Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Heidi
#3227748
Ik zou graag hulp hebben bij et volgende.
Onze reu van 3.5 jaar oud heeft struviet. Na 4 weken is er nog steeds struviet aanwezig. We hebben 4 weken geleden ook speciale brokken gekregen voor hem. Eerder gaven wij taste of the wild. Een ander probleem is dat onze hond amper wil drinken. Daarom zijn we naast de speciale brok weer begonnen met vlees voeren met daar overheen extra water. Zodat hij toch wat vocht binnen krijgt.
Gisteren vertelden we aan de da dat hij dus kvv kreeg nu, maar die gaf dus aan dat dat niet goed was ivm het hoge eiwit gehalte in vlees. Ook kon hij idd zien dat zijn urine heel geconcentreerd was, wat dus komt door amper drinken.

Nu lezen we op internet allerlei tegenstrijdige dingen over voeding. Maar wat is nu het beste. Wij geven liever die speciale brok niet ivm alle granen daarin en gevoeligheid daarvoor en gaan liever over op kvv. Maar is dat nou wel of niet goed en welk merk en welke diersoorten zijn dan goed. En zijn er nog meer voer adviezen bij struviet?

Bedankt alvast
Door Lizzy
#3227779
Bij struviet voer je het beste vleesbot, vlees en orgaanvlees. Verder niks. Even voorlopig geen groenten, geen fruit, geen zuivel, niks. En verder ben ik benieuwd naar de pH waarde van de urine. Heeft je DA die gemeten en zo ja: wat is deze? Want als die te alkalisch is: moet je gaan verzuren. Maar ik wil dat graag eerst zeker weten.

Je kunt bone broth maken om hem meer te laten drinken! http://www.dogsnaturallymagazine.com/ho ... -your-dog/
Door Heidi
#3227791
Bedankt voor je reactie.

Zijn ph waarde was nu weer 6, dus dat is al goed.
Zijn er merken kvv die je kunt aanraden? Wij hebben eerder al eens Daily Meat gevoerd, zijn die verhoudingen goed? 60% spier 20% bot 20% orgaan
Zijn er dan ook nog bepaalde dier soorten die je beter niet kunt geven en is pens oke om erbij te voeren?
Door Mijati
#3227830
er staat een lijst met goede kvv's in het kvv-gedeelte van het forum.

Zelf vind ik dogmeat, carnis en kivo ok.


Voor mijn hond werkte de brokken ook niet. Sinds ze vers vlees eet, heeft ze geen problemen meer gehad.
Door Heidi
#3227842
Bedankt voor je reactie.
Heb jij nog andere dingen gedaan om de struviet op te lossen? En gaf je gewoon alle diersoorten inclusief pens?
Door Heidi
#3227853
Ow en maakt het nog uit wat de verhoudingen zijn van de kvv en wel of geen premix?
Door Lizzy
#3227955
Struviet zou in een pH waarde van 6 vanzelf op moeten lossen. Ik zou een goede KVV gaan geven en even niks doen. Behalve dan dat het misschien handig is om de pH waarde zelf op te gaan meten. Die moet tussen de 6.0 en 6.5 zijn. Als ie te alkalisch wordt (7.0 en hoger): dan moet je aan gaan zuren.

Wat voor hond heb je?
Door Heidi
#3227963
Lizzy schreef:Struviet zou in een pH waarde van 6 vanzelf op moeten lossen. Ik zou een goede KVV gaan geven en even niks doen. Behalve dan dat het misschien handig is om de pH waarde zelf op te gaan meten. Die moet tussen de 6.0 en 6.5 zijn. Als ie te alkalisch wordt (7.0 en hoger): dan moet je aan gaan zuren.

Wat voor hond heb je?

Wij hebben een Briard.
En verzuren kan met appelazijn had ik gelezen, toch?
Dan gaan we opzoek naar een goede kvv en hopen dat het struviet dan zelf oplost.
Zijn er nog bepaalde diersoorten beter dan anderen in het geval van struviet of maakt dat helemaal niets uit?
Door Lizzy
#3227965
Heidi schreef:Wij hebben een Briard.
En verzuren kan met appelazijn had ik gelezen, toch?
Dan gaan we opzoek naar een goede kvv en hopen dat het struviet dan zelf oplost.
Zijn er nog bepaalde diersoorten beter dan anderen in het geval van struviet of maakt dat helemaal niets uit?
Nee, dat maakt niet uit. Ik zou nu wel kiezen voor een KVV zonder premix, zonder een calciumsupplement maar wel met gemalen bot, geen groenten en geen rijst. En dan kun je zelf pH waarde sticks kopen. Deze zijn fijn: https://shop.alka.nl/ph-test-strips-100 ... 0wodjDIMUA.

Je hond staat nu op brok tegen struviet? Dan is dat de reden dat de pH waarde al zo laag is. Want deze brokken verzuren en zorgen ervoor dat je hond meer gaat drinken. Ik zou daarom pas overschakelen als je de pH strips in huis hebt. En als je over gaat schakelen: dan moet je direct gaan meten en als de pH waarde omhoog gaat: zul je direct moeten gaan verzuren. Daarvoor kun je inderdaad heel goed appelazijn gebruiken. Moet je wel de bio nemen, liefst troebel. En verder kan cranberry erbij helpen, in capsules. Voor een Briard kun je de helft van de mensendosering nemen.
Door Heidi
#3227987
Lizzy schreef:Nee, dat maakt niet uit. Ik zou nu wel kiezen voor een KVV zonder premix, zonder een calciumsupplement maar wel met gemalen bot, geen groenten en geen rijst. En dan kun je zelf pH waarde sticks kopen. Deze zijn fijn: https://shop.alka.nl/ph-test-strips-100 ... 0wodjDIMUA.

Je hond staat nu op brok tegen struviet? Dan is dat de reden dat de pH waarde al zo laag is. Want deze brokken verzuren en zorgen ervoor dat je hond meer gaat drinken. Ik zou daarom pas overschakelen als je de pH strips in huis hebt. En als je over gaat schakelen: dan moet je direct gaan meten en als de pH waarde omhoog gaat: zul je direct moeten gaan verzuren. Daarvoor kun je inderdaad heel goed appelazijn gebruiken. Moet je wel de bio nemen, liefst troebel. En verder kan cranberry erbij helpen, in capsules. Voor een Briard kun je de helft van de mensendosering nemen.
Oke bedankt!
Hij heeft de afgelopen weken 3/4 x per week kvv gehad en de rest die brokken idd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door