Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nouky
#3227994
ik hoop dat jullie me kunnen helpen of goede raad kunnen geven

mijn duitse herder teefje van nu 15 mnd heeft nooit anders dan BARF gegeten

ze eet: spiervlees: paard..kalkoen...rund...hert...
orgaan: lamspens...runderhart...lamsnieren...lever
bot: konijn...haas...biologischekip...parelhoen....eend...geit

ze werd met 11 mnd loops en die was zoooo heftig...duurde 5 weken :-\ en dat heeft een behoorlijke impact gegeven op haar weerstand

ze kreeg vlak na het einde van de loopsheid onder haar oor een hotspot en oorontsteking aan diezelfde kant

naar de DA en daar werd ze helemaal nagekeken....
wat me zelf ook al opgevallen was is dat ze wat kale lippen had op de onderlippen....die ook wat schilferig waren
deze worden ingesmeerd regelmatig

alleen tussen 2 tenen van haar rechterachtervoet is het ook wat vurig rood en wat smetterig
en rond haar tut wil ze veel likken en is het dus ook soms wat rood en vochtig

dit alles kwam na die heftige loopsheid dus ik weet het aan die weerstandverlaging
extra kefir...eitje...rood vlees enz...

direct werd de link gelegd dat het én een duitse herder was....én de gevaarlijke leeftijd van na 12 mnd ...en dat het dus wel alergie zou wezen

nu heb ik een goede DA hoor...maar heb haar toch ( misschien wel eigenwijs) uitgelegd dat ik dacht....omdat het juist na die heftige loopsheid kwam...ik dacht dat het
nu naar buiten kwam omdat haar weerstand zo laag zou kunnen zijn.

dat zou ook kunnen maarrrrr...er werd toch meer richting allergie gedacht.

beter zou zijn een hyperallergeen voer.
nu zit daar een nieuwe DA en die had ik dus nu voor het eerst en ik legde haar uit dat dat een NO GO zou zijn

mijn honden eten vers!
ooo...ok..nee ik ben er niet tegen zolang iedereen maar heel goed weet wat hij aan het doen is.

ik heb haar gerustgesteld dat ik niet iemand ben die zomaar wat in de bak ploft maar dat ze allemaal een uitgekiend dieet krijgen

omdat ik aandrong heb ik niet direkt medicijne en prednison gekregen maar een middel tegen demodex en een shampoo

nu ben ik 8 weken verder en heb het 75% onder controle maar nu...met dat rare vochtige broeierige weer dus niet

gisteren begon haar oortje weer aan de randen te ontsteken...voetje is weer vochtig en rood...maar het blijft daar bij

niet in der liezen...niet op haar buik...het blijft beperkt tot deze plekken

ik poeder het in met babypoeder...dan droogt het in...ze komt er niet aan en dan ziet het er weer goed uit

maarrrr...wat moet ik nu?

voer veranderen...iets anders geven?

ik dacht dat allergie verder zou gaan...en zich niet zou beperken.

ik hoop heel erg dat jullie me raad kunnen geven hoe ik dit het beste kan aanpakken

alvast heel erg bedankt voor het lezen
Gebruikersavatar
Door doranto
#3228006
Zonder goede diagnose is behandeling moeilijk. Je zou naar een goede dermatoloog kunnen gaan (bijvoorbeeld Margreet Vroom). Die kan vaststellen óf het een allergie is en mocht dat zo zijn, kan zij ook nagaan waartegen dat dan zou zijn. Persoonlijk zou ik daarvoor kiezen.
Gebruikersavatar
Door kira
#3228032
Hormonen kunnen ook jeuk geven. Onze Arie zat standaard na een loopsheid geheel onder de korsten en die waren dan weer verdwenen als ze bijna weer loops werd. We behandelen haar nu met alternatieve middelen en eigenlijk nauwelijks hinder. Zij krijgt ook jeuk van zwemwater (dus als enige beer mag zij niet zwemmen en als ze per ongeluk in het water beland wordt ze gewassen). Zij is ook de hond die af en toe enorme oorellende heeft als de weerstand wat laag is.
Gebruikersavatar
Door nouky
#3228033
@ kira
dat van dat water heeft ze dus ook.
stilstaand water....vijvers...gelijk jeuk
stromend water en de zee...geen probleem.

mag ik vragen waarmee je arie behandeld?
Door Lizzy
#3228043
Dit zijn lastige problemen. Het kan een allergie zijn. Maar dat hoeft niet perse voor voeding te zijn natuurlijk. Ze kan ook een allergie hebben voor iets van buitenaf. En ze kan een forse reactie hebben op de loopsheid/schijnzwangerschap. Ik ging hier zelf mee naar een holistisch dierenarts. En goede. Gewoon om de boel weer op de rails te krijgen door iemand die niet alleen maar kijkt en zich blind staart op de symptomen.

