Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door hamada
#3227090
Joy heeft door de jaren heen erg lange nagels aan haar voorpootjes gekregen. Het leven loopt ook vrij ver. We laten ze geregeld knippen, steeds zo ver mogelijk, maar nu staan haar teentjes er scheef van en merken we dat ze op gladde, harde ondergrond moeite met lopen heeft. Als ze zit glijden haar voetjes ook weg.
Toen ze laatst voor haar tanden onder narcose moest heb ik de dierenarts gevraagd om ze dan maar in het leven af te knippen, maar dit werd door de arts afgeraden omdat dat weinig zou helpen: de nagels zouden meteen weer met het leven lang uitgroeien.
Ik heb wel eens ergens gelezen dat als je de nagels zo kort mogelijk op het leven kort houdt, dat het leven ook terugtrekt. Maar momenteel merken we daar weinig van.
Zijn hier mensen die ervaring hebben met het verhelpen van te lange nagels? En dan vooral het leven dat te lang is doorgegroeid?
Als het echt kort geknipt moet worden, dan wil ik dat wel onder een roesje laten doen. Maar weet dus ook niet wat de risico's zijn (infecties, scheef groeien?).
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3227102
Ik heb bij B gewoon elke dag en klein plakje eraf geschaafd met de guillotinetang. Uiteindelijk had ze dus redelijk korte nagels. Niet zo kort als die van P die ik vanaf pup netjes heb bijgehouden maar zeker niet zo lang als ze waren.
Door hamada
#3227106
Zat je dan niet in het leven? Want we laten nu om de paar weken tot aan het leven knippen. Ze laat het niet toe als ik het zelf doe :-\
Door essie
#3227124
Kan je ook niet vijlen of met een drempel proberen. Is toch een andere handeling dan knippen.
Door hamada
#3227131
Helaas, ik heb wel eens geprobeerd met een dremel en een vijl. Maar dat ging helemaal niet.
Joy is nogal gevoelig in verband met haar syringo, dus kan weinig verdragen aan haar lijf. Zelfs borstelen is al moeilijk.
Bij de trimmer gaat nagels knippen wel goed.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3227136
Dan bij de trimmer zo vaak als het kan knippen, steeds een milimeter voor het leven. Dan worden ze op den duur echt weer korter.

Overigens zijn bij een hond van een kennis van mij de nagels drastisch ingekort onder een roes. Hond was verwaarloosd voordat ze hem adopteerden en liep mank doordat de nageld de voet omhoog drukte. Een jaar later heeft de hond nog altijd mooie nagels (die wel vaak geknipt moeten worden, maar de stand van de voet is goed. Aders zijn dichtgebrand).
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3227140
Ik ga met Hope mee, zo vaak mogelijk langs de trimmer dan om te knippen. En als ze op lengte zijn echt zeer regelmatig bij blijven houden!!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3227400
MarijeEnBoomer schreef:Ik ga met Hope mee, zo vaak mogelijk langs de trimmer dan om te knippen. En als ze op lengte zijn echt zeer regelmatig bij blijven houden!!
En zeer regelmatig bijhouden is ook echt regelmatig.
Bij Nelson groeien se gewoon hard en knip ik minstens 1x per maand.
Door hamada
#3227483
We zaten de laatste tijd al op 1x per maand, maar gaan als we terug zijn van vakantie eens een "behandelplan"met de trimmer opstellen.
Dank voor de tips.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3227511
Hope schreef:En zeer regelmatig bijhouden is ook echt regelmatig.
Bij Nelson groeien se gewoon hard en knip ik minstens 1x per maand.
Ik zou eerder elke week of 2 weken doen!
Gebruikersavatar
Door Hope
#3227531
MarijeEnBoomer schreef:Ik zou eerder elke week of 2 weken doen!
Nu liefst nog vaker denk ik. Maar als ze eenmaal mooi kort zijn hoeft het misschien niet meer zo vaak.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door