Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hope
#3227133
Weer een walnoten vraag :-[

Nelson is echt gek op walnoten en met 2 grote bomen komen wij er in om.
Hij kraakt ze niet zelf i.v.m. mogelijke schimmel.

Maar hoeveel mag een hond nou eigenlijk eten daarvan? En voegt het wat toe?
Hij krijgt natuurlijk geen ei of zo, dus veel extra's heb ik niet voor hem. Ook snoepjes zijn moeilijk vanwege zijn allergie maar voor een walnoot doet hij de flikflak achterover met dubbele salto ;D
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3227155
Too schreef:Lees je je eigen linkjes ook? Puppyplaats geeft nl geen enkele concrete info.

Giftig geldt voor de schimmelige noten, daarvoor moet je ze wel openen, volgens mij weet Hope dat maar gaat het in dit geval om : hoeveel?
Ja ik lees mijn eigen linkjes ook, dat het alleen voor schimmelige walnoten geldt staat niet in de link van Puppyplaats.
Wel in de link van een topic van Barfplaats.
Door faya
#3227159
even schrikken.....ik dacht dat walnoten juist gezond waren voor hond - heb ze zelfs in beperkte mate aan mijn toen drachtige teefje gegeven ivm koolhydraten....
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3227161
Walnoten zijn ook gezond. Net als knoflook, wat in de link als puppyplaats ook als giftig wordt neergezet.

Alleen wel schone walnoten en met mate. Ik zou voor een hond als Nelsen zeggen een walnoot of 5 per dag? Maar dat is vanuit onderbuiklogica, ik vrees dat je niet echt een richtlijn zal vinden hiervoor.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3227162
Walnoten is niks mis mee. Lees aub het oude topic voor de juiste info.
Die puppyplaats neem ik niet serieus. Die zet knoflook en broccoli tussen antivries en chocolade.
Door Lizzy
#3227166
Je kunt heel goed walnoten geven hoor. Ze barsten van de gezonde vitamines en vetzuren. En weinig koolhydraten dus om die reden hoef je geen walnoten te voeren. 100 gram walnoten leveren je 12 gram koolhydraat. Er bestaat voor honden geen "veilige hoeveelheid" maar aangezien ze voor mensen zeggen "neem een handje walnoten per dag" zou ik een halve hand walnoten wel aan een Labrador durven geven.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3227176
Dank je, daar kan ik wat mee. Ik gaf hem er een drie (stuks) per week maar dat kan dus rustig wat vaker.
Nelson is blij!

Puppyplaats is lachwekkend. Moet je antivries nu echt op een lijst van onveilige producten zetten? Haha.
En brocolli zou ook giftig zijn, en spinazie. Gewoon brokjes geven die honden en verder niks ::)
Door enya13
#3227338
antivries ruikt en smaakt blijkbaar zoet en heeft een grote aantrekkingskracht op honden en katten. zijn al veel ongelukken mee gebeurd. het heeft een kennis van mij haar duitse herder gekost. beestje zat in de achterbak waar ook de jerrycan met koelvloeistof stond. gat erin gebeten en likken maar. acuut nierfalen en einde hond.
hoort dus zeker in het rijtje giftige stoffen thuis!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3227346
enya13 schreef:antivries ruikt en smaakt blijkbaar zoet en heeft een grote aantrekkingskracht op honden en katten. zijn al veel ongelukken mee gebeurd. het heeft een kennis van mij haar duitse herder gekost. beestje zat in de achterbak waar ook de jerrycan met koelvloeistof stond. gat erin gebeten en likken maar. acuut nierfalen en einde hond.
hoort dus zeker in het rijtje giftige stoffen thuis!
Dat soort spullen, met of zonder verpakking, moeten buiten bereik van dieren zijn.
In een afgesloten kast, hoog ergens weggezet (bij honden) of nog beter: achter slot en grendel.
Door TomsBorders
#3227430
Hope schreef:Dat soort spullen, met of zonder verpakking, moeten buiten bereik van dieren zijn.
In een afgesloten kast, hoog ergens weggezet (bij honden) of nog beter: achter slot en grendel.
maar toch ligt het af en toe op straat op parkeerplekken bijvoorbeeld (het regenboogachtige vlies wat je wel eens ziet liggen). Het is dus iets wat als straatvuil tegengekomen kan worden.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3227874
Wanneer ik deze link lees gaat het ook alleen om de schimmel in de walnoten die giftig is. Wanneer er wel klachten optreden zouden die binnen 72 uur verdwenen moeten zijn: http://www.diergeneeskundigcentrumalbla ... ig-voedsel

Ook kwam ik een forumtopic tegen waar walnoten zijn gegeten en ze uitgebraakt zijn: http://www.hondenpage.com/hondenforum/1 ... egeten.php

En ja, anti vries hoort zeker thuis in de lijst aangezien het nog wel eens op straat kan liggen in de winter en mensen dan de link kunnen gaan leggen tussen de klachten en de anti vries...
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#3227878
TomsBorders schreef:maar toch ligt het af en toe op straat op parkeerplekken bijvoorbeeld (het regenboogachtige vlies wat je wel eens ziet liggen). Het is dus iets wat als straatvuil tegengekomen kan worden.
Goh en ik al mijn hele leven denken dat dat gelekte olie was. ook geen fijn spul . maar anti vries is toch wel erger als ze daar aan likken
Gebruikersavatar
Door Hope
#3227898
dinky89 schreef:Wanneer ik deze link lees gaat het ook alleen om de schimmel in de walnoten die giftig is. Wanneer er wel klachten optreden zouden die binnen 72 uur verdwenen moeten zijn: http://www.diergeneeskundigcentrumalbla ... ig-voedsel

Ook kwam ik een forumtopic tegen waar walnoten zijn gegeten en ze uitgebraakt zijn: http://www.hondenpage.com/hondenforum/1 ... egeten.php

En ja, anti vries hoort zeker thuis in de lijst aangezien het nog wel eens op straat kan liggen in de winter en mensen dan de link kunnen gaan leggen tussen de klachten en de anti vries...
Als je de noten zelf kraakt zie je welke beschimmeld zijn want die zijn heel donkerbruin/zwart. Daarom mag Nelson dat, tot zijn grote spijt, ook niet zelf doen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door