Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door faya
#3228956
heb het aardig onder controle met haar pootjes afwisselend eerst tape om een pootje daarna om 2 pootjes schoentjes met acederm en sokjes zonder iets zodat ze toch niet kan likken ( kraag geen optie ivm pups ) toch is het tussen de voetzolen en tenen in door warmte en vochtigheid ( uitlaten op nat gras ) temp. in huis constant 22 graden ivm pups gauw broeiierig, mag ik talkpoeder gebruiken tussen pootjes als ze ook bij pups komt of moeten er dan allemaal sokken om? likt normaal ook wel eens aan haar pootjes maar dit nooit gehad, wel eens wondje waar ze dan aan likt maar nu lijkt het dus echt puur likken te zijn om het likken...
Door hamada
#3229124
Ik heb zelf geen ervaring met de zorg voor een nest puppies en de moeder, maar het valt me op dat je erg veel zorgen hebt om je hond. Eten, diarree, melkgift.... Ben je al bij de dierenarts geweest voor een algemene check van moeder en kinderen? Want ik kan me voorstellen dat jouw zorgen en mogelijke(?) onzekerheid ook doorwerken in de klachten van je hond. En misschien dat een oordeel van een dierenarts over haar conditie ook rust bij jou kan geven.
Hopelijk lukt het je te genieten van je jonge familie.
Door sella
#3229155
Likgranuloom is vaak stress gerealteerd. Ik zou toch een algemene checkup doen omdat je zoveel zorgen om haar hebt. als is het alleen maar om jou gerust te stellen.
Door enya13
#3229324
precies wat mijn voorgangers ook zeggen. de pups zijn bijna 2 weken oud. neem die hond weer mee op een lange wandeling en ga weer wat trainen met haar. de pups kunnen prima 1 1/2 uur alleen blijven nu. het zijn grote, dikke pups, die redden het prima. al dat gestress over haar doet haar geen goed.
Door faya
#3229328
dank toch weer voor jullie reactie. Ben gisteren met moeder en pups naar DA geweest en heb huidafkrabsel laten nemen en ontlasting laten nakijken - alle in orde geen Giarda, geen parasieten en geen mijten - wel zag ze in ontlasting veel bacteriën, maar ja, kunnen ook de goede zijn ;) DA denkt eerder aan (voedsel)allergie - zijn idd ook wel de plekken ( koppie, oren, voetzolen - oke diarree heeft hier niet zo veel mee te maken ) advies geen zuivel meer- nu vind ikzelf dit nogal drastisch en omdat ze altijd al wel een keertje in de week wat vette yoghurt kreeg of zo of als drinken tijdens training en ook af en toe een eitje en karnemelk, klopt het wel dat ik normaal geen geitenmelk geef, dus dit maar even geschrapt - effe ook geen yoghurt of huettenkaese of karnemelk ( eitje denk ik ook maar niet dan ) en we hebben 1 week kuurtje, 7 dagen Amoxoral ( zag dat hier op forum ook al voorbij komen ) ga zeker ook dit komend weekend lekker met haar weg en kijken of een beetje trainen / apporteren de zinnen kan verzetten - al zal dit alles geen invloed hebben op diarree. Geniet overigens echt wel hoor maar maak me zorgen en wil graag weten hoe de ervaringen van andere zijn, komen toch vaak goede tips naar voren
Door sella
#3229347
Ehm diarree kan wel bij allergie hoor. als het ook via de spijsvertering uit. Braken ook.
De bacterie hoeveelheid kan ook de poep van de pups zijn he die ze opeet.
Door faya
#3229369
ja, over die bactierien maak ik me ook niet zo druk - zijn ook goede bacteriën toch! Heerlijk effe met haar en moeder Faya weg geweest - paar dummies laten halen en wat links/rechts sturen, binnen het uur waren we weer terug - ze vond het heerlijk!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door