Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door smulpaap
#3228521
Maandag is hier een dag waarop de soos het rustiger aan doet . Het regende ook nog toen we even gingen wandelen ....
Dus aan de wandel hier in het park , daar heb ik ruim voldoende overzicht ..... wat komt er aan
En ik zag iets aankomen , een wildebras . Dus kleine smurf houd ik dan maar aan de lijn
Van wilde honden moet ze niets meer hebben op haar leeftijd

Maar deze eigenaar riep haar hond bij zich , lijnde de hond even aan
We passeerden elkaar . En mevrouw zei , dat is al een oudje zeker he ?
Dus ik zeg ja dat klopt . Ja , dat dacht ik al , ik dacht ik roep mijn wilde Willy maar even bij me
Ik bedankte mevrouw vriendelijk . En dacht , zo kan het dus ook .
Inzicht - even rekening houden met elkaar , elkaar even vriendelijk groeten ...... :)
Door MillyMol
#3228537
Fijn hoor! Het zou de norm moeten zijn, maar we weten allebei dat egoïsme hoogtij viert. Zo jammer. Hier in de buurt gelukkig heel veel sociale baasjes en honden en maar een enkeling die zich nergens wat van aantrekt.
#3228544
Echt fijn he! Ze bestaan wel.... Ik had het voor een poos terug ook, nog met Brutus erbij, in het bos, klein stukje losloopgebied waar ik door kwam, die mevrouw lijnde haar hond ook aan en zei, volgens mij vinden ze het allebei wat moeilijk he, vreemde honden, dan is dit even wat makkelijker voor je. Ik heb haar heel hartelijk bedankt, en dat ik het heel erg waardeerde dat ze dit deed.
Als iedereen toch zo was....
Gebruikersavatar
Door Hope
#3228639
Zo werd ik laatst uitbundig bedankt bij het losloopgebied. Ik had net de auto geparkeerd en wilde Nelson eruit halen toen ik een vrouw zag met 5 honden. Ze had het niet heel makkelijk om ze allemaal in de auto te krijgen en ze daar ook te laten blijven. Toen dat gelukt was en alle deuren van de auto waren dicht heb ik Nelson pas gepakt.
Ze vond dat kennelijk erg bijzonder, wat ik dan dus echt jammer vind. Zo moeilijk is het toch niet om twee minuutjes te wachten zodat haar honden niet ook nog met een vreemde hond willen spelen en ze dan waarschijnlijk nog moeilijker in die auto gaan?

Ik vind dat niet meer dan normaal.
Door smulpaap
#3228660
Hope schreef:Zo werd ik laatst uitbundig bedankt bij het losloopgebied. Ik had net de auto geparkeerd en wilde Nelson eruit halen toen ik een vrouw zag met 5 honden. Ze had het niet heel makkelijk om ze allemaal in de auto te krijgen en ze daar ook te laten blijven. Toen dat gelukt was en alle deuren van de auto waren dicht heb ik Nelson pas gepakt.
Ze vond dat kennelijk erg bijzonder, wat ik dan dus echt jammer vind. Zo moeilijk is het toch niet om twee minuutjes te wachten zodat haar honden niet ook nog met een vreemde hond willen spelen en ze dan waarschijnlijk nog moeilijker in die auto gaan?

Ik vind dat niet meer dan normaal.
Ja . Ik vind dat ook normaal . Wij gaan weleens naar de polder , daar komen niet veel honden . Maar we komen weleens een vrouw tegen met drie Borders , haar ene Border is ook verre van gemakkelijk . Maar de vrouw traint , en doet haar uiterste best . Als wij aankomen en we zien haar net richting auto gaan dan wachten we even
Hoe simpel kan het zijn ....

