Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door faya
#3228188
pff...heb toch weer wat tips nodig en reacties van mensen die dit ook hebben meegemaakt. Heb al in bibliotheek gesnuffeld maar sommige berichten erg oud. Pups groeien goed, zijn week oud en geboortegewicht bij 2 van de 4 verdubbeld en de andere 2 - de dames zitten er ook tegenaan. Ruby had gisteren weer 39 graden maar was hier ook extreem heet en benauwd zelfs vanacht warmtelamp niet aangehad was zo al in huiskamer 24 graden. Sinds gisteren diarree - omstelling naar BARF van de brokjes zou mogelijkheid zijn, ook mogelijk dat ze toch te veel zuivel krijgt omdat ze zo dus echt geen water drinkt, zelfs niet af en toe uit de vijver en dat is haar favoriete drinkbak. Wel steeds meer water dan zuivel aan het geven, zowel karnemelk, geitenmelk ( maar wilde ze ineens niet meer, vanochtend weer wel ). Wat beste te doen heb haar nog KVV gegeven vanochtend, maar misschien beter toch dagje laten vasten - brrrg klinkt erg dubbel omdat ik haar zo lastig aan het eten kreeg..... Gekookte kip proberen? Andere suggesties ( bouillion lukte van de week niet, maar zou ik nog kunnen proberen...)

Kan ik iets gaan halen bij drogist of reform van probiotica, propolis, okugest, las ook dingen over psyllium vezels ( groente moet ze hier ook echt niet, nooit fan maar nu gewoon niet ) darmclear.... iemand bekend met deze dingen?

Dank alvast voor jullie ervaringen
Gebruikersavatar
Door doranto
#3228199
Heb zogauw geen tips voor je, maar verbaas me wel over je opmerking waaruit blijkt dat je een warmte lamp gebruikt. Dat lijkt me totaal overbodig in deze tijd van het jaar.
Door Lizzy
#3228202
faya schreef:pff...heb toch weer wat tips nodig en reacties van mensen die dit ook hebben meegemaakt. Heb al in bibliotheek gesnuffeld maar sommige berichten erg oud. Pups groeien goed, zijn week oud en geboortegewicht bij 2 van de 4 verdubbeld en de andere 2 - de dames zitten er ook tegenaan. Ruby had gisteren weer 39 graden maar was hier ook extreem heet en benauwd zelfs vanacht warmtelamp niet aangehad was zo al in huiskamer 24 graden. Sinds gisteren diarree - omstelling naar BARF van de brokjes zou mogelijkheid zijn, ook mogelijk dat ze toch te veel zuivel krijgt omdat ze zo dus echt geen water drinkt, zelfs niet af en toe uit de vijver en dat is haar favoriete drinkbak. Wel steeds meer water dan zuivel aan het geven, zowel karnemelk, geitenmelk ( maar wilde ze ineens niet meer, vanochtend weer wel ). Wat beste te doen heb haar nog KVV gegeven vanochtend, maar misschien beter toch dagje laten vasten - brrrg klinkt erg dubbel omdat ik haar zo lastig aan het eten kreeg..... Gekookte kip proberen? Andere suggesties ( bouillion lukte van de week niet, maar zou ik nog kunnen proberen...)

Kan ik iets gaan halen bij drogist of reform van probiotica, propolis, okugest, las ook dingen over psyllium vezels ( groente moet ze hier ook echt niet, nooit fan maar nu gewoon niet ) darmclear.... iemand bekend met deze dingen?

Dank alvast voor jullie ervaringen
Hoe ernstig iss de diarree? En hoe is het temperatuur vandaag?
Ik zou beginnen met gemalen tabletten (tussen twee eetlepels) Okugest te geven. De helft van de volwassen mensen dosering.
Door faya
#3228203
ik dacht dat warmtelamp eigenlijk altijd moest in begin ivm hogere temperatuur voor de pups en evt. gevaar voor herpes. Onze woning/huiskamer is overigens meestal niet echt 20 graden maar kouder en in de kist moet het toch warmer zijn.

