Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3229531
Laten we iemand een semie vrijwillige straf geven wat hij heeft in het verleden duidelijk laten zien dat hij zich daar goed aan houd not ::) >:(
Hoe vaak geef je iemand een aanlijn en muilkorf gebod voor dat je achtie onderneemt omdat hij zich er niet aan houd?

Ik snap er geen bal van wat deze hond bijt ook mensen dus dan zou je toch zeggen dat ze iets sneller gaan ingrijpen :???:
Waarom word dezen hond niet in beslag genomen en krijgt de baas in kwestie een honden houd verbod?
#3229536
Meestal gaat het dan om een golden of labrador ofzo, of in ieder geval een die gezien wordt als gezinshond en geen staff of buldog. Iedereen is dan altijd coulanter omdat 'ze dit nooit doen, zijn zulke lieve honden'
Mijn aanname is gebaseerd op het feit dat er geen 'merknaam' is genoemd overigens.
Door Lizzy
#3229539
constance.blokzijl schreef:Meestal gaat het dan om een golden of labrador ofzo, of in ieder geval een die gezien wordt als gezinshond en geen staff of buldog. Iedereen is dan altijd coulanter omdat 'ze dit nooit doen, zijn zulke lieve honden'
Mijn aanname is gebaseerd op het feit dat er geen 'merknaam' is genoemd overigens.
Het gaat om een American Staffordshire.
#3229543
Het zou toch geen zak uit moeten maken om wat voor hond het gaat. De baas heeft dubbel en dwars bewezen zich niet verantwoordelijk op te kunnen stellen. Dus hond in ieder geval niet meer terug naar baas en baas een verbod op het houden van huisdieren geven!

En dan kijken of er van de hond nog wat te redden valt, maar als het een amstaff is, dan vrees ik met grote vrezen.
#3229546
Kaela schreef:Het zou toch geen zak uit moeten maken om wat voor hond het gaat. De baas heeft dubbel en dwars bewezen zich niet verantwoordelijk op te kunnen stellen. Dus hond in ieder geval niet meer terug naar baas en baas een verbod op het houden van huisdieren geven!

En dan kijken of er van de hond nog wat te redden valt, maar als het een amstaff is, dan vrees ik met grote vrezen.
+1!
Door jasmijn
#3229547
constance.blokzijl schreef:Meestal gaat het dan om een golden of labrador ofzo, of in ieder geval een die gezien wordt als gezinshond en geen staff of buldog. Iedereen is dan altijd coulanter omdat 'ze dit nooit doen, zijn zulke lieve honden'
Mijn aanname is gebaseerd op het feit dat er geen 'merknaam' is genoemd overigens.
Ik denk niet dat je daar van uit moet gaan, dit bericht is van een politie site en daar doen ze niet aan merkjes.

Als je anderen berichten leest dan zie je ook dat de mensen enkel worden beschreven door geslacht, leeftijd en woonplaats
Dus man van 41 uit Rotterdam of zo

En niet donker getinte man van 41 uit Rotterdam van Indonesië afkomst of zo.

Dat is de "taak" van de media ::)
Maar aan de beschrijving van het gedrag denk ik helaas toch dat je meer aan een vasthoudend tiepen moet denken, de hond heeft een anderen hond het water in gesleurd.
Een golden of labrador is in mijn ervaring niet zo vasthoudend en die bijten en laten los, die gaan niet sleuren.

Maar goed ik vind dat ze het recht van de huisdieren en met namen honden wat sireuser moeten gaan nemen en ze niet meer gaan kwalificeren als ding maar als huisgenoot, zo dat als je hond door wie dan ook beschadigt word je meer kan terug halen dan enkel de aanschaf kosten en het word gezien als een onvervangbaar levende wezen.
Het hoeft niet gelijkt te staan met mensen maar een hond is geen ding ( kat ook niet hoor )

Ik hoop dat het ooit nog in mijn leven gebeurd.

Ook hoop ik dat welk merk deze hond ook is hij bij zijn eigenaar word weg gehaald en als mogelijk bij iemand anders die wel verrandwoordelijkheids gevoel, ervaring en kennis heeft terecht komt en anders richting regenboog gaat zo dat hij geen schaden meer kan maken.
#3229553
Ik vind eerlijk gezegd dat het ras er wel degelijk toe doet. Bij zo'n ras moet er na 1 incident al veel daadkrachtiger opgetreden worden. Je moet direct kijken naar wat voor vlees je in de kuip hebt, qua hond en vooral qua eigenaar. Muilkorfplicht, controle en bij het 2de incident zou zo'n k*ttekop natuurlijk nooit meer de kans hebben moeten krijgen op dat de hond zich voor de 3de keer kan vergrijpen. In de verkeerde handen zijn dit regelrechte moordmachines en moeten ze in mijn ogen als zodanig behandeld worden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door