In diezelfde polder loopt ook iemand die twee Rottweilers heeft , ze laat ze soms gescheiden uit . Omdat haar ene hond ook verre van gemakkelijk is
Als we elkaar daar treffen , en ze heeft ze alle twee mee , dan is het even een gebaar naar elkaar .... welke kant ga jij op ? of kom maar . Kan zij rustig verder
Maar diezelfde vrouw zei me laatst dus ook ... ik loop maar te kijken welke auto er inmiddels weer aankomt , want het is ook vaak gooi maar los en zoek het maar uit
Door Kiraly
#3228678
Ik heb ook soms niet zo'n makkelijke hond. Ik zelf hou altijd rekening met andere, door goed op te lette. Pas moest een vrouw en haar hond ons passeren op een smal fietspad. Haar hond reageer ook altijd. Het leuke was dat we er allebei een train momentje van maakte, wat voor allebei heel goed uit pakte. Zij blij , ik blij en honden blij, die elkaar op een juiste manier voorbij gingen. Je gaat dan met een nog fijner (trots)gevoel naar huis. Daar tegenover staat dat ik al 2x van de fiets gevallen ben door loslopende honden (opfietspaden die geen losloop gebied zijn)die niet naar hun baas luisteren en niet opletten(telefoon is veeeeel interssanter) omdat hun hond naar de mijne wilde, die lekker naast de fiets rende en hij dat echt zijn werk vindt :D . Wat is het dan fijn als je zo nu en dan een baas treft die ook rekening houdt met zijn omgeving, want Dat maakt het voor iedereen makkelijker ;)
Door zurca
#3228691
Sommige mensen kan je beter om 10 euro vragen dan om hun hond bij zich te houden. Die tien euro ga je eerder krijgen dan een aangelijnde hond :-X
Ik ben ook altijd blij als men even de hond bij zich wil houden en bedank daar dan ook altijd vriendelijk voor. Ze zijn er wel, zulke hondeneigenaren echter...ze lijken een zeldzaam iets.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3228692
smulpaap schreef:Maandag is hier een dag waarop de soos het rustiger aan doet . Het regende ook nog toen we even gingen wandelen ....
Dus aan de wandel hier in het park , daar heb ik ruim voldoende overzicht ..... wat komt er aan
En ik zag iets aankomen , een wildebras . Dus kleine smurf houd ik dan maar aan de lijn
Van wilde honden moet ze niets meer hebben op haar leeftijd

Maar deze eigenaar riep haar hond bij zich , lijnde de hond even aan
We passeerden elkaar . En mevrouw zei , dat is al een oudje zeker he ?
Dus ik zeg ja dat klopt . Ja , dat dacht ik al , ik dacht ik roep mijn wilde Willy maar even bij me
Ik bedankte mevrouw vriendelijk . En dacht , zo kan het dus ook .
Inzicht - even rekening houden met elkaar , elkaar even vriendelijk groeten ...... :)

Zo zou het altijd moeten zijn he, dat wandelt zoveel ontspannender. :)
Fijn dat die vrouw zo attent was!
Door smulpaap
#3228712
Kiraly schreef:Ik heb ook soms niet zo'n makkelijke hond. Ik zelf hou altijd rekening met andere, door goed op te lette. Pas moest een vrouw en haar hond ons passeren op een smal fietspad. Haar hond reageer ook altijd. Het leuke was dat we er allebei een train momentje van maakte, wat voor allebei heel goed uit pakte. Zij blij , ik blij en honden blij, die elkaar op een juiste manier voorbij gingen. Je gaat dan met een nog fijner (trots)gevoel naar huis. Daar tegenover staat dat ik al 2x van de fiets gevallen ben door loslopende honden (opfietspaden die geen losloop gebied zijn)die niet naar hun baas luisteren en niet opletten(telefoon is veeeeel interssanter) omdat hun hond naar de mijne wilde, die lekker naast de fiets rende en hij dat echt zijn werk vindt :D . Wat is het dan fijn als je zo nu en dan een baas treft die ook rekening houdt met zijn omgeving, want Dat maakt het voor iedereen makkelijker ;)
Dat is dus ook zoiets . Als ik met mijn tweetal aan de wandel ben en ik zie een andere eigenaar aankomen met een hond naast de fiets dan roep ik ze even naast me
En ja , hier heeft menig eigenaar ook meer aandacht voor de telefoon dan voor de hond :-X
Maar ja , Fikky even uitlaten lijkt meer een karwei te zijn dan daadwerkelijk echt aandacht aan hem te besteden
Door smulpaap
#3228713
zurca schreef:Sommige mensen kan je beter om 10 euro vragen dan om hun hond bij zich te houden. Die tien euro ga je eerder krijgen dan een aangelijnde hond :-X
Ik ben ook altijd blij als men even de hond bij zich wil houden en bedank daar dan ook altijd vriendelijk voor. Ze zijn er wel, zulke hondeneigenaren echter...ze lijken een zeldzaam iets.
Ja , idd ::) Het kan allemaal zoveel relaxter , maar vooral ook vriendelijker .
Door smulpaap
#3228714
Border Bandit schreef:Zo zou het altijd moeten zijn he, dat wandelt zoveel ontspannender. :)
Fijn dat die vrouw zo attent was!
Ja , dat zou het ideale plaatje zijn . Voor mens en dier .
Hier in de buurt is net een oude Labrador overleden , die hond had o.a ook veel last van haar rug , wankel op de poten en omvallen
Die eigenaar van de oude Labrador moest eigenaren er ook zo vaak op aanspreken ..... houd die hond nu even bij je