Oke Lizzy, thnks ga ik die halen
Door faya
#3228204
Lizzy, temperatuur was gezakt naar 38.6 en diarree is dunnig met wat bloed maar niet zo dun dat ze telkens naar buiten moet. Moet ik haar toch eten geven? Kip koken of....?
Door Lizzy
#3228205
faya schreef:Lizzy, temperatuur was gezakt naar 38.6 en diarree is dunnig met wat bloed maar niet zo dun dat ze telkens naar buiten moet. Moet ik haar toch eten geven? Kip koken of....?
Ik denk dat het steeds wisselen van voeding de zaak geen goed doet. Lastig he, dat ze zo moeilijk doet met eten! Wat eet ze nu nog wel? Als dat kip is, dan ik daar inderdaad even de kook overheen doen en aanvullen met eierschaalpoeder. Want teveel spiervlees zonder calcium geeft ook dunne ontlasting. Verder wat probiotica en Okugest erbij. En wat minder of zelfs geen zuivel, liever bone broth. Want zuivel wil ook nog wel eens flink laxerend werken.
Door faya
#3228212
23 juni 2 kipkarkas, 1 geiten of lamshart, 400 gr rundermix ( enkelvoudig Dogmeat ) pakje huettenkaese en veel karnemelk, 2 eendnek. 24 juni - in de ochtend diarree, wel BARF aangeboden 2 eendnek op, wil geen rundmix met groente, avond wel 500 gram Lotgering met wild. 25 juni, wederom 250 gr. Lotgering maar nu maar gestopt omdat diarree blijft
Door Lizzy
#3228225
faya schreef:23 juni 2 kipkarkas, 1 geiten of lamshart, 400 gr rundermix ( enkelvoudig Dogmeat ) pakje huettenkaese en veel karnemelk, 2 eendnek. 24 juni - in de ochtend diarree, wel BARF aangeboden 2 eendnek op, wil geen rundmix met groente, avond wel 500 gram Lotgering met wild. 25 juni, wederom 250 gr. Lotgering maar nu maar gestopt omdat diarree blijft
OK, dus met andere woorden: sinds 2 dagen heeft ze diarree? Lotgering staat er om bekend dat het vet is. Als dat inderdaad het geval is: dan gaat Lotgering je ook niet helpen bij de diarree..... Ik zou zoveel mogelijk kipkarkas en eendennek proberen te voeren. En daarbij toch kwalitatief goed spiervlees. En dat zou ik dus niet overgieten met gekookt water (want dat maakt het bot slechter verteerbaar). En verder dus proberen of ze bone broth wil drinken in plaats van zuivel. En zuivel: ze zeggen dat het rijk is aan calcium maar a)is het dat helemaal niet en b)wat er aan calcium in zit is slecht opneembaar dus daar hoef je het ook niet voor te doen... Probeer anders ook nog een KVV te pakken zien te krijgen met wat minder vet. Carnibest ofzo.
Door faya
#3228227
normaal qua zuivel alleen ei en af en toe vette turkse of griekse yoghurt of als drink verdunt met water of zo voor het lekker, maar zeker niet in die hoeveelheden van nu maar ja, er werd en word anders niet gedronken, normaal kijk ik daar niet naar en krijgt ze genoeg vocht uit vlees en lebbert uit de vijver als ze echt dorst heeft.
Door miik
#3228248
Ik zou zeggen... terug naar de voeding waar ze het wel goed op deed.
En wat hier echt de oplossing was, teef mee naar buiten nemen, wandeling laten maken... Weer even de gewone draad op pakken. Daarna ging ze weer gewoon drinken en at ze ook weer beter. Ik was ook enorm aan het hannissen met verschillende soorten voer ed... maar de oplossing was dat -mijn hond- gewoon even haar koppie op wat anders moest zetten.
Ik heb trouwens bij alle nestjes gezien dat ze die eerste dagen wat aan het hijgen waren met verhoging, volgens mij komt dat ook omdat het lichaam de boel aan het opschonen is en door de naweeen ed. Vaak is dat met een paar dagen vanzelf weer over.

En wat je nog zou kunnen doen is KVV aanbieden, met gewoon een scheutje water erdoor geroerd ipv al die extra dingen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door