Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door jo.jager
#3228021
Hoi ik heb een vraag wat betreft het eten uit de koelkast voor de hond,hoe maak je dat nu op temperatuur met dit warme weer? Uit de koelkast zo aan de hond of heet water erover? Of gewoon uit de koelkast zetten even wachten tot de kou eraf is en dan geven. O en geven jullie de honden koud water of warm/lauw water? Alvast bedankt :)
Gebruikersavatar
Door pluk
#3228025
Ik voer s avonds en haal het een uur of wat uit de koelkast en geef het dan.
Als je s morgens voert zou ik het s avonds al uit de koelkast halen en afgedekt laten staan.
heet water erover niet doen, dat doe je eventuel alleen bij het overzetten van een hond op rauw

Water geef ik gewoon uit de koude kraan, maar laat het niet extra doorlopen zodat het kouder wordt. Het is toch zo weer op kamertemperatuur. Wel ververs ik het water wat vaker dan in de zomer.
Gebruikersavatar
Door jo.jager
#3228029
pluk schreef:Ik voer s avonds en haal het een uur of wat uit de koelkast en geef het dan.
Als je s morgens voert zou ik het s avonds al uit de koelkast halen en afgedekt laten staan.
heet water erover niet doen, dat doe je eventuel alleen bij het overzetten van een hond op rauw

Water geef ik gewoon uit de koude kraan, maar laat het niet extra doorlopen zodat het kouder wordt. Het is toch zo weer op kamertemperatuur. Wel ververs ik het water wat vaker dan in de zomer.
Hoi,dankjewel voor je antwoord. Ik zet het dus ook savond uit de koeling voor ik na bed ga,en dan geef ik het.
Laatst gewijzigd door jo.jager op vr 24 jun 2016, 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door jo.jager
#3228054
jo.jager schreef:Hoi,dankjewel voor je antwoord. Ik zet het dus ook savond uit de koeling voor ik na bed ga,en dan geef ik het,maar dacht nu met het warme weer miss gevoeliger voor bacterie. :)
Door Bosliefje
#3228057
Ik heb een grote plastic doos met deksel gekocht om het voer een paar uur in te laten staan, want met dit weer heb je er anders erg veel vliegen op. Hier tenminste, maar mijn buren hebben koeien, misschien geeft dat meer vliegenoverlast.
Door fransbulletje
#3228058
Rauw vlees een hele nacht uit de koeling zetten lijkt mij veel te lang. Hier krijgen ze kvv en dat laat ik nu 3 kwartier op temperatuur komen.
Gebruikersavatar
Door jo.jager
#3228059
Ja idd daarom de vraag,maar ja heet water niet dus, maar als ik het Smorgens eruit zet dan moet ie zo lang nog wachten, nou dat vind hij ook niet leuk. En koud geven kan dat ook? Of is dat heel slecht?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door jo.jager
#3228065
Ja dat kan ook natuurlijk haha,tis soms allemaal niet zo moeilijk hoor haha


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pluk
#3228069
Bedenk me net dat ik koeling schrijf maar vriezer bedoel....
Ik haal het de avond ervoor uit de vriezer, ontdooi t op het aanrecht in een afgesloten bak en voer t dan de volgende ochtend.
Laatst gewijzigd door pluk op vr 24 jun 2016, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3228071
Ik voer al jaren gewoon direct vanuit de koelkast... niks heet water, niks kamertemperatuur.... en nog nooit problemen gehad.
Door smulpaap
#3228073
Hier eentje die gemalen eet , dat zet ik ongeveer een uur buiten de koelkast
En voor de ander die barf eet twee uur voordat ze gaat eten
Maar de gemalen portie is maar klein , dus sneller op temperatuur dan de veel grotere portie barf
Gebruikersavatar
Door jo.jager
#3228079
pluk schreef:Bedenk me net dat ik koeling schrijf maar vriezer bedoel....
Ik haal het de avond ervoor uit de vriezer, ontdooi t op het aanrecht in een afgesloten bak en voer t dan de volgende ochtend.

Ja precies dat doe ik ook.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door jasmijn
#3228087
Ina schreef:Ik voer al jaren gewoon direct vanuit de koelkast... niks heet water, niks kamertemperatuur.... en nog nooit problemen gehad.
+1
Door frodo quin
#3228096
Hier ook rechtstreeks uit de koelkast. Zelfs als het per ongeluk nog wat bevroren is geen probleem.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door