Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Maaike_L
#322984
De pup van mensen uit de straat loopt al langere tijd rond met puppyschurft. Vanwege ook veel diarree en groeipijnen zijn ze al over gestapt op kvv. :D Maar de schurft blijft.

De hond is onder behandeling van de DA, maar verbeteren doet het zeker niet. Wat zouden ze zelf nog meer kunnen doen/geven?
Door Truus
#322994
Het kan zijn, dat ze nog te kort versvlees geven om goed resultaat te kunnen zien.Misschien zitten er bruikbare tips bij. Ik vind het sowieso een goede site.

Misschien hebben anderen ook nog aanvullende tips.
Wel goed van je om informatie in te winnen. Het zijn toch zorgen om zo'n pupje he ;)

Succes!
Door ilsewiers
#323925
Hoi Maaike,

Mijn twee pups hebben ook puppyschurft gehad.
Wij zijn daarmee naar de dierenarts geweest en hebben ze toen een aantal keer moeten wassen met een speciale vloeistof, demodex.
De puppyschurft was bij ons heel hardnekkig, maar als je de hond consequent iedere 5 dagen met demodex wast gaat het zeker weg!!! Onze honden hebben nu weer een erg mooie en volle vacht! :)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Het is echt niet alleen genoeg om de weerstand van een pup of volwassen hond te vergroten door allerlei supplementen of speciale voeding. Puppyschurft is gewoon een beestje wat uitgeroeid moet worden!
Door Maaike_L
#323997
Toevallig waren ze zelf van de week al naar de DA gegaan met het voorstel van een bepaalde shampoo. Dat vond de DA wel een goed idee.... Raar dat hij het dan dus niet zelf had voorgesteld. ::)

Bedankt voor de tip, ze noemden zelf ectodex al, maar het is fijn om nog een optie te hebben. :)
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#324008
sorry, demodex is geen vloeistof of shampoo maar de huidmijt zelf. Deze huidmijt is hardnekkig (zie eerder aangegeven link) en kan o.a. bestreden worden door wassingen met Ectodex.
Door qyan
#325379
Naast de middelen van de da kunnen ze de plekken ook nog 2 of 3x per dag insmeren met calendula of teetrea.
Bij qyan werden de plekken door het wassen met de ectodex vaak wat geirriteerd en sommige plekken deden pijn doordat er wondjes op zaten. Calendula verzachtte de plekken dan enigzins.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door