Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3217701
Toen onze Luis maagontstekingen deed gaf ik ook blik tot het over was en daarna vaak opbouwen. Eerst spiervlees en daarna orgaan erbij. Pas als laatste bot en dan nog opbouwend.
Persoonlijk zou ik hem gewoon enkel blik geven. Zeker als hij nu toch niet van de kvv eet.
#3217778
Fijn dat je dit even deelt, geeft me weer hoop dat het wel mogelijk is voor Max om uiteindelijk weer kvv te eten.
Voor nu is hij alleen geïnteresseerd in gourmet blikjes, heb al van alles geprobeerd.
Het zal nog even duren voor zijn maag is hersteld en misschien blijft hij daarna wel last houden van teveel maagzuur, net als bij sommige mensen.
Misschien moet hij wel regelmatig aan de maagzuurremmers blijven of zelfs de rest van zijn leventje, dan kan ik helaas geen rauwe voeding meer geven aangezien hij dan te weinig zuren aanmaakt om het te verteren.
Hoe ik dat moet combineren met mijn andere katten zie ik dan wel weer, eerst maar afwachten hoe het verder gaat.

Ik heb inmiddels besloten om over te stappen van dierenarts, heb al een paar keer telefonisch contact gehad en goede adviezen gekregen.
Deze arts is een voorstander van rauw i.t.t. mijn huidige dierenarts.
Helaas wel verder weg en lastiger te bereiken zonder auto, ook iets duurder, maar ik vind het belangrijker dat ik vooral wat betreft voeding op 1 lijn zit met mijn dierenarts. Zij kan zich net als jullie en ik dan ook niet voorstellen dat de oorzaak van de maagzweren het rauwe voer is.

Heb er een goed gevoel bij, zij gaat de foto's van de echo die ik vrijdag ga ophalen nogmaals beoordelen samen met een arts die er erg ervaren in is. Zou toch nog een tumor kunnen zijn die op echo's niet altijd goed te zien zijn.
Ook kan het beginnend nierfalen zijn, maar daar waren zijn nierwaarden niet slecht genoeg voor, dus dit is niet aannemelijk.

Leuke extra is dat ze wanneer je huisdier overlijdt een gratis pootafdruk maken. Zit er uiteraard niet op te wachten dat mijn allerliefste Max niet meer bij me zou zijn, maar wel fijn om zo'n leuk aandenken te hebben.

Ze adviseert me om 6-8 weken maagzuurremmers te geven i.p.v. de 2-4 weken die mijn huidige dierenarts aanraadde...
Verder ga ik morgen bij mijn nieuwe dierenarts medicijnen halen tegen misselijkheid en eetlustopwekkende medicijnen aangezien Max nog steeds erg weinig eet.

Verder nog weinig verandering, helaas maak ik lange werkdagen en kan ik Max dan niet tussendoor bijvoeren en in de gaten houden of hij drinkt, poept, plast e.d.
Heb er nu nog wel vertrouwen in dat hij niet van de kvv eet die hier overdag voor mijn andere katten staat. Dat zou een probleem opleveren i.c.m. zijn maagzuurremmers, dus daar zal ik een oplossing voor moeten bedenken als hij dat wel gaat doen.

Heb wel wat meer rust in mijn hoofd nu, geen idee hoe dit afloopt, maar heb het gevoel dat ik goed handel en verder is het afwachten.
#3217788
Jammer dat hij uitgerekend enkel gourmet wil, maar niet goed eten is nog steeds slechter. Vers is idd niet slim om nu te geven, zeker in combinatie met de maagzuurremmers, maar gelukkig heb je nu ook een da die daar advies in kan geven, wel zo fijn. Ik duim dat Max er snel weer bovenop is en hij gezond en gelukkig heel oud mag worden.

Wat betreft het voeren, ik kreeg hier de tip over een surefeed, dat lijkt me eigenlijk ideaal in jouw geval. Het is een voerbak die werkt op de chip van de kat en zo lang hij niet bij anderen zou gaan dringen zou dat perfect moeten werken. Ik hoop wel dat je geen hele grote groep hebt, want die bakjes zijn nu ook weer niet spot goedkoop :)
#3217799
O nooit van gehoord, heb er 5 in totaal hier. En Gijs kan alleen rauw voer eten, krijgt anders diarree.
Zou dus ideaal kunnen zijn voor mijn situatie, gechipt zijn ze allemaal.
Ik ga even googlen...
Heb nu alleen even niks meer te besteden, zit zelf al aan de allergoedkoopste pizza margherita's hier door de dierenartsrekeningen en andere onverwachte tegenslagen...
Max is gelukkig al heel oud, dus ik kan er vrede mee hebben mocht dit het begin van het einde zijn, maar hoop zo dat hij nog ouder mag worden.
Bedankt voor de tip!
#3229965
Hallo allemaal, toch nog even een update over Max.
Ik was overgestapt naar een andere dierenarts die wel voorstander is van rauwe voeding.
De echo van mijn vorige arts vond ze erg onduidelijk en onvolledig.
Bij het 1e consult van Max voelde ze meteen al iets bij de darmen, dus ze bood aan om voor de halve prijs opnieuw een echo te doen bij Max.
Hieruit bleek dat het niet om maagzweren, maar om alvleesklierkanker ging die inmiddels al uitgezaaid was naar de buikholte.
Max heeft nog een paar weekjes prednison en pijnstilling meegekregen, maar zijn buikje begon op te zwellen van het vocht van de tumoren en hij deed niet veel meer dan slapen en een beetje eten.
Ik heb hem nu bijna 3 weken geleden bij mij thuis in laten slapen.
Vreselijk verdrietig allemaal, soms nog steeds erg onwerkelijk dat Max er niet meer is.
Nu ik dit berichtje plaats rollen de tranen weer over mijn wangen...
Maar ik ben zo blij dat ik van dierenarts ben overgestapt en dat ik nergens spijt van hoef te hebben.
Als aandenken heb ik van de dierenarts een pootafdrukje in gips gekregen.

Groetjes Nadine
#3230539
Bedankt voor je lieve woorden.
Max was zo speciaal voor me, hij was m'n alles.
Hij was wel oud, maar toch zo jong in uiterlijk en gedrag.
Op het laatst sliep hij vaak op mijn kussen, ik had zelf dan nog net een hoekje, en dan drukte hij zijn snoetje zo lief tegen mijn gezicht aan.
Het is allemaal zo snel gegaan, ik mis hem vreselijk.
Laatst droomde ik dat hij hier weer rondliep, maar tegelijkertijd wist ik dat hij eigenlijk niet meer leefde.
Ik zou graag willen dat dat betekent dat hij me even kwam bezoeken...
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door