Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3226184
Wat ik me afvraag. Hoe lang laten jullie je hond alleen in uitzonderlijke gevallen?
Dus niet persé elke dag, maar stel je moet ergens naartoe en je hond kan absoluut niet mee. Hoe lang laten jullie die dan alleen?
Door Anne in Zweden
#3226191
Ze zijn hier nooit echt alleen natuurlijk, omdat ze met zijn vieren zijn; als het niet anders kan, laat ik ze daarom rustig een hele dag alleen. Toen ik vorig jaar wekenlang in NL moest zijn ivm mijn vader, ging Herr Antje om 7 uur 's ochtends de deur uit, en dan kwam hij soms pas rond een uur of 5-7 's avonds thuis. Dus de honden (toen nog met z'n drieën) waren dan 12 uur achter elkaar alleen. Maar wij hebben een grote, goed afgesloten tuin, en via de garagedeur kunnen de honden naar hun 'slaapkamer' en naar buiten wanneer ze maar willen, dus is het voor hen wel vol te houden zo.
Door Lizzy
#3226197
In principe niet langer dan 4 uur. Maar we hebben wel eens meegemaakt dat ze 6 uur alleen zijn gebleven. We doen wel standaard de Bebetel aan als ze langer dan 3 uur alleen moeten blijven. Blij word ik er nooit van, dat zeg ik eerlijk.
Door hamada
#3226202
Normaal gesproken niet langer dan een uur of 4 a 5, maar in uitzonderingsgevallen 7 tot 8 uur.
Dan zijn ze wel eerst een flink stuk wezen wandelen, en worden ze tussentijds ook nog een keer uitgelaten.
Het geeft ons wel rust dat ze met zijn drieën zijn + de kat, zodat alleen niet zo heel erg alleen is.
Door DJ_Doerak_Tucker
#3226213
Hier komt het qua werk heel af en toe voor dat de honden 9u alleen zijn, wel hebben zij voor en na het werk volledige aandacht van ons en een goede wandeling of hersenwerk. Dat gaat prima hier gelukkig.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3226215
Zelden langer dan 4-6 uur, als we van tevoren weten dat we allebei lang weg zijn word er oppas geregeld, hetzij bij opa en oma of anders bij mijn vriendin en Flow haar grote stoere vriend.
Door charmed
#3226219
In het begin ooit waren ze max 4 uurtjes alleen. Maar sinds we Epileptische honden in huis hebben (1998) zijn ze vrijwel nooit meer alleen thuis geweest, zeker vanaf Whisper niet. Die zijn echt nooit alleen geweest met de stofwisselingsziekte. Of oppas of mee op visite.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3226222
Dank voor de reacties!

Ik word er ook niet blij van, nee. Nelson is nooit lang alleen, liefst is 1 van ons thuis of gaat hij mee. Als dat niet kan regelen we oppas.

Alleen hebben we sinds kort geen oppas meer, dus dat is lastig. Manlief vind dat Nelson best 5 uurtjes alleen kan blijven, max 6. Ik heb met 4 echt al moeite.
En Nelson? Die ligt gewoon te pitten ::)
Gebruikersavatar
Door pluk
#3226226
Niet.
Wij hebben de luxe dat vriendlief vanuit huis werkt en ik flexibel kan thuiswerken. Als ik het vooraf weet gaat ie naar opa en oma. Noodgevallen zijn nog niet voorgekomen.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3226227
Ik heb er zelf ontzettend veel moeite mee om ze alleen te laten, dus 4 uur is hier echt de absolute max. Anders ga ik gewoon niet..... :-[

En die 4 uur is in de 11,5 jaar dat Joep hier woont, misschien 2x voorgekomen.....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door