Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door "inge"
#245562
Wat kan ik Music geven als '"snack"of om te kluiven? Echte vleesbotten zie ik nog niet zo zitten,maar al die kunstmatige zooi ook niet. Hij is natuurlijk nog jong en wil graag iets te knauwen hebben. Hebben jullie nuttige tips?
Door tieneke
#245581
Een pensstaafje
Een kippennek
Een lapje pens
Een lekker vers recreatiebot
Een kippenvleugel
Een stukje appel
Een worteltje,
en ga zo maar verder :P
Door Laura2004
#245628
gedroogde longen! Pensstaafjes zijn altijd succesvol. Ruiken ook heel lekker ;)
Door "inge"
#246349
Ja, dank je. Er zit ook een mooi verhaal aan vast. We waren nog diep verdrietig over de zeer onverwachte dood van onze tervuerense herder en zaten te praten over een nieuw hondje. Toen zei onze zoon (17) : ik hoop iig dat dit nieuwe hondje weer een beetje muziek in huis brengt. Het toeval wilde dat zijn stamboomnaam ook met een "m" moest beginnen. Grappig he?
Door Anneke V
#321653
Stinkende pens (gedroogde vuile pens-het ruikt wel fel vandaar onze bijnaam ::) )

Gedroogd rundsspiervlees ( staafjes)

Kalfspezen (staafjes)

Er bestaan nu ook al redelijk wat kluifbenen van organisch materiaal ipv buffelhuid & van die toestanden.
Door Elf
#322566
[quote="Anneke V"]

Er bestaan nu ook al redelijk wat kluifbenen van organisch materiaal ipv buffelhuid & van die toestanden.




Ik ben nog maar n leek... is er iets mis met buffelhuidkluiven? [/quote]
Door 202spots
#322570
Ja er is 'n hoop verkeerd met gedroogde buffelhuid,had dit ook zo iets op 'n ander topic geplakt, hoop dat je engels kan lezen?


HIDDEN DANGERS

Dr. John Wedeking, an Iowa veterinarian, remembers hearing about rawhide in the news.

“Reports of arsenic contamination popped up in papers once,” he says, but adds that it came from another country.

Since rawhide is not regulated in any way, it could happen again. These foreign hides may also contain other detrimental things such as antibiotics, lead, or insecticides that could adversely affect the health of your dog.

Wedeking adds that dogs can easily choke on it when the original large rawhide object is chewed down to a smaller piece.

“Choking is a hazard, and rawhide can cause gastric irritation when dogs chew on it often,” he says. Wedeking adds that gastric irritation can also cause vomiting and extreme discomfort in dogs.

'Tests on imported pet products made from animal hides by UK health authorities revealed many carried the salmonella bug, a common cause of gastro-intestinal infections in humans." "They found that one in three batches imported from Thailand and one in eight from China contained salmonellas that had survived processing and manufacturing"


http://www.jeanesholistics.com/id66.html
Door Elf
#322725
[quote="202spots"]
Ja er is 'n hoop verkeerd met gedroogde buffelhuid,had dit ook zo iets op 'n ander topic geplakt, hoop dat je engels kan lezen?



[/quote]

mmmm, geen buffelhuidkluiven dus.... Kun je me dan vertellen welke kluiven (behalve verse) ik dan wel kan kopen?
Bedankt alvast!
Door Elf
#322726
[quote="202spots"]
Ja er is 'n hoop verkeerd met gedroogde buffelhuid,had dit ook zo iets op 'n ander topic geplakt, hoop dat je engels kan lezen?



[/quote]

mmmm, geen buffelhuidkluiven dus.... Kun je me dan vertellen welke kluiven (behalve verse) ik dan wel kan kopen?
Bedankt alvast!
Door Anneke V
#322820
[quote="Elf"]
mmmm, geen buffelhuidkluiven dus.... Kun je me dan vertellen welke kluiven (behalve verse) ik dan wel kan kopen?
Bedankt alvast!
[/quote]

Enkele knabbel snacks die Pluto krijgt:

:P Bullepees (bestaat ook in kip variant)
:P Rodi staafjes
:P Runderpens (= gedroogde vuile pens)
:P Nylabone ( wel oppassen dat je één neemt groot genoeg voor je hond zodat hij het niet stuk bijt!)
:P Kong (vooral gevuld!!!!! ;) )
:P Cerea snacks:
Het ideale calorie-arm kauwsnackje voor je hond
Cerea Snacks zijn 100 % biologisch, bevatten geen kunstmatige kleur-en smaakstoffen, zijn vezelrijk, hebben een laag vetgehalte, zijn volledig verteerbaar en gebitsreinigend
:P Runderoren of lamsoren (variant van varkensoor)
:P Pensstaaf of worstjes
:P En dan de echte knabbelkluiven, maar niet van buffelhuid, organische kluiven ( weet de exacte naam niet, sorry :-[ misschien iemand anders?)
:P En soms koop ik in de dierenwinkel een vers been met nog wat vlees aan, BV: parmahamkluif....

;) ;) ;)
Laatst gewijzigd door Anneke V op vr 20 mei 2005, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#322887
Ik geef alleen maar rauwe botten om op te kluiven.
Als tussendoortje krijgen ze 'n have appel of ander fruit,of kong gevuld met pindakaas,gebroken stukjes zelfgebakken hondenkoekje.
Wanneer ik weg ga krijgen ze ook 'n kleine koekje en verders geef ik niks.
Ik denk dat de eigenaars het ZELF belangrijk vinden om de hond 'n snack te geven....volgens mij maakt het de hond niet uit of ie wel of geen snack krijgt...

Runder of lams oor vind ik dezelfde rotzooi als varkensoor,en ik weet niet hoe"vers" 'n vacuumverpakte bot uit de dierenwinkel kan zijn ??? :-\
De enige verse botten kan je volgens mij alleen bij de slager vinden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door