haar pups. Dus het heeft eigenlijk vaak weinig zin om te rekenen vanaf de dagen van dekking.

Tja. Weet je wat het lastige is met dit soort dingen? Stel dat het niet volgens het boekje is dat ze nu al melk geeft... Wat ga je er aan doen? Stoppen kun je zoiets niet. Weet je wat ik zou doen? Niet meer aan haar tepels zitten, afwachten en vertrouwen hebben in de natuur. Het komt wel goed. Als ze hier schijnzwanger zijn geven ze ook al ver voor de "denkbeeldige datum van bevalling" al melk. Misschien niet 2 weken van te voren maar ook geen 2 dagen.
#3230158
Simpel, ouderwets denken, 9 weken dragen, geboorte een paar dagen er voor tot een paar dagen erna.
Melk kan best wat vroeger al aanwezig zijn. Je kunt er toch niets aan veranderen, pupjes, die echt te vroeg komen zijn niet levensvatbaar.
Dus paniek heeft geen zin.
Als mijn teef altijd al vis gegeten had, gaf ik haar die nu ook gewoon. Je woont elders, daar eten mens en hond van elders, lijkt me prima.
Je zou nog kunnen informeren wat zwangere vrouwen eten in het gebied waar je woont, als dat is, wat ze altijd al eten, zou ik dat ook gewon voor mijn hond laten gelden.

Veel plezier nog, zonder onnodige zorgen,
Hanny
#3230163
Bedankt Hanny voor je reactie,
Ze eet normaal gesproken een a twee keer in de week vis met graat,
dus als iemand me kan vertellen of ze gewoon graat mag blijven eten, ze zit nu in haar laatste traject van haar dracht.
andere teven die ik hier drachtig zie tot zelfs einde aan toe hebben juist hele kleine tepels,
mijn man zegt dat de tepels al zo vol zitten doordat ze nu extra veel eet en daardoor al melk aanmaakt, en andere honden die minder voer krijgen dus kleinere tepels hebben. ze moet nog 2 tot 2,5 week.
Bedankt, probeer me zo min mogelijk zorgen te maken,
weinig medische hulp, alles lekker natuurlijk maar dat maakt het minder zorgen maken soms juist lastiger, ivm noodgevallen is dat toch een eng idee soms. goede hoop houden.
Hanny schreef:Simpel, ouderwets denken, 9 weken dragen, geboorte een paar dagen er voor tot een paar dagen erna.
Melk kan best wat vroeger al aanwezig zijn. Je kunt er toch niets aan veranderen, pupjes, die echt te vroeg komen zijn niet levensvatbaar.
Dus paniek heeft geen zin.
Als mijn teef altijd al vis gegeten had, gaf ik haar die nu ook gewoon. Je woont elders, daar eten mens en hond van elders, lijkt me prima.
Je zou nog kunnen informeren wat zwangere vrouwen eten in het gebied waar je woont, als dat is, wat ze altijd al eten, zou ik dat ook gewon voor mijn hond laten gelden.

Veel plezier nog, zonder onnodige zorgen,
Hanny
#3230342
Helemaal normaal hoor, hier had Delphi met zes weken al ontzettend grote melkpaketten waar ook al melk uitkwam. De pups zijn gewoon op tijd geboren en ze geeft slagroom in plaats van melk ha, ha
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door