Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Oevve
#3226684
Afgelopen week de ontlasting van onze hond naar het Woud gestuurd. Daar bleek een speolworminfectie uit te komen (stond één kruisje achter). De rest van de uitslagen was negatief. Bij de uitslag was een uitnodiging voor deelname aan een onderzoek, dat in samenwerking met de Universiteit van Utrecht wordt uitgevoerd, bijgevoegd. Een HBO student houdt zich bezig met een nieuw kruidenpreparaat dat bij spoelwormen ingezet kan worden. Heeft één van jullie hier toevallig ervaring mee?
#3226690
ik ken wel ZenPets Natuurlijke Ontwormer, heeft een fokker die ik ken gebruikt bij het laatste nest en beviel goed. Het is een combinatie van kruiden en homeopathie.
Stond erbij welke kruiden erin zitten?

Dit zit er in Zenpets:
Kruiden:Hibiscus, Tijm, Gemberwortel, Kruidnagel, Natuurlijke Zouten,Bitterappel, Biologische Appelazijn
Homeopathie: Filix-mas, Cina, Ferrum-met, Sulphur 30, Abrotanium, Teucreum-mar, bereidt in Biologische Appelazijn.
Door Oevve
#3226740
Op dit moment wordt een proef gedaan in samenwerking met de Diergeneeskundige
Faculteit in Utrecht en een bedrijf dat succesvol kruiden preparaten heeft
ontwikkeld. Het is een effectiviteitsproef van een nieuw ontwikkeld kruiden
preparaat tegen spoelwormen bij honden. De student begeleidt hond en eigenaar bij de proef.
Door Lizzy
#3226822
Oevve schreef:Op dit moment wordt een proef gedaan in samenwerking met de Diergeneeskundige
Faculteit in Utrecht en een bedrijf dat succesvol kruiden preparaten heeft
ontwikkeld. Het is een effectiviteitsproef van een nieuw ontwikkeld kruiden
preparaat tegen spoelwormen bij honden. De student begeleidt hond en eigenaar bij de proef.
Interessant zeg! Wat bijzonder dat Utrecht daar aan mee werkt. En hoe komt de eigenaar van de hond in contact met deze student? Ik ken iemand die hier graag aan mee wil doen (haar hond raakt steeds opnieuw besmet met spoelworm).
Door Oevve
#3226960
Ik kreeg een uitnodiging van het Woud bij de uitslag. Je zou het hen kunnen vragen je in contact met haar te brengen. Ik heb contact met de universiteit zelf opgenomen, die sturen je mail dan door naar de juiste persoon.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door