Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3229431
Onze Milou heeft de laatste weken zeer slecht gegeten. Dat houdt in dat ze elke dag haar ontbijt heeft laten staan. Reden: daar zit groenten in en dat lust mevrouw niet. Echt. Niet.
Nadat ze ruim 5% van haar lichaamsgewicht kwijt was (op een toch al magere hond) heb ik toegegeven. Groenten weggelaten en ja hoor, mevrouw eet weer.

Maar: haar ontlasting is nu heel brokkelig. Ze heeft er geen moeite mee, komt er net zo makkelijk uit als anders, maar voor de mooi wil je meer substantie in een drol (hehe, poeppraatjes :biggrin2: )
Plus: ik vind het geen fijn idee dat ze geen groenten eet.

Dus heb ik gekookt geprobeerd en dan 1 soort tegelijk. Maar dat blieft ze niet.
Vandaag heb ik het volgende gedaan: de groentenmix van de andere honden gemengd met ei en daar een omeletje van gemaakt. En dat lust ze wel! Ze at het zelfs op voor haar vlees aan.

Ik kan haar wel zo ver krijgen dat ze elke dag 50 gram groenten in een half eitje eet. Dat betekent dan wel 3,5 ei voor een hond van 27 kilo per week. En maar 5% groenten ipv 10%, maar 100 gram per dag lijkt me een illusie in haar geval. Wat denken jullie? Is dit ook voor de lange termijn een oplossing?
Afbeelding
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door