Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door judith1967
#3227501
Door het lezen van het topic van Kaio(overgeven door stress) ben ik eens gaan googelen op dit middel.
Dorian schiet helemaal in de stress van het onweer.En dat is de laatste tijd wel heel erg. En door de stress gaat hij slopen
Van de week 2 dagen volop onweer(en uiteraard harde regen erbij).
De eerste dag toen de onweer begon was ik helaas nog op mijn werk,toen ik thuis kwam,had hij boven (we hadden hier speciaal doosjes en ander karton neergelegd)al de doosjes gesloopt.Dag 2 weer onweer,wederom waren wij allebei niet thius,hij was weer naar boven gegaan en nu was hij dus aan onze ladenkast begonnen,2 lade's eruit gesloopt,totaal versnipperd,stuk uit mijn badmat.
Nu vandaag veel harde regen ,hij gaat dan wel naar boven,maar sloopt dan niks,het is echt het onweer(geluid) waar hij zo bang voor is.

Als wij thuis zijn dan vertrouwt hij op ons,hij wijkt niet van onze zijde.
Dan zit hij hijgend naast ons met zijn oren in zijn nek.
Als ik thuis ben dan geef ik hem zo Dog Pyramid(met voertjes erin) en dan gaat hij heel fanatiek ermee aan de slag.

Nu is het onweer niet echt te voorspellen,ja enkel wat ze op het nieuws zeggen. Maar zou ik Dorian hiervoor Zylkene kunnen geven?
Ik zou het voorlopig moeten geven dan,iig tot het weer flink kouder wordt,want dan is er ook geen onweer meer.

Een bench is geen optie,want dan zou hij tot bloedens toe zijn tanden/bek kapot bijten op de spijlen van de bench.
Beneden de deur dicht dat hij niet naar boven kan is ook geen optie want dan krabt/bijt hij heel de deur kapot.
Hij wil naar de bovenverdieping toe !Waarom? tja geen idee :-\
Door fransbulletje
#3227510
Onze franse bulldog Pierre had veel last van stress en bij hem heb ik jarenlang Telizen gebruikt.
Telizen is van Virbac en bevat de werkzame stof L-Theanine.
Hij kreeg hier veel meer rust van in zijn koppie, scherpe kantjes waren eraf zonder slaperig/suf te worden.
Ik gaf hem een onderhoudsdosering en bij hevige stressmomenten mocht hij nog extra hebben.
Met Zylkene heb ik geen ervaring.
Door judith1967
#3227512
fransbulletje schreef:Onze franse bulldog Pierre had veel last van stress en bij hem heb ik jarenlang Telizen gebruikt.
Telizen is van Virbac en bevat de werkzame stof L-Theanine.
Hij kreeg hier veel meer rust van in zijn koppie, scherpe kantjes waren eraf zonder slaperig/suf te worden.
Ik gaf hem een onderhoudsdosering en bij hevige stressmomenten mocht hij nog extra hebben.
Met Zylkene heb ik geen ervaring.
Fransbulletje dankje voor je antwoord!
Wat goed dat het bij jouw hondje heeft geholpen. :)
Ik ga er eens op googelen. :)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3227613
Toevallig las ik laatst dit van victoria Stilwell over onweer:
Dogs can be very sensitive to changes in barometric pressure that occur before a storm, but it is also possible that some dogs – especially long-coated breeds – become statically charged during a thunderstorm, receiving electric shocks from static in the air unless they 'ground' themselves. It is believed that dogs do this by retreating to a bathroom and hiding behind a sink or toilet, staying close to pipes that provide electrical grounding. If true, this would certainly explain why so many dogs end up cowering in a bathroom. To reduce static build-up, some people wipe their dogs down with antistatic laundry strips and spray antistatic spray on their dogs’ paws, but care should be taken to avoid using products that contain harmful chemicals that dogs could lick off.

Nou vind ik Maci dus ook vaak boven in de douchecabine met onweer....

Daarnaast denk ik ook dat het met slaapkamer te maken heeft, daar slapen de baasjes is het het veiligst.
Door judith1967
#3227615
fransbulletje schreef:Onze franse bulldog Pierre had veel last van stress en bij hem heb ik jarenlang Telizen gebruikt.
Telizen is van Virbac en bevat de werkzame stof L-Theanine.
Hij kreeg hier veel meer rust van in zijn koppie, scherpe kantjes waren eraf zonder slaperig/suf te worden.
Ik gaf hem een onderhoudsdosering en bij hevige stressmomenten mocht hij nog extra hebben.
Met Zylkene heb ik geen ervaring.

Ik heb even gegoogeld op Telizen.
De beschrijving sliut beter bij Dorian dan de beschrijving van Zylkene. :)
Door judith1967
#3227616
Kaio schreef:Toevallig las ik laatst dit van victoria Stilwell over onweer:
Dogs can be very sensitive to changes in barometric pressure that occur before a storm, but it is also possible that some dogs – especially long-coated breeds – become statically charged during a thunderstorm, receiving electric shocks from static in the air unless they 'ground' themselves. It is believed that dogs do this by retreating to a bathroom and hiding behind a sink or toilet, staying close to pipes that provide electrical grounding. If true, this would certainly explain why so many dogs end up cowering in a bathroom. To reduce static build-up, some people wipe their dogs down with antistatic laundry strips and spray antistatic spray on their dogs’ paws, but care should be taken to avoid using products that contain harmful chemicals that dogs could lick off.

Nou vind ik Maci dus ook vaak boven in de douchecabine met onweer....

Daarnaast denk ik ook dat het met slaapkamer te maken heeft, daar slapen de baasjes is het het veiligst.
Dorian heeft zich nog nooit verstopt in de badkamer.Niet met onweer of vuurwerk.
Ik heb hem dat de laatste keer zelf aangeleerd,omdat hij dicht bij mij wilde zijn.En het is daar donker,dus in mijn idee een "veilige" omgeving
En hij gaat wel naar boven toe,maar niet(nog niet tenminste )naar de slaapkamer.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3227627
oo haha dacht dat die badmat op de badkamer lag, ook in de kast dus.
Ja die hier wil ook altijd bij ons zijn, moeten we wel blijven zitten anders rent ie naar boven.
En bijv snachts stapt ie ook tegen de deuren, of heeft zelfs mijn dubbelrollo's voor het raam voorzien van enige newfymodificatie :-\
Ik ga ook eens beide middelen vergelijken. Heb wel het idee dat snuffelen aan anti stress olieen en de bach rescue ook echt wat doet.
Door judith1967
#3229722
Even update :

Heb nu 1 week de Telizen gegeven en ik zie (jammer genoeg) nog geen veranderingen.
Vannacht en vanmorgen hier onweer(flink gerommel/gedonder).
Marko is vannacht maar op de bank gaan liggen.
Helaas werken de tabletten ook op zijn darmen,vanaf het moment dat ik ze ben gaan geven heeft hij prutterige ontlasting. Toen het weer vanmorgen rustig was naar buiten gegaan en (stress) spoot het eruit bij hem.

Afgaande op de weersvoospelling de aankomende week geen onweer hier.Al zegt dat niks want het onweer van vannacht en vanmorgen was ook niet voorspeld.
Ik blijf ze gewoon geven,mss komt de verandering nog(ik denk het niet :-[ :-[ )en dan maar zoeken of er nog iets anders is.
Ga wel bij de DA zo DAP verstuiver halen,mss dat dat nog wat kan ondersteuenen.

Jammer dat het niet helpt,maar ik heb het iig geprobeerd voor hem.
Door fransbulletje
#3229751
Wat jammer dat het niet helpt...
En een bloesem remedie speciaal voor hem laten maken?
Ben met Pierre bij Truus Verbaan geweest in Oosterwolde www.vitaliteitswinkel.nl
Heel bijzonder zij kon mij dingen over Pierre vertellen waardoor de puzzelstukjes op zijn plek vielen.
Zij heeft een bloesem remedie gemaakt waar hij veel baat bij heeft gehad.
Door judith1967
#3229801
fransbulletje schreef:Wat jammer dat het niet helpt...
En een bloesem remedie speciaal voor hem laten maken?
Ben met Pierre bij Truus Verbaan geweest in Oosterwolde http://www.vitaliteitswinkel.nl
Heel bijzonder zij kon mij dingen over Pierre vertellen waardoor de puzzelstukjes op zijn plek vielen.
Zij heeft een bloesem remedie gemaakt waar hij veel baat bij heeft gehad.


Ja dat is ook nog een optie.
Alhouwel ik in het verleden een Bach heb laten maken voor het vuurwerk(ben ik in nov meebegonnen) en ook dat leek weinig te helpen.
Dus of een Bach ook hiermee zou helpen :-\

Weet het nog niet zo goed meer. :'(
Ga de Da eens bellen voor meer info van DAP
Door judith1967
#3229951
Martine-Tom schreef:Ik heb zylkene in huis je mag best een potje overnemen als je dat eens wil proberen
Das lief van je Martine
Maar Dorian weegt zwaarder dan Tom.(30 kilo)

Even gekeken op Medpets maar dan heb ik de 450 mg nodig. :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door