En als je het regulier aan wilt pakken: dan is Dr. Vroom echt de beste die NL rijk is.

En als je eerst zelf nog wilt proberen: ik zou eerst eens lekker gaan ontgiften. En daarna heel hard gaan bouwen aan een verbetering van de weerstand. Het hangt er een beetje vanaf waar je voorkeur naar uit gaat, maar we zouden hier op dit gebied nog wel wat hints en tips kunnen geven.
Gebruikersavatar
Door nouky
#3228064
Lizzy schreef:Dit zijn lastige problemen. Het kan een allergie zijn. Maar dat hoeft niet perse voor voeding te zijn natuurlijk. Ze kan ook een allergie hebben voor iets van buitenaf. En ze kan een forse reactie hebben op de loopsheid/schijnzwangerschap. Ik ging hier zelf mee naar een holistisch dierenarts. En goede. Gewoon om de boel weer op de rails te krijgen door iemand die niet alleen maar kijkt en zich blind staart op de symptomen.

En als je het regulier aan wilt pakken: dan is Dr. Vroom echt de beste die NL rijk is.

En als je eerst zelf nog wilt proberen: ik zou eerst eens lekker gaan ontgiften. En daarna heel hard gaan bouwen aan een verbetering van de weerstand. Het hangt er een beetje vanaf waar je voorkeur naar uit gaat, maar we zouden hier op dit gebied nog wel wat hints en tips kunnen geven.

fijn dat je reageert Lizzy :)

ik ben ervan overtuigd ...maar wil geen betweter zijn...dat het een weerstandsprobleem is tengevolge van de lange loopsheid.

ik wil eerst heel graag ontgiften en had al vernomen dat dat kan met chlorella en zeewier.
wil heel graag tips ontvangen hoe dit aan te pakken voor een teef van 33 kilo.
dus graag tips voor ontgiften en ook voor weerstand weer op te bouwen
lukt dit niet...ga ik verderop kijken. door omstandigheden wil ik dit even uitstellen ::)


zie wel dat bij mij in de buurt een holistiche DA zit...ik ga toch eens vragen wat een concult kost
Door Ramses1
#3228084
nouky schreef:fijn dat je reageert Lizzy :)

ik ben ervan overtuigd ...maar wil geen betweter zijn...dat het een weerstandsprobleem is tengevolge van de lange loopsheid.

ik wil eerst heel graag ontgiften en had al vernomen dat dat kan met chlorella en zeewier.
wil heel graag tips ontvangen hoe dit aan te pakken voor een teef van 33 kilo.
dus graag tips voor ontgiften en ook voor weerstand weer op te bouwen
lukt dit niet...ga ik verderop kijken. door omstandigheden wil ik dit even uitstellen ::)


zie wel dat bij mij in de buurt een holistiche DA zit...ik ga toch eens vragen wat een concult kost
Zoals Lizzy ook al aanraad, eerst lekker ontgiften en een goede probiotica geven. Maak je groente prutjes?
Gebruikersavatar
Door nouky
#3228130
ik maak geen prutjes...ik geef ze 4x per week gewoon verse groenten voor wat vooradig is...daardoorheen appeltje enz
Door Bosliefje
#3228166
Ik heb een teef die ook altijd heel lang en heel vaak loops was, 4 maanden per jaar was ze niet loops. Zo erg is het bij jou hond nog niet gelukkig. Maar aan mijn teef heb ik verder nooit iets gemerkt van verminderde weerstand. Ze zijn natuurlijk niet allemaal gelijk en reageren allemaal anders.
Maar ik denk eigenlijk niet dat een verband is tussen de loopsheid en de op allergie lijkende symptomen, en als dat verband er wel zou zijn, het eerder andersom is.
De tijd zal het leren en je moet natuurlijk nu doen waarvan je denkt en hoopt dat het haar kan helpen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door