Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3226140
Nou Maci geeft de laaste tijd veel over.
Verder is niks mis met hem, nou ja "acute chronische" stress wel.
Om de term uit te leggen, hij is bang voor onweer. Nou woon ik ergens waar het dus de afgelopen 3 weken bijna dagelijks onweert. Meneer heeft dus geen mogelijkheid te herstellen vandaar dat ik het ff ook chronisch noem. Nu asocieert hij harde regen ook al met onweer, dus is ie dan ook bang. Hij kruipt boven in de douche, of hij ligt overdag onder het buro van baas als ie thuiswerkt. Bij de wandeling wil ie vaak naar huis. Ook bij harde regen vertoont ie dat inmiddels en laten we dat hier nu ook vaker wel hebben dan niet. snachts wordt je ook niet vrolijk van hem zelfs bij regen dus niet, iets met tegen de deuren en ramen stampen, krabben etc. (ook iets van de laatste week) Zijn enige voordeel is dat ie kan zwemmen in de weilanden wat ie wel leuk vind.
En hij geeft dus laatste week vaak over.
Dus de grote vraag, wat kan ik doen om hem te helpen bij deze stress? Vuurwerkmedicatie bouw je meestal op en weet je ook wanneer het plaats gaat vinden dat vuurwerk, onweer is niet zo goed te voorspellen. Komt nog bij dat dit mijn allergie hond is (die al schildkliermedicatie krijgt, en ook apoquel als zijn huid erg is (momenteel krijgt ie geen apoquel)) dus ik wil voorzichtig zijn met dingen om erin te stoppen.
Ik ga rescue halen, geen idee of het wat doet, maar kan het proberen. Ik heb evt. ook nog phytonics stress staan. Ik heb ook nog een oliegeurstick tegen stress, maar denk dat ie "te mild' is.
Ik wil dus iets wat acuut werkt. Maar wellicht is op dit moment ook iets wat langer werkt om stress te vermidderen ook fijn. En ja wat kun je doorelkaar heen gebruiken?
Dus als iemand tips heeft?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3226151
Ik zou dit overleggen met een GT. Onze GT (Monique Bladder) heeft voor ons overlegd met de UU en vervolgens met mijn dierenarts. Zodat we zeker wisten dat de gekozen middelen het meest geschikt zijn voor Oscar en in combinatie met zijn medische klachten kunnen.

Het nadeel van medicatie is dat het meeste tijd nodig heeft om in te werken. Als het direct werkt, dan is het weer kortdurend. Maar zoveel stress is mega ongezond, dus je moet wel iets.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3226171
Kaela schreef:Ik zou dit overleggen met een GT. Onze GT (Monique Bladder) heeft voor ons overlegd met de UU en vervolgens met mijn dierenarts. Zodat we zeker wisten dat de gekozen middelen het meest geschikt zijn voor Oscar en in combinatie met zijn medische klachten kunnen.

Het nadeel van medicatie is dat het meeste tijd nodig heeft om in te werken. Als het direct werkt, dan is het weer kortdurend. Maar zoveel stress is mega ongezond, dus je moet wel iets.
Ja dat is het nadeel van medicatie, en ik wil het alleen bij onweer he, en nu is het best extreem met het onweer. Maar ook voor de rest van de 'zomer' is het niet te voorspellen wanneer. Maar ja dit is niet gezond en bovendien is hij ook al 9,5 dus niet de jongste meer.
mizzsylver schreef:Een Adaptil verdamper en halsband misschien? Dat zijn feromonen en geen medicatie, misschien dat hij daar goed op reageert.
Kan de verdamoer proberen, nadeel is wel dat we een vide hebben...Tja en de halsband, die gaat sowieso niet, grootste maat is te klein, zou anders wel een persoonlijke oplossing voor hem zijn, 'altijd dichtbij'.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3226176
Huh ik zie over 62,5 als grootste?



Googlegoogle- aja ik zie nu idd ook 70 cm, dat zou moeten kunnen.
Nou hopelijk kan ik het in de dierenzaken zodadelijk vinden, bestellen kost altijd weer een paar dagen. En de weesrvoorspellingen hebben voor vandaag en morgen