Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Joss
#322433
Tibor krijgt grotendeels Kvv en in het weekend wordt gebarft, echter zie ik toch hier en daar wat tandplak opkomen... kan ik gewoon een tandenborstel nemen en beginnen met poetsen of hebben jullie goeie alternatieven, naast zijn wekelijkse portie bot....
Gebruikersavatar
Door Angelique
#322436
Sommige honden krijgen toch wat aanslag ondanks al het lekkere gehap. Hier is Broer het aanslagslachtoffer en bij hem haal ik er dan af en toe een tandenborsteltje overheen. Tandpasta niet nodig:-)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#322520
Heb ergens de tip gelezen om ipv een tandenborstel een verbandgaasje om je vinger te doen, op deze manier zou je ook makkelijk tandplak kunnen verwijderen. Weet niet of dit waar is. :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#322524
[quote="Nitus"]
Heb ergens de tip gelezen om ipv een tandenborstel een verbandgaasje om je vinger te doen, op deze manier zou je ook makkelijk tandplak kunnen verwijderen. Weet niet of dit waar is. :-\
[/quote]

Ja kan ook hoor, of een vingercondoom, maar dan moet je hond wel liefjes meewerken anders ben je een vinger kwijt. ;D (en met die barfers van ons ::) ;D)
Door 202spots
#322530
Je kan ook speciale hondentandeborstel kopen,zit 'n hele lange steel aan en komt meestal verpakt met 'n tube honden tandpasta(verschillende smaken ;D)
Anders met 'n gewone zachte tandenborstel poetsen en geen mensen tandpasta gebruiken!!!
Hond spoeld niet met water en spuugd de tandpasta niet uit.
Gebruikersavatar
Door Joss
#322614
Ik ga dat borstelen maar es proberen... Ik denk trouwens dat ie dat gaasje prettiger zal vinden..... Daarna uiteraard ff tellen of al mijn vingers er nog aan zitten... ;) ;D

Enne tandpasta voor honden zei je Dory? Daar ga ik maar es naar op zoek...
Door 202spots
#322619
[quote="Josee"]
Ik ga dat borstelen maar es proberen... Ik denk trouwens dat ie dat gaasje prettiger zal vinden..... Daarna uiteraard ff tellen of al mijn vingers er nog aan zitten... ;) ;D

Enne tandpasta voor honden zei je Dory? Daar ga ik maar es naar op zoek...
[/quote]

Ik vind 'n borstel makkelijker en ook beter dan 'n gaasje.
Met 'n borstel kan je ook tussen de tanden komen en met gaasje wrijf je er overheen...
Ik heb ook wel is zo'n zachte plastic vingerborsteltje geprobeerd,maar die vind ik ook waardeloos.
En ja hoor Josee....kies uit liver, beef or chicken taste ;D
Gebruikersavatar
Door Joss
#322621
Nou wat de smaken van de tandpasta betreft gaat dat dus helemaal goed komen !! ;) ;D
Gebruikersavatar
Door Nitus
#322679
[quote="Josee"]
Nou wat de smaken van de tandpasta betreft gaat dat dus helemaal goed komen !! ;) ;D
[/quote]

.... daar vreet ie je vingers bij op ;D
Door Alies
#322972
En kennis van mij heeft ook een hond die af en toe een beetje tandplak heeft. Haar dierenarts adviseerde haar om af en toe met een klein thee lepeltje het tandplak eraf te krabben voorzichtig zonder dat je het tandvlees raakt. Het werkt harstikke goed bij haar honden!
Gebruikersavatar
Door Pauline
#322976
Heb voor Joep de Dog-A-Dent gaasjes gekocht. Heb ze nog maar 1x gebruikt, kan er dus nog niet veel zinnigs over zeggen.
Door pup
#323130
Ik gebruik een gaasje, doe 'm rond mijn vinger en maak het met water nat. Gaat prima hoor. Het is nog niet echt nodig want hij is nog maar 12 weken, maar ik wen hem er alvast aan. Ik zet hem dan wel hoog op tafel of op de aanrecht. Dan heeft ie niet zo snel de neiging om er vandoor te gaan. Hij blijft redelijk rustig zitten. Meteen in zijn oortjes kijken, voetjes nakijken en effe een borstelbeurtje. Meteen belonen en hij is weer blij ;)
Door Peet
#323136
Ik vind een lap pens ook goed werken, trekken en scheuren.... :P
Gebruikersavatar
Door sylvia
#323183
[quote="202spots"]
Je kan ook speciale hondentandeborstel kopen,zit 'n hele lange steel aan en komt meestal verpakt met 'n tube honden tandpasta(verschillende smaken ;D)
Anders met 'n gewone zachte tandenborstel poetsen en geen mensen tandpasta gebruiken!!!
Hond spoeld niet met water en spuugd de tandpasta niet uit.

[/quote]

Met peutertandpasta kan dat wel, die eten ook de tandpasta op
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door