En laatst was ik even bij onze d.a . Ik stond bij de balie af te rekenen . De assistente moest een vrouw aanspreken . De loslopende hond was al binnen en de vrouw moest nog komen . En als je dan hoort hoe die vrouw daarop reageert ::)
Door Lil
#3228731
smulpaap schreef:Ja , dat zou het ideale plaatje zijn . Voor mens en dier .
Hier in de buurt is net een oude Labrador overleden , die hond had o.a ook veel last van haar rug , wankel op de poten en omvallen
Die eigenaar van de oude Labrador moest eigenaren er ook zo vaak op aanspreken ..... houd die hond nu even bij je

En laatst was ik even bij onze d.a . Ik stond bij de balie af te rekenen . De assistente moest een vrouw aanspreken . De loslopende hond was al binnen en de vrouw moest nog komen . En als je dan hoort hoe die vrouw daarop reageert ::)
Ja het laatste jaar van Boris een paar keer 30 kg naar huis moeten dragen omdat men niet wilde luisteren. Mijn arme manneke dat tot de laatste dag zoooooo sociaal was en nooit een ander heeft lastig gevallen. In zijn jonge jaren zo vaak flink gebeten en op zijn oude dag deden ze hem zo vaak pijn. :'( Ik snap dat niet!!! Hier zit wild en lomp en niet zo sociaal altijd aan de lijn op heel even los rennen op een half omheind grasveld na (ook als een hond niet bijt kan hij aso zijn en ik vind mijn ik kijk nergens naar beest dus enorm aso). Doet mij pijn, want hij kan veel meer loslopen qua gehoorzaamheid. Maar ja dan komen weer honden buurten en tja dan is de mijne het grote probleem (maar eigenlijk zot dat hij aan de lijn zit, omdat andere honden zonder baas wandelen).

Maar ja langs de A2 al regelmatig lastig gevallen met loslopende honden, dus eh je hoeft er nog niet eens voor naar wandelgebied. Mensen zijn zoooooo dom! Nee, hij loopt de A2 niet op, want er zit een afscheiding (grasbergje van 50 cm hoog) tussen. Ik zal dan wel gek zijn dat daar zelfs kampioen gehoorzaamheid Boris nog niet los mocht....
Door smulpaap
#3228753
Lil schreef:Ja het laatste jaar van Boris een paar keer 30 kg naar huis moeten dragen omdat men niet wilde luisteren. Mijn arme manneke dat tot de laatste dag zoooooo sociaal was en nooit een ander heeft lastig gevallen. In zijn jonge jaren zo vaak flink gebeten en op zijn oude dag deden ze hem zo vaak pijn. :'( Ik snap dat niet!!! Hier zit wild en lomp en niet zo sociaal altijd aan de lijn op heel even los rennen op een half omheind grasveld na (ook als een hond niet bijt kan hij aso zijn en ik vind mijn ik kijk nergens naar beest dus enorm aso). Doet mij pijn, want hij kan veel meer loslopen qua gehoorzaamheid. Maar ja dan komen weer honden buurten en tja dan is de mijne het grote probleem (maar eigenlijk zot dat hij aan de lijn zit, omdat andere honden zonder baas wandelen).

Maar ja langs de A2 al regelmatig lastig gevallen met loslopende honden, dus eh je hoeft er nog niet eens voor naar wandelgebied. Mensen zijn zoooooo dom! Nee, hij loopt de A2 niet op, want er zit een afscheiding (grasbergje van 50 cm hoog) tussen. Ik zal dan wel gek zijn dat daar zelfs kampioen gehoorzaamheid Boris nog niet los mocht....
Ja , zo ging ik eens met het viertal naar het grote veld hier , om even te spelen met de jonkies . En de oudjes even lekker chillen , snuffelen , je kent dat wel
Ik pakte even een zakje , wat ik bovenop de kar had leggen . Milo had gepoept . Even een paar seconden geen zicht op wat er aan kwam , er kwam een ontsnapte hond aan . Die normaal altijd aan de lijn was
Hij greep Noa , het scheelde een haar of Noa was haar oog kwijt geweest op haar bejaarde leeftijd
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door