Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Cathelijn
#3229423
Net als Dreetje waren wij ook in Noorwegen. Ilan was ook mee!
We hadden de kortste overtocht van het noordelijkste puntje van Denemarken naar Noorwegen genomen en Ilan heeft die paar uur rustig in de auto liggen slapen (ik mocht wel gaan kijken).
De K9-natural die ik mee had was ideaal want met wat ik in de supermarktjes tegen kwam kon ik echt geen menu samenstellen.
Verder verwachte en veel onverwacht schoonheid gezien, wat een land!
Wij zijn begonnen in de hoek van Oslo, daarna naar het noorden naar de grootste fjord en toen in etappes richting westkust naar het zuiden.
Zon, een beetje regen, sneeuw en ijs.
Oslo dus: niet super speciale stad, maar wel gezellig en het Vigelandspark is zeker een aanrader:
Afbeelding
Afbeelding

Toen door naar de Sognefjord en daar in de buurt een klim naar een waterval gemaakt. Een van de vele, vele watervallen van Noorwegen :biggrin2:
Afbeelding
Meteen door naar de staafkerk van Urnes:
Afbeelding
Met de pont terug en dat was er een waar je achteruit op moest rijden. Ook een ervaring. En daarna zie je dit:
Afbeelding

Onderweg naar het volgende adres kwamen we onverwacht over een soort hoogvlakte en daar was het nog geen zomer:
Afbeelding
Aan de andere kant van de berg wel:
Afbeelding
Met ontvangstcomité:
Afbeelding

En dit was een super dag! Op een klein bootje heen met 8 personen, gewandeld en met z'n drieën weer terug. (overigens bij de haven meer Chinezen gezien dan wat anders, busladingen vol! We hebben Ilan maar dicht bij ons gehouden :P )
Afbeelding

Afbeelding

In Bergen was het lekker weer en druk:
Afbeelding

Ilan was happy in de sneeuw van de Hardangervidda:
Afbeelding
Afbeelding

Weer een overwachte parel onderweg
Afbeelding

Het (letterlijke) hoogtepunt: Preikestolen, een rots die 604 meter boven de fjord uitsteekt. Hier zijn pap en ik samen naar toe gelopen (2,5 uur naar boven, 2 uur naar beneden).
Afbeelding
Afbeelding
Heel gezellige plek trouwens. Het was een bewolkte dag en iedereen hoopte op een beetje zicht op het juiste moment. En daardoor was het er niet zo druk ook.
Iedereen hielp elkaar met foto's maken :D
Afbeelding
Door Cathelijn
#3229493
Dreetje schreef:Wow, wat een prachtige foto's.......
Het is zo'n mooi land, wij willen zeker nog een keer terug.
Ja groot gelijk! Ik wil ook graag nog een keer maar ik wil nog zoveel :biggrin2:
Door smulpaap
#3229498
Cathelijn schreef:Heel geslaagd inderdaad.
Noorwegen is echt een land voor campers. En er zijn ook veel Nederlanders (maar waar kom je die niet tegen?)



Ja Noorwegen is prachtig , zo te zien hebben jullie er van genoten :)
Ga je weer eens en je hebt geen zin in mensen /Nederlanders Dan zou je ook een kano trektocht kunnen doen
Dan kom je alleen bevers en rendieren tegen :biggrin2: Maar dat kan weer niet per camper :biggrin2:
Door - pien -
#3229565
Wat een prachtige foto's en een prachtig land! 40 jaar terug ben ik er voor het laatst geweest, in de Hardangervidda, daar kwamen we nog een marmot? tegen :biggrin2: O, een lemming! Het barst daar van de lemmingen :D
Mooi om het weer terug te zien :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door