Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
#3227046
Ziggy is zeer groot fan van gedroogde vis en een zakje gedroogde vis is best aan de prijs.
Nu heeft onze AH de 35% kortingstickers op artikelen die bijna op datum zijn vervangen voor 50% stickers, ik loop dus regelmatig tegen sluitingstijd binnen om vis te scoren voor Ziggy.
De droogoven is weer te voorschijn gekomen en tot grote vreugde van Ziggy komen er met regelmaat heerlijke "vissies" uit dat gekke brom ding. (Echt ze staat te piepen voor de garagedeur om naar binnen te mogen want daar staat het droogoventje. En als het eenmaal in de "koektrommel" zit en die staat op tafel dan duwt ze met haar neus er tegen om duidelijk te maken dat ze daar iets uit wil ;D )

Maargoed....niet alleen Ziggy komt op het oventje af, met haar hele families vlieg :-X Ik heb het oventje in de garage staan, ramen en deuren dicht, maar toch hele zwermen vliegen geen idee waar ze dan vandaan komen.
Doen jullie iets om vliegenoverlast te voorkomen of om ze iig bij het oventje weg te houden?
Door zurca
#3227049
Angelique schreef:Ik doe niks, tot nu toe nooit nodig geweest, maar als ik iets moest doen zou ik er zo'n klamboe overheen hangen.
Dus er komen bij jou geen vliegen op het drogen van producten af?
Misschien dat de vis extra "stinkt"..... moet inderdaad wel zeggen dat de vis meer vlieg aantrekt dan voorheen een stukje kip ofzo.

Maar een klamboe is wel een goed idee! Ik ga eens kijken hoe of wat ik daarmee in elkaar kan draaien, hetzij in de garage of buiten.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3227050
zurca schreef:Dus er komen bij jou geen vliegen op het drogen van producten af?
Misschien dat de vis extra "stinkt"..... moet inderdaad wel zeggen dat de vis meer vlieg aantrekt dan voorheen een stukje kip ofzo.

Maar een klamboe is wel een goed idee! Ik ga eens kijken hoe of wat ik daarmee in elkaar kan draaien, hetzij in de garage of buiten.
Ik heb er wel eens een paar bij gezien, maar die konden er niet in en zijn dus onverrichter zaken afgetaaid. Ik droog idd geen vis, meestal knijneoren de laatste tijd. Meurt ook wel hoor, maar ik kan me voorstellend at vis nog best wat harder meurt.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3227057
Toevallig vandaag ook aan het drogen (kalkoenvlees en runderlong) .... en raad eens.... zwart van de vliegen :???:
Ook hier staat de droger in de garage en daar is altijd wel een kiertje waar die krengen doorheen kunnen, maar normaal heb ik nooit ergens last van.

Kon de klamboe zo snel niet vinden, dus heb de ventilator er maar naast gezet.... door de luchtstroom blijven de vliegen wel weg.

Ik weet dat sommigen er geen probleem van maken mocht er een vlieg de droger in kruipen, maar ik vind het persoonlijk goor... heb ooit 1 keer een madenplaag gehad en dat wil ik nooooooit meer mee maken
Door Lizzy
#3227060
Oh ja, ik heb hier ook vliegen hoor. Ik zet de deur juist open van de schuur. En ik leg een zeef over het gat van de Stockli zodat die etters er niet bij kunnen:

Afbeelding

En met dat ze dat in de gaten hebben: taaien ze weer af.
Door nikèdog2000
#3227076
Ik heb vandaag en gisteren 6 kilo pens gedroogd in de schuur
Daar komen ook vliegen op af
Maar mijn pens ligt in de magnetron dus een dichte deur
En ach ze mogen van mij in de schuur vliegen
Als ik klaar ben dan neem ik een lap met lavendel azijn
Daar maak ik alles mee schoon en dan zijn de vliegen weer foetsie
Door Chouka
#3227110
Ik droog om die reden alleen in het voorjaar, dan zijn er nog geen vliegen. Ze zijn pas weg als het gevroren heeft. Deze winter was dat half januari. Ik wacht nog iets lager, dat de deur kan open blijven.
Drogen als het regent zou ook helpen tegen de vliegen.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3227120
Bakje water met kruidnagels erin naast je droger zetten, dat houd ze iig op gepaste afstand. Verder zet ik met vliegen-tijd een soort mini klamboe eroverheen, dat werkt voldoende. Ik droog in de schuur.
Door Anne in Zweden
#3227123
Ik heb vorige week een poging gedaan kippennekjes te drogen. Godsodeju, de kelder was vol met vliegen. :yucky: En ze bleven maar komen, geen idee waarvandaan. Had ik de kelder weer leeggeslagen, ging ik een uur later weer kijken, zat het er weer vol mee. Heb uiteindelijk de boel stopgezet, nekjes weer ingevroren en alles schoongemaakt. Zelfs toen kwamen ze nog in groten getale. Klerebeesten. >:(
Door zurca
#3227125
Ik ben aan de slag gegaan met bamboestokken en vliegengaas en heb een soort tipi tent over het drogertje gezet. Groot deel van de vliegen zat nu op het gaas i.p.v op het oventje. Dit gaat het wel houden tot ik een klamboe heb!
Morgen gaat het heel de dag regenen dus eens zien hoe het er dan met de vliegen aan toe gaat. Kruidnagel ga ik ook proberen!
En dan met vliegenweer maar buiten drogen want ik vind al die vliegen in de garage smerig.
Door PLientje
#3227230
Die wasmand is idd handig!

In mijn oude woning (appartement) stond de droger altijd (zomer en winter) op het inpandige balkon, daar hadden we nauwelijks last van vliegen.

Nu in ons huis heb ik 2x de droger aangehad. 1x binnen en 1x buiten. Beide keren rampzalig met de vliegen. Het lijkt dus ook wel plaats gebonden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door