Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door rosmin
#3229573
Deze petitie heeft indirect met honden te maken ;)
Ook voor hen wil ik een veilige woonomgeving, net zoals ik dat voor mezelf en vele Groningers wil.
Na 17 maanden is de eerste schade aan onze boerderij nog steeds niet hersteld en hebben we alleen maar meer schade gekregen in de loop van de tijd. Willen jullie je steun uitspreken door te tekenen?

https://petities.nl/petitions/houd-groningen-overeind


Dank jullie wel!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3229642
Lil schreef:Mij was al bekend dat wat in Groningen gebeurd erg schoftig is, maar wat heeft dit met honden te maken???
Die wonen daar ook en vinden een stutbalk op hun kop krijgen ook niet leuk :P
Door Lida. S
#3229648
Lil schreef:Mij was al bekend dat wat in Groningen gebeurd erg schoftig is, maar wat heeft dit met honden te maken???
Stroomstoring ten gevolge van een aardbeving. Vriezers doen het niet meer, honden moeten over op brok.
Door Lil
#3229659
Angelique schreef:Die wonen daar ook en vinden een stutbalk op hun kop krijgen ook niet leuk :P
Nah hier was de aardbeving een stuk zwaarder zeker onbewoonbare woningen,
maar er is niets ingestort, maar ik geloof zeker dat zelfs een dikke hondenkop niet tegen kan :P
Door rosmin
#3229740
Door de vele aarbevingen, ook vele kleine, verzakken huizen, storten soms in, worden veel huizen (van binnenuit) in de stutten gezet, om te voorkomen dat ze instorten. Veel huizen hebben enorme schade door scheuren in (dragende) muren, ramen die niet meer openen, voegwerk wat uit gevels springt, kapotte schoorstenen, tegels die van wanden afspringen, deuren die niet meer open gaan, bolle vloeren , houten kozijnen springen de barsten in etcetera, etcetera.
Onze boerderij schaart, scheurt, tordeert en verzakt.

Kleine bevinkjes aan de oppervlakte geven meer schade aan gebouwen dan 1 zwaardere op grotere diepte.

En tsja, wat voor ons geldt , geldt ook voor onze honden, die willen niet met een bouwhelm door het huis moeten gaan ;)

Hoe is het bij jou Lida?
Door Lil
#3229755
rosmin schreef:Door de vele aarbevingen, ook vele kleine, verzakken huizen, storten soms in, worden veel huizen (van binnenuit) in de stutten gezet, om te voorkomen dat ze instorten. Veel huizen hebben enorme schade door scheuren in (dragende) muren, ramen die niet meer openen, voegwerk wat uit gevels springt, kapotte schoorstenen, tegels die van wanden afspringen, deuren die niet meer open gaan, bolle vloeren , houten kozijnen springen de barsten in etcetera, etcetera.
Onze boerderij schaart, scheurt, tordeert en verzakt.

Kleine bevinkjes aan de oppervlakte geven meer schade aan gebouwen dan 1 zwaardere op grotere diepte.

En tsja, wat voor ons geldt , geldt ook voor onze honden, die willen niet met een bouwhelm door het huis moeten gaan ;)

Hoe is het bij jou Lida?
Daar ben je dan mooi klaar mee als je huis zo eronder lijdt. :-X :-\

Hele anders trouwens als menig bericht wat ik erover gelezen heb (ach hier en daar een scheur in dien trant). Zo zie je maar weer dat vaak in de media de dingen verdraaid worden (erger of juist minder erg gemaakt).
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3229761
Wanneer je een beeld wilt krijgen van hoe huizen ervoor staan dan staan hier wel foto's van huizen compleet gestut: http://schokkend-groningen.nl/website/f ... gsschade-2

Daarnaast keek ik toevallig afgelopen week via funda naar Oost Groningen. De dorpen waren bijna niet te zien door de vele funda huisjes :-X En je krijgt pas compensatie wanneer woning is verkocht maar wie koopt er een huis dat bijna op instorten staat? De mensen zitten daardoor gevangen in hun eigen huis.
Hier zag ik ook nog meerdere rapporten staan: http://www.dialoogtafelgroningen.nl
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door