Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door trusty
#321242
Sprak gisteren met onze DA(ook een heel goede vriend) en vertelde dat ik alleen Weil wilde prikken en geen cocktail. Had me voorbereid op een hele discussie,was niet nodig.Hij vond parvo echter belangrijker dan Weil. Wat vinden jullie hier van???
Verder wilde hij alles weten van het barfen wat we nu met de honden qua voeding doen. Gaan allerlei artikelen nu zijn kant uit. Wilde ook alles over Carnibest weten.
Door Lizzy
#321259
Hoe oud is jullie hond? Heeft jullie hond al eerder Parvo entingen gehad?

Ik ben geintrigeerd door zijn antwoord!! Ten eerste wil ik graag weten waarom hij Parvo belangrijker vindt als Weil. Ik bedoel, vind hij Weil niet zo gevaarlijk? Of komt het minder vaak voor?

Nou moet ik wel zeggen dat ik zijn reactie niet begrijp hoor. Ten eerste biedt een Parvo enting veel langer bescherming als 1 of 2 jaar (virus) (mogelijk biedt de enting zelfs 5 a 7 jaar a levenslang bescherming) en dus maakt dat dat er absoluut geen noodzaak is om jaarlijks te vaccineren. Dat is anders voor Weil. Daarvan is bekend dat het maar 1 jaar bescherming biedt (bacterie). Dus ik zou graag begrijpen wat hij nou precies bedoeld.
Door trusty
#321271
Onze honden zijn bijna 9 jaar. Van de Weil en Parvo zal ik hem vragen.
Door Martine2
#322206
Ik moet volgende week ook gaan enten. Vorig jaar heb ik al met mijn d.a. gesproken over enten. Ook over de Parvo enting. Deze vertelde mij dat de fabrikant parvo nog niet wilde garanderen voor bescherming langer als een jaar. Nou spelen bij deze twee uiteraard financieën mee maar ik moet eerlijk bekennen dat ik Parvo toch wel een rotziekte vind. Hierdoor twijfel ik nog steeds. Is er iemenad die mij artikelen kan aanbevelen?
Door Lizzy
#322209
Martine2 schreef: Ik moet volgende week ook gaan enten. Vorig jaar heb ik al met mijn d.a. gesproken over enten. Ook over de Parvo enting. Deze vertelde mij dat de fabrikant parvo nog niet wilde garanderen voor bescherming langer als een jaar. Nou spelen bij deze twee uiteraard financieën mee maar ik moet eerlijk bekennen dat ik Parvo toch wel een rotziekte vind. Hierdoor twijfel ik nog steeds. Is er iemenad die mij artikelen kan aanbevelen?
Verkeerde fabrikant dan. Nobivac is geregistreerd voor 2 jarige bescherming tegen Parvo. En bij Nobivac zijn ze bezig met een registratie van een immuniteitsduur van 3 jaar voor hondenziekte, parvo en adeno. Verder staat het hier bol van de interessante artikelen over vaccineren. Don Hamilton heeft veel interessante dingen geschreven over vaccinatie. Hier een klein greepje uit hetgeen hij geschreven heeft: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=777

In deze hele categorie staan ook genoeg interessante discussies trouwens.
Door trusty
#322259
Dank je Lizzy heb even je hele verhaal van Don Hamilton geprint en die gaat ook naar de DA en natuurlijk zelf lezen. Het enten moet dan nog maar even wachten. Om nog terug te komen over de Parvo boven Weil was omdat het eerste hier meer voorkomt dan het 2 de. Maar er was nog geen tijd er echt met hem over te spreken.
Door Lizzy
#322295
trusty schreef: Dank je Lizzy heb even je hele verhaal van Don Hamilton geprint en die gaat ook naar de DA en natuurlijk zelf lezen. Het enten moet dan nog maar even wachten. Om nog terug te komen over de Parvo boven Weil was omdat het eerste hier meer voorkomt dan het 2 de. Maar er was nog geen tijd er echt met hem over te spreken.
OK. Maar Parvo is een virus en Weil een bacterie. Hetgeen zoveel betekend als dat een enting tegen Parvo veel en veel langer bescherming biedt als tegen Weil. Nobivac is al bezig met een 3-jarige beschermings-registratie. Dus ieder jaar voor parvo vaccineren is gewoon niet nodig. Als jouw DA voor jou in de gaten kan houden hoe het zit met Weil in jullie omgeving: dan ben je een spekkoper!!
Door trusty
#322307
Heb net dat hele verhaal dat jij vertaald hebt( wat een reuze werk,maar zo nuttig) gelezen en denk er steeds meer over helemaal niet te enten. Als je goed contact met DA hebt kun je altijd vragen of ze je waarschuwen als er een ernstige uitbraak in de buurt is dan kun je altijd nog beslissen.
Bij het vaccineren van kinderen had ik allang de overtuiging dat er veel mis ging door het enten en was een aanhanger van de verenining kritisch prikken stom om de honden dan toch te laten prikken. Prettig om hier nu met gelijk denkende over te kunnen praten.
Door Martine2
#322711
Geweldig, dank je wel Lizzy. Ik ben overtuigd. Ook dank namens mijn honden.

PS Er ooit aan gedacht een 09 telefoonnummer te openen?? Loop je binnen. Of iedereen z'n creditcard nummer, 1€ per beantwoorde vraag? Goede business voor jou!! ;D ;D
Laatst gewijzigd door Martine2 op vr 20 mei 2005, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door