Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Dwienie
#3230079
Hallo allemaal!

Ik ga me maar opnieuw voorstellen. Dit heb ik een jaar geleden ongeveer gedaan, en toen ook niet meer gepost. Ik ging namelijk naar Parijs voor 7 maanden, en de pup zouden we pas krijgen als ik terug was. Het is nu bijna zo ver! Dit weekend gaan we onze oudduitse herder ophalen. De fokker doet zelf ook aan BARF en ik heb natuurlijk heel veel meegelezen hier! Deze plek is super en jullie zijn allemaal zo geduldig in dingen uitleggen aan nieuwe mensen!

Voor de eerste week ga ik de pup KVV voeren met wat beginnersbotten (eendennekken bijv) erbij, en dan langzaam wil ik de overstap gaan maken naar BARF. Tegen die tijd ga ik ook een voorbeeldmenu laten zien! Bij het KVV gaat de pup nu al gewoon groente en af en toe een eitje/visje krijgen, zodat hij daar (hopelijk) aan gaat wennen!

Ik kan echt niet wachten tot we de pup mogen ophalen alles staat hier al klaar haha!

Fijne dag allemaal!
#3230093
Ooow, spannend! Vergeet je niet om een heleboel foto's te plaatsen?! :D

Even ter informatie: eendennekken zou ik nog even mee wachten deze en de komende weken, je kunt beter met kippennekjes beginnen (desnoods even platslaan), en zachte botjes als kwartel (hele kwartels of kwartelkarkassen). Eendennek is best fors voor de eerste week, zeker omdat dit een periode met veel veranderingen (en dus stress) is voor een pup, en dan wil de vertering weleens minder goed zijn.

Maar veel plezier komend weekend en de komende 16 jaar! :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Dwienie
#3230096
Oh okay goede tip! Dan laat ik de eendennekken nog heel even liggen. Ik weet niet heel zeker of ik kippennekjes had gekocht, maar ik heb wel kwartelkarkassen gehaald. (Ik had bij een webwinkel een grote bestelling geplaatst met vooral veel verschillende dingen, soort van eh BARF proeverijtje voor de pup zodat we konden uitvogelen wat hij wel en niet lust haha!)

Dan doe ik de eerste week gewoon kwartelkarkas een keer erbij, een eitje, de groente (die wel elke dag) en misschien al een keer een klein visje erbij. Klinkt dat beter?

En dan wilde ik voorderest elke week wel wat nieuws toevoegen en dan misschien na een paar weken al een aantal barfdagen doen.. En dan langzaam opbouwen zegmaar. Ik wil het gewoon niet fout doen met de voeding!

Er gaan zeker foto's komen hoor <3 Ik kan nu wel even oefenen hoe dat hier moet even kijken..
Afbeelding
Door Martine-Tom
#3230101
ZO snel gaat het niet fout hoor ;)
Kvv is wel heel handig om erbij te hebben met een pup omdat de hoeveelheden rap wisselen dus kan je de basis van barf makkelijk aanvullen met kvv tot het gewenste gewicht.
Maak anders gewoon eens een proefmenu en plaats die hier op de site, zal je zien dat het echt meevalt!
Gebruikersavatar
Door Dwienie
#3230102
Bedankt voor de aanmoediging! Ik wist toen ik voor het eerst in aanraking kwam met het BARF principe meteen dat ik dit wilde voor mijn hond. Maar dan komt het heel dichtbij en dan heb ik toch even een 'oei momentje' haha!

Ik ga zeker binnenkort een menu maken en plaatsen. Eerst maar inventariseren wat ik nou allemaal gekocht had en wat ik eventueel nog extra nodig heb. :)
#3230117
Och, wat een lekkere woef! :smitten:

Lucky pup, een barf-proeverij! ;D Wat heb je allemaal gekocht? *is gelukkig niet nieuwsgierig van aard* :biggrin2: Het is niet zo dat pups alleen maar kleine dingetjes moeten hebben; aan een te groot kipkarkasje knagen is ook ontzettend leerzaam, ontspannend en vermoeiend. Maar pups hebben nogal eens de neiging alles zooooo lekker te vinden dat ze proberen het in één keer naar binnen te werken, en dat kan natuurlijk problemen geven. Daarom kun je ze beter iets geven dat ofwel geen gevaar oplevert als ze het in één keer verorberen (kippennekjes), ofwel te groot is om in één keer te verorberen. Er was ooit een prachtig topic van Miik, met barfende pupperds. Eens kijken waar dat gebleven is.

Komt heus wel goed hoor, allemaal!
Gebruikersavatar
Door Dwienie
#3230122
Ok ik weet het dus niet EXACT meer maar ik heb wat spiervlees, een paar organenrollen (met gemengde organen en dan rollen van een paar dieren waaronder geit) eendenhartjes, eendennek, eendenkarkas. Fazant drumsticks. (Die zijn nog een tijdje te hard denk ik?) 1 duivenkarkas omdat veel honden dat niet l ekker vinden. Fazant karkas. Makreeltjes. Hert lever, long, spiervlees. Kipkarkas, en ik denk ook de hartjes en de maagjes. Konijn karkas. Dat is wat ik me nu kan herinneren. Haha zoveel gekocht dat ik het niet meer exact weet. Maar ik weet zeker dat ik geen ongeschikte botten of zoiets gekocht heb dus het gaat 'ooit' gegeten kunnen worden!
#3230299
Hoi Dwienie, welkom terug! :)

Wat leuk dat je, na zo lang wachten, je pup dit weekend op mag halen!
Die laatste dagen wachten zullen vast een eeuwigheid duren he!?

Heel veel plezier met je grote vriend!! :)


ps. ik heb genoten van de foto's van barfende pups. :-*
Gebruikersavatar
Door Dwienie
#3230386
Dankje! Ja de laatste dagen duren zeker een eeuwigheid, terwijl ik hiervoor eigenlijk de echte eeuwigheid gewacht heb! Maar dat geeft helemaal niks, want het is het allemaal waard natuurlijk.

Nou mijn eerste twee voerbestellingen (1 van DARF KVV en 1 van barfmaterialen) was een redelijke faal haha! Ik wist niet zo goed hoeveel er in onze nieuw aangeschafte vriezer paste. Nou eigenlijk wat minder dan ik enthousiast besteld had. Dus nu liggen er ook karkassen in onze eigen diepvries. Daar leren we van toch? Hopen dat de pup een grote eetlust heeft!
Gebruikersavatar
Door Dwienie
#3230456
Ja inderdaad nog twee nachtjes! Klein tussendoor vraagje, een dag vantevoren in de koelkast zetten is wel genoeg om het te laten ontdooien toch? KVV en BARF materialen? Dan kan ik het morgen pas in de koelkast zetten als voorbereiding op zaterdag!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door