Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door spooky10
#3229381
ik krijg binnen kort mijn pup odh en wil kvv van dogmeat gaan geven eerst puppy , maar mijn vraag is na hoeveel maanden kan de pup over op de grovere maling van kvv ik ga het complete voer geven ivm vitamine en mineralen daarnaast 1x per week vis en 1x per week een ei en zo af en toe is wat groente boontjes en wortel , andijvie enz , graag een reactie of ik op het goede spoor zit en wat er verbeteren kan .
alvast bedankt :D
Door jasmijn
#3229392
Je kan metheen beginnen met de grove maling, een pup van 8 weken kan namelijk ook al barf eten zonder probleem dus fijn gemalen vlees is alleen echt voor de 4 weken ouden pups.

Veder zou ik je adviezen om zeker met een pup niet op 1 paard te wedden maar meerderen merken goede KVV te voeren, hier word aanbevolen om minstens 4 merken af te wisselen.
Dit is omdat elke merk toch een anderen samen stelling heeft en door af te wisselen kan je voorkomen dat te weinig of te veel van iets krijgt, dogmeat staat er bijvoorbeeld om bekent om wat hoger in bot te zijn.
Toen ik het zelf voerden moest ik er spiervlees of groenten bij geven omdat anders de ontlasting te hard was.

Ik ben zelf niet heel erg bekent in de KVV merken omdat ik eigenlijk altijd wel vooral barf heb gevoerd maar er komen vast wel mensen langs die meer kunnen vertellen over welke merken erg goed zijn.

Veder moet je ook uitkijken met een vis dag omdat vis nog al lakserend werkt en sommigen honden daar niet goed tegen kunnen en aan de dunnen gaan.
Dus dat moet even uit proberen en kijken hoe dat gaat, ook geld dat vis niet meer dan 10% van het totalen menu mag zijn.
Dit omdat in veel vis een stof zit die als er te veel van word gegeven verlammingen verschijnselen geeft, zo lang je onder de 10% blijft kan dat niet gebeuren. ( weet niet meer hoe die stof heet maar dat kan je in de bibliotheek wel vinden ;) )

Ook word er aanbevolen om voor een pup elke dag compleet te voeren dus het besten kun je dan elke groenten bijgeven als je een KVV merk geeft zonder groenten er in, sommigen merken zit al groenten in dus dan hoef je niks te doen.
Dogmeat zit geen groenten in dus daar zou ik het zeker elke dag aan toevoegen ook door het hoger bot gehalte.
Door spooky10
#3229396
ik ga het complete voer geven van dogmeat dat betekent dat alles er in zit aan vitamines en mineralen en ook vier dieren per week
om zoveel mogelijk gevarieerd te geven . maar leuk te weten dat de grove maling al vanaf 8 weken mag . en bij het vis geven zit er altijd kip of lam bij zodat het niet zijn dat het darm problemen op levert
Door jasmijn
#3229401
spooky10 schreef:ik ga het complete voer geven van dogmeat dat betekent dat alles er in zit aan vitamines en mineralen en ook vier dieren per week
om zoveel mogelijk gevarieerd te geven . maar leuk te weten dat de grove maling al vanaf 8 weken mag . en bij het vis geven zit er altijd kip of lam bij zodat het niet zijn dat het darm problemen op levert
Ik weet dat je Degomeat gaat voeren en dat die zegt dat alles er in zit ook vitamine en minaralen maar dan nog is het het besten om niet op 1 paard te wedden.

Je weet namelijk nooit zeker wat er in zit en welke kwalitijd het is en wat zij vinden wat compleet is, elk merk heeft een ander idee van compleet en wat het besten is.
Juist door die verschillen is het handig om meerderen merken te voeren ook als je de compleet verzie voerd, ik weet dat het heel anders is dan als je brok voor waarvan gezecht hou het bij 1 merk maar het is eingelijk echt beter om merken af te wisselen.

het is gewoon op veilig spelen om te zorgen dat je pup goed opgroeit, bijvoorbeeld heb ik je al verteld dat er uit mijn en anderen mensen hun ervaring een hoger bot perscentage in dogmeat zit.
Voor mij was dat geen probleem omdat ik het naast barf voerden waardoor ik het makkelijk kon compenseren, maar als je enkel dogmeat gaat voeren kan het zijn dat je pup er moeiten mee kan krijgen, en als je enkel KVV voerd dan is het echt het besten om af te wissen kwa merken om het zeker te spelen.

Ik snap dat het misschien raar klinkt of dat je het niet een fijn andwoord vind omdat je dacht dat je het helemaal door had, maar ik zou je echt aan raden om toch minstens er nog een merk bij te doen.
Elke merk heeft zijn dingen die net anders zijn dan anderen merken, de éénen gebruikt bot als calcium bron en zeg dat je diersoorten moet afwisselen, de anderen gebruikt een vitamine preparaat en zegt dat het zo compleet is, de volgende doet er meer bot in, een ander juist weer veel meer orgaan of vet.
Zo is er bij elke merk wel iets, juist door het af te wisselen zorg je dat je die verschillen geen problemen gaan opleveren.
Door Lizzy
#3229525
spooky10 schreef:ik krijg binnen kort mijn pup odh en wil kvv van dogmeat gaan geven eerst puppy , maar mijn vraag is na hoeveel maanden kan de pup over op de grovere maling van kvv ik ga het complete voer geven ivm vitamine en mineralen daarnaast 1x per week vis en 1x per week een ei en zo af en toe is wat groente boontjes en wortel , andijvie enz , graag een reactie of ik op het goede spoor zit en wat er verbeteren kan .
alvast bedankt :D
Zit er een vitamine/mineralenpreparaat in (omdat je schrijft dat het compleet is)?

Ik zou zelf nooit 1 merk KVV voeren, zeker niet met een pup. Ik zou zelf meerdere merken kiezen, ook merken waarvan bewezen is dat daar probleemloos pups op groot worden. Een keer per week aanvullen met vette vis (ik denk dan aan panharing, sardien, horsmakreel), 2 keer per week een ei, iedere dag wat extra groenten dat je over hebt van je eigen maaltijd bijv. (behalve prei en ui) : dat is zeker een goed idee!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door