Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Fioon
#3226099
Een stelling op donderdag ipv zondag :)


Filmpje van een hulpkat, hartstikke mooi hoeveel dat kindje er aan heeft maar we gaan hierin aan de kat zelf voorbij.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3226101
Het filmpje is in mijn ogen te kort en niet goed genoeg gefilmd om te kunnen bepalen of de kat een fijn leven heeft.
Door DJ_Doerak_Tucker
#3226103
Fioon schreef:Daar heb je een punt maar een kat en zwemmen?
Er zijn altijd uitzonderingen ;-). Er is zelfs een ras, de Turse Van als ik het goed heb??? (ik ben geen kattenmens) die juist graag zwemt.
Door frodo quin
#3226123
Katten die dol zijn op water wil niet zeggen dat ze graag zwemmen, maar dat ze graag met water spelen (denk met een pootje tegen fonteinen meppen en in waterpotjes rommelen). Ik ken er geen één van die katten die gek zijn op water die ook effectief zouden willen zwemmen, maar er zullen wel uitzonderingen bestaan.
Door Lil
#3226161
Het filmpje zegt zelf dat het een main coon is. In bad ziet er nog prima uit (was er anders wel uit gesprongen) en ik heb ook een htk gehad die vrolijk erbij kwam (alleen poten nat zoals deze kat). Verder ziet kat er ontspannen uit behalve in dat zwembad zien de ogen er niet fijn uit. Van de andere kant is de vraag of een beetje stress heel af en toe niet toelaatbaar is. Mijn honden hadden vanochtend stress: harde plensbui en wegschietend wild dus ze ook nog gedwongen in een plas water te staan. Tja sh*t happend... Ze hebben een koek gehad en we hebben daarna nog leuke dingen gedaan. Thuis opnieuw stress: moest een langharige dame kammen en met klitten is dat niet leuk. Wel nodig dus niet doen is geen optie! Dus stress en "pijn"! Maar daarna krijgt ze super lekkers en mag ze even op de bank. Maar ze hadden zeker wel even stress, eentje twee keer...maar dat is onvermijdelijk. Ik had stress op weg naar het wandelgebied toen een vrachtauto erg hard van achter naderde toen ik stil stond. Die stress is ook niet te vermijden, maar hoort erbij en ik ben hem alweer vergeten en mijn dieren ook.

Nu hoor ik zeggen ja maar... Zwemmen is vermijdbare stress. Klopt, maar als kat het toelaat en als hij bijv wat lekkers krijgt en daarna wat leuks mag doen en zo. Is het dan erg? Denk het niet.
Kan het erg zijn? Jazeker als kat niet wil en bruut gedwongen wordt zonder iets positiefs als beloning dan wel.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3226224
Bij revalidatie van een beenletsel wordt vaak hydrotherapie toegepast. Dat is gekend bij honden maar wordt ook bij katten toegepast. Het vraagt veel gewenning, maar ze leren het wel. De ogen blijven wel zo wijd open staan maar ik denk niet dat ze daarom angstig zijn...
Blijft wel iets tegennatuurlijks voor een kat...
Door Lil
#3226229
pearlsofpassion schreef:Bij revalidatie van een beenletsel wordt vaak hydrotherapie toegepast. Dat is gekend bij honden maar wordt ook bij katten toegepast. Het vraagt veel gewenning, maar ze leren het wel. De ogen blijven wel zo wijd open staan maar ik denk niet dat ze daarom angstig zijn...
Blijft wel iets tegennatuurlijks voor een kat...
Goed om te weten! Het enige waarom ik twijfelde waren de ogen, maar heb er verder weinig ervaring mee. Had alleen zo iets van hmmm als kat echt niet ok is gaat je dit niet snel lukken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door