Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Elf
#322563
Hallo allemaal!
Volgende week is het zover, dan komt onze 10 weken oude Australische Labradoodle pup aan op Schiphol! Dus ik ben druk bezig met de voorbereidingen. Ik ben van plan om hem (om te beginnen) KVV te geven. Ik heb wat Duck en Rodi gekocht en wil dit gaan uitproberen. De pup is opgegroeid met rauw voer.

Nu is mijn vraag, wat kan/mag/moet ik de pup naast het KVV geven. Als extraatje, toetje ofzo? Het is mn eerste hond dus ik vind het fijn als jullie me op weg willen helpen.

Groetjes,
Elvira
Door Ine
#322571
Hoi Elvira wat leuk, een Labradoodle!
Ik ken hem al jaren en vind het leuke honden.
Welk formaat wordt het?
Maar goed, je vraag. ;)
Hier krijgen de honden zelden of nooit een tussendoortje.
Soms een pensstaafje, soms een stukje gedroogd spiervlees. Een enkele keer een klein blokje kaas!
Door Lizzy
#322683
Wauw, gefeliciteerd met jullie aanstaande pup! En wat leuk dat hij al op vers opgegroeid is. Kant-en-klaar versvlees: daar zit alles al in. Je hoeft dus verder niks te geven.

Je mag natuurlijk wel extra's geven. Als de pup een tijdje bij jullie is en alles gaat goed, dan zou je wat grotere botjes kunnen geven om lekker op de kluiven. Maar, lees wel eerst even het document "honden en het eten van botten": http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=801

En natuurlijk kun je, als je dat leuk vindt, af en toe zelf eens een maaltijd samenstellen. Ik weet niet of dat is wat je wil?
Door Elf
#322720
Ik wil hem in het begin KVV geven omdat ik zelf nog wat onzeker ben. De pup is gewend om kipkarkassen en lamsribben e.d. te eten dus dat is niet het probleem... Later wil ik wel af en toe zelf samenstellen.

Mag ik hem wel af en toe een kippevleugel, ei, of wat yoghurt geven als toetje of is dat niet goed? Moet ik dan de hoeveelheid KVV aanpassen?

Ik heb nu Rodi, Smuldier en Duck in de vriezer. Op de verpakking van Rodi staat de hoeveelheid voor pups aangegeven. Bij Smuldier en Duck niet. Wat moet ik daarbij aanhouden?

....sorry voor de grote hoeveelheid vragen....
Door Elf
#322721
[quote="ine"]
Hoi Elvira wat leuk, een Labradoodle!
Ik ken hem al jaren en vind het leuke honden.
Welk formaat wordt het?
Maar goed, je vraag. ;)
Hier krijgen de honden zelden of nooit een tussendoortje.
Soms een pensstaafje, soms een stukje gedroogd spiervlees. Een enkele keer een klein blokje kaas!
[/quote]

Het wordt een zwarte standaard, dus de grootste maat, plm 60 cm schouderhoogte. Leuk dat je hem kent. De meeste mensen kijken me aan alsof ze me niet serieus nemen.... snap ik ook wel hoor, het is ook een grappige naam....
Door Lizzy
#322724
[quote="Elf"]
Ik wil hem in het begin KVV geven omdat ik zelf nog wat onzeker ben. De pup is gewend om kipkarkassen en lamsribben e.d. te eten dus dat is niet het probleem... Later wil ik wel af en toe zelf samenstellen.

Mag ik hem wel af en toe een kippevleugel, ei, of wat yoghurt geven als toetje of is dat niet goed? Moet ik dan de hoeveelheid KVV aanpassen?

Ik heb nu Rodi, Smuldier en Duck in de vriezer. Op de verpakking van Rodi staat de hoeveelheid voor pups aangegeven. Bij Smuldier en Duck niet. Wat moet ik daarbij aanhouden?

....sorry voor de grote hoeveelheid vragen....
[/quote]

Af en toe een kippennek (ik zou met nekken beginnen), eitje, yoghurt, rauw visje: moet kunnen hoor! Dat kun je hem echt gerust geven (ik denk niet dat het de overhand moet krijgen, want dan kun je beter zelf wat maaltijden gaan samenstelle). Je zou dan even aan moeten kijken hoe het gaat qua groei en gewicht. En afhankelijk van hoe vaak je dit soort dingen geeft denk ik niet dat je het versvlees in mindering hoeft te brengen.
Door Elf
#322732
Kan ik voor mijn pup 20 gram per kilo aanhouden of moet hij meer hebben? Geldt die hoeveelheid zowel voor Barf als KVV?
Gebruikersavatar
Door Binno
#322737
[quote="Elf"]
Op de verpakking van Rodi staat de hoeveelheid voor pups aangegeven. Bij Smuldier en Duck niet. Wat moet ik daarbij aanhouden?
[/quote]
Op de site van Duck kan je de richthoeveelheden vinden. Voor pups tot halfvolwassen gewicht is dat kolom nr4. http://www.ducknatuurvoeding.com/Voedingstabel.htm
Best is in ieder geval om toch ook met je ogen te voeren, dus minder of meer geven naargelang je hond te mager of te dik wordt.
Gefeliciteerd trouwens met de komst van jullie pup!!! Nu nog eventjes ongeduldig aftellen ;D en dan heel veel plezier en succes ermee! ;)
Door Alies
#322844
Ik zou zelf niet kiezen voor Rodi of Smuldier. Rodi zit vol met kleurstoffen en ik hoor van iedereen dat het troep is. Smuldier schijnt afval te zijn.

Duck is wel goed, ook kun je kiezen voor Carnibest of Energique

Succes!
Door pup
#322963
[quote="Elf"]
Kan ik voor mijn pup 20 gram per kilo aanhouden of moet hij meer hebben? Geldt die hoeveelheid zowel voor Barf als KVV?
[/quote]

Ik geef mijn pup Carnibest. Ik geef ongeveer 50gram per kilo gewicht. Ik vind 20gr wel erg weinig. Ik wil ook gaan BARFEN en wil 5% van zijn gewicht aan voer geven. En dan effe kijken of ie dikker wordt of afvalt. Misschien is het wel het juiste percentage. Dat is voor iedere hond anders. Maar zo wil ik het doen ......spannend he :D
Door Moos
#322967
[quote="Alies"]
Ik zou zelf niet kiezen voor Rodi of Smuldier. Rodi zit vol met kleurstoffen en ik hoor van iedereen dat het troep is. Smuldier schijnt afval te zijn.

Duck is wel goed, ook kun je kiezen voor Carnibest of Energique

Succes!
[/quote]

Ik heb hier mede van Lizzy begrepen dat Rodi een prima voer is. Smuldier niet, maar Rodi wel.
Ze doen het er hier prima op!
Beter dan op Energique.
Laatst gewijzigd door Moos op vr 20 mei 2005, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Alies
#322968
Oh dan heb ik dat denk ik verkeerd begrepen. Ik hoorde dat er in sommige smaken van Rodi nogal veel kleurstof zit
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door