Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cathy
#3229946
Cathy van 13 jaar heeft een Secundair ontstoken perianaalklier adenoom van zeker 5 cm , vind het zo moeilijk wat te doen ? Cathy is mijn dove bc , heeft slechte nieren is licht dement en heeft een kapotte meniscus , wil ik haar dat nog aan doen , als ik haar koppie zie zeg ik ja , als ik naar het geheel Cathy kijk zeg ik nee :'(
Gebruikersavatar
Door doranto
#3229960
Het "probleem" bij een bordercollie is, dat het koppie vaak goed blijft. Mijn Tommy deed alles op zijn koppie. Al moest hij kruipen als hij niet meer kon lopen.... :(
Vooral de echter werkertjes hebben dat sterk. Je moet dan als baasje naar de rest kijken, want zelf doen ze dat niet is mijn ervaring. Ze blijven maar doorgaan, plichtbewust als ze zijn.
Moeilijk hoor, maar alleen jij als baasje kent Cathy het beste en zult voor haar moeten beslissen als het zover is.
Ik hoop dat ze nog een tijd plezier in haar leven kan hebben, zonder pijn en ongemakken en wens je alvast veel sterkte als de tijd om een haar te laten gaan komt.
Door Lizzy
#3229962
Oh jee... Ja, dit is zo moeilijk :'( . Ik denk dat je zelf het antwoord heel diep van binnen wel weet....? :-* . Als ik alles zo lees en optel, denk ik dat ik nee zeg :-\ . Maar hoe kan ik er over oordelen?
Door Cathy
#3229966
Heb het er nog nooit zo moeilijk mee gehad :'( heb toch al heel wat honden gehad .
Lizzy schreef:Oh jee... Ja, dit is zo moeilijk :'( . Ik denk dat je zelf het antwoord heel diep van binnen wel weet....? :-* . Als ik alles zo lees en optel, denk ik dat ik nee zeg :-\ . Maar hoe kan ik er over oordelen?
Door Cathy
#3229968
Dank je wel voor de lieve woorden , dit is idd de border collie .
Doranto schreef:Het "probleem" bij een bordercollie is, dat het koppie vaak goed blijft. Mijn Tommy deed alles op zijn koppie. Al moest hij kruipen als hij niet meer kon lopen.... :(
Vooral de echter werkertjes hebben dat sterk. Je moet dan als baasje naar de rest kijken, want zelf doen ze dat niet is mijn ervaring. Ze blijven maar doorgaan, plichtbewust als ze zijn.
Moeilijk hoor, maar alleen jij als baasje kent Cathy het beste en zult voor haar moeten beslissen als het zover is.
Ik hoop dat ze nog een tijd plezier in haar leven kan hebben, zonder pijn en ongemakken en wens je alvast veel sterkte als de tijd om een haar te laten gaan komt.
Door Lizzy
#3229974
Cathy schreef:Heb het er nog nooit zo moeilijk mee gehad :'( heb toch al heel wat honden gehad .
Dit is ook verschrikkelijk moeilijk :'(

Heel veel sterkte :'( . Ik weet zeker dat je precies het juiste voor haar doet, wat dat ook moge zijn :-* :'( :-*
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3229985
Ik weet niet precies wat die medische term inhoud. :-\
Hoeveel last heeft ze ervan?
Kan het onder plaatselijke verdoving weggehaald worden?
Heeft ze pijn?

Dit soort dingen zijn altijd zo ontzettend moeilijk he!?
Het is je schat, die moet altijd bij je blijven!
Maar zo te lezen is haar lichaam al aardig 'op' aan het raken (sorry, ik weet niet zo goed hoe ik dit netter op moet schrijven).

Volg je hart en probeer te beslissen wat voor Cathy het beste is.

Voor mijn honden vind ik de kwaliteit van leven en of ze nog gelukkig zijn doorslaggevend.

Mijn hond heeft heel lang op pijnstilling een gelukkig leven geleden. Opeens kon hij niet meer goed lopen. 2 weken rust hielpen niet, prednison en morfine ook niet en toen heb ik de knoop doorgehakt. Hij was pas 9 jaar en 9 maanden. Het was zo'n werkhond, hij was absoluut ongelukkig met het feit dat hij nauwelijks nog kon lopen. Hij kon zich nog net ontlasten buiten en verder lag hij.
Uit liefde voor hem, hem ik hem laten gaan.

Veel sterkte met de moeilijke beslissing die je moet gaan nemen!!
:bigarmhug:
Door smulpaap
#3229989
Cathy schreef:Cathy van 13 jaar heeft een Secundair ontstoken perianaalklier adenoom van zeker 5 cm , vind het zo moeilijk wat te doen ? Cathy is mijn dove bc , heeft slechte nieren is licht dement en heeft een kapotte meniscus , wil ik haar dat nog aan doen , als ik haar koppie zie zeg ik ja , als ik naar het geheel Cathy kijk zeg ik nee :'(
De welbekende optelsom . En (soms ) een moeilijke . :'(
Maar mijn ervaring hierin is dat ""de knop "" op een gegeven moment omgaat
En dan denk ik dat je de juiste beslissing voor Cathy kan nemen
Sterkte ermee :-*
Door Cathy
#3230017
Of ze er last van heeft weet ik niet zeker , heb haar wel weer op de pijn medicatie gezet . Onder plaatselijke zal net gaan , het zou zo wie zo al een behoorlijk gat worden als het weggehaald zou worden . Zit eigenlijk met nog een probleem , mijn reu reageert er erg op omdat het geen wat Cathy heeft hormonaal gevoelig is , laatst een echo laten maken van zijn prostaat , daar zaten aardig wat kristalen in
Border Bandit schreef:Ik weet niet precies wat die medische term inhoud. :-\
Hoeveel last heeft ze ervan?
Kan het onder plaatselijke verdoving weggehaald worden?
Heeft ze pijn?

Dit soort dingen zijn altijd zo ontzettend moeilijk he!?
Het is je schat, die moet altijd bij je blijven!
Maar zo te lezen is haar lichaam al aardig 'op' aan het raken (sorry, ik weet niet zo goed hoe ik dit netter op moet schrijven).

Volg je hart en probeer te beslissen wat voor Cathy het beste is.

Voor mijn honden vind ik de kwaliteit van leven en of ze nog gelukkig zijn doorslaggevend.

Mijn hond heeft heel lang op pijnstilling een gelukkig leven geleden. Opeens kon hij niet meer goed lopen. 2 weken rust hielpen niet, prednison en morfine ook niet en toen heb ik de knoop doorgehakt. Hij was pas 9 jaar en 9 maanden. Het was zo'n werkhond, hij was absoluut ongelukkig met het feit dat hij nauwelijks nog kon lopen. Hij kon zich nog net ontlasten buiten en verder lag hij.
Uit liefde voor hem, hem ik hem laten gaan.

Veel sterkte met de moeilijke beslissing die je moet gaan nemen!!
:bigarmhug:
Door rosmin
#3230051
Het is ook enorm moeilijk om een definitieve beslissing te nemen. Misschien helpt he als je voor jezelf kan bepalen wat Cathy haar kwaliteit van leven was en hoe dit nu is en wat je daar acceptabel in vindt. Hoeveel achteruitgang past bij haar?
Maar ook hoeveel last/ pijn/ hinder ondervind ze van haar klachten? Is er vooruitgang/ verbetering te verwachten? Wat geeft Cathy aan, wat laat ze zien?

Je kent haar zelf het allerbeste en op een gegeven moment voel jezelf aan wanneer het genoeg is geweest, wat niet wil zeggen dat dat gemakkelijk is, het blijft een heel moeilijk moment.

Heel veel sterkte :-*
Door Cathy
#3230134
Dank jullie wel voor de steun . Vrijdagmiddag staat de afspraak om haar naar mijn andere hondjes ta laten gaan :'( , als ze echt ziek wordt eerder natuurlijk .
Gebruikersavatar
Door doranto
#3230136
Ach jee, wat een moeilijke en dappere beslissing! :'(
Geniet nog van de laatste dagen met je meisje voordat ze naar je andere honden gaat!
Heel erg veel sterkte voor nu en straks :-* :bigarmhug:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door