Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Chouka
#3229383
Mijn honden eten graag zalmkoppen en de laatste tijd hebben ze die niet zo veel gehad omdat mijn diepvries vol zat. Normaal krijgen ze (2 herders) allebei 1 zalmkop. Woensdagmiddag heb ik hun nog een 2e gegeven (gewoon: is lekker, hebben ze graag, was hun eerste maaltijd van de dag terwijl ze normaal 's morgens eten krjgen en de wandeling was pas 4 uur later).
Dus ongeveer 4 uur later grote wandeling met zwempartijen.
Terug thuis had de jongste iets verdacht wit op de bovenkant van zijn achterlijf. Gelukkig maar want ik had niets geroken. Nadat ik de jongste afgewassen heb ben ik in de auto gaan kijken en er is daar in overgegeven met stukjes zalmkop er bij. De deken er uit en in de wasmachine en het tapijt daaronder grondig schoon gemaakt, met ruim water en produkt.
's Avonds nog weg geweest en niets geroken.

Gisteren: enorme stank, rottende visgeur. Zo erg dat ik met open raam heb gereden en de achterste deur heb open gelaten toen ik ergens was. Terug thuis bakje ontgeurder in de koffer gezet en ramen open gelaten.

Vandaag stinkt mijn garage naar rotte vis.
Nu staat de garage open en de achterste deur van de auto ook.

Heeft iemand dat al ooit aan de hand gehad en hoe heb je dat opgelost?
Zelf vrees ik dat ik dat moet laten uitrotten en als het droog is een tapijtenschuim en stofzuigen. Het is echt grondig uitgewassen, dus opnieuw doen maakt het alleen maar natter. Een spuitbus met ontgeurder er op spuiten heb ik overwogen, maar ik vrees dat na de eerste ontgeuring korte tijd er toch alleen maar vocht is toegevoegd en het probleem verlengd.
Ik hoop dat iemand me goede tips kan geven. Mijn neus zal je dankbaar zijn.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3229388
Enige wat ik kan bedenken is er een lading desinfectie (échte) overheen gooien, op laten drogen en dan nog eens schoonmaken mocht het nog smerig zijn. Het zijn de bacterien die stinken en die gaan dan dood.

Op het werk gebruiken we Acticid en dit heb ik nu ook thuis. Goedgekeurd voor in de voedselverwerking.. je kunt het ruim sprayen en je hoeft het niet na te spoelen.
Door Chouka
#3229445
Angelique schreef:Even snelle 1ste oplossing...pakje baking soda erin leegschudden, 24 uur laten staan en dan wegvegen/stofzuigen.
Dat heb ik niet in huis en dat ken ik ook niet.
Weet iemand of we dat in België onder een andere naam kennen?
#3229453
Ik heb zoiets nog nooit bij de hand gehad.

Het eerste waar ik aan moest denken is dat er misschien ergens in je auto nog een stukje zalmkop/braaksel ligt en dat je dat ruikt?
Is het mogelijk dat er ergens iets tussen gegleden is?

Lastig hoor. Ik duim voor je dat de stank snel weg is!!
Gebruikersavatar
Door doranto
#3229460
Border Bandit schreef:Ik heb zoiets nog nooit bij de hand gehad.

Het eerste waar ik aan moest denken is dat er misschien ergens in je auto nog een stukje zalmkop/braaksel ligt en dat je dat ruikt?
Is het mogelijk dat er ergens iets tussen gegleden is?

Lastig hoor. Ik duim voor je dat de stank snel weg is!!
Die gedachte kwam bij mij ook als eerste op.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3229463
Chouka schreef:Dat heb ik niet in huis en dat ken ik ook niet.
Weet iemand of we dat in België onder een andere naam kennen?
Nee dat is geen bakpoeder! (tenminste niet typisch bakpoeder, kunt het uiteraard wel gebruiken om te bakken ;) ) In Belgie noemen ze dat maagzout. Weet dat je het in de apotheek kunt krijgen. Volgens mij was dat niet zo verkrijgbaar in de belgische supermarkten. Jaren gelden daar naar gezocht, en dus bij maagzout apotheek uitgekomen ;)



Maar ojee getsie zeg, hier had er eentje vis gekotst op de vloerbedekking (tijdelijke losse ivm operatie) maar OMG! :-X :-X :-X Het begon steeds erger te stinken! En alles wat ik deed maakte het erger. Azijn , stoomreiniger, was even weg maar volgende dag 10 x sterker. Ik heb de vloerbedekking opgeruimd, maar eertst gereinigd met een waterstofzuiger cleaner en vlekken verwijderaar van boels. Moet zeggen dat dat echt wel hielp!
Er kwam ook veel water uit het tapijt, ik denk dat het rigoreus boenen met water het dus lekker dieper in het tapijt liet trekken, net zoals jij wrslijk nu ook last van hebt in de auto

Maar goed jij zit met een auto :-X Ik zou inderdaad dan de bakingsoda gebruiken (als ik zie hoe dat ovens schoonkrijgt etc..) Is de moeite van het proberen waard. Sterkte met de stank !
En anders dan maar laten reinigen of zelf spullen huren, tja je wilt er niet mee blijven zitten nee.
Door Chouka
#3229473
Border Bandit schreef:Ik heb zoiets nog nooit bij de hand gehad.

Het eerste waar ik aan moest denken is dat er misschien ergens in je auto nog een stukje zalmkop/braaksel ligt en dat je dat ruikt?
Is het mogelijk dat er ergens iets tussen gegleden is?

Lastig hoor. Ik duim voor je dat de stank snel weg is!!
Ik heb in mijn koffer een soort ingebouwd tapijt. Het komt van een vrij dikke (meer dan een halve cm) mat, zo een professionele, rubber van onder en toch wel wat langere stevige haren. Dat is het probleem want daar kan wel wat vocht in. Aan de zijkanten is dat een beetje omgeplooid en vooraan staat dat recht omhoog tegen de achterkant van de zetels en dat is vast gemaakt samen met het hekwerk zodat de honden niet naar voor kunnen. Er langs gelopen kan echt niet en stukjes blijven liggen ook niet. Wel zit er dus heel wat overgeefvocht in. Ik heb dat wel zorgvuldig proberen uit te wassen, maar er uit helemaal uit kan echt niet. Die mat verwijderen zou moeilijk zijn en dan kan ik die nog niet beter reinigen.
Door Chouka
#3229474
Kaio schreef:Nee dat is geen bakpoeder! (tenminste niet typisch bakpoeder, kunt het uiteraard wel gebruiken om te bakken ;) ) In Belgie noemen ze dat maagzout. Weet dat je het in de apotheek kunt krijgen. Volgens mij was dat niet zo verkrijgbaar in de belgische supermarkten. Jaren gelden daar naar gezocht, en dus bij maagzout apotheek uitgekomen ;)



Maar ojee getsie zeg, hier had er eentje vis gekotst op de vloerbedekking (tijdelijke losse ivm operatie) maar OMG! :-X :-X :-X Het begon steeds erger te stinken! En alles wat ik deed maakte het erger. Azijn , stoomreiniger, was even weg maar volgende dag 10 x sterker. Ik heb de vloerbedekking opgeruimd, maar eertst gereinigd met een waterstofzuiger cleaner en vlekken verwijderaar van boels. Moet zeggen dat dat echt wel hielp!
Er kwam ook veel water uit het tapijt, ik denk dat het rigoreus boenen met water het dus lekker dieper in het tapijt liet trekken, net zoals jij wrslijk nu ook last van hebt in de auto

Maar goed jij zit met een auto :-X Ik zou inderdaad dan de bakingsoda gebruiken (als ik zie hoe dat ovens schoonkrijgt etc..) Is de moeite van het proberen waard. Sterkte met de stank !
En anders dan maar laten reinigen of zelf spullen huren, tja je wilt er niet mee blijven zitten nee.
Maagzout ken ik wel, dat zit hier in een heel andere verpakking en hebben ze wel in het grootwarenhuis.

Je geeft me dus geen goede hoop.

Als het echt blijft stinken dan wordt het dus ook weggooien. Dan pas zijn er problemen als er ooit iets gebeurd want dan is het de bekleding van het koffer en dat kan nooit verwijderd worden.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3229490
Chouka schreef:ik denk niet dat er zoveel vocht in zit dat dat de moeite is.
Nou ja dat dacht ik dis ook maar er zat bij mij dus door al mijn schoonmaakpogingen dus heel veel water in, serieus ik stond er echt van te kijken. :o
Door Jump
#3229491
Ooit heeft een hele stapel geitjes in mijn kofferbak gelekt,met als resultaat een vreselijke lijkenlucht.
Met Hagesan "alle nare geurtjes weg " was het zo weg.
Werkt biologisch met enzymen die de geurmoleculen afbreken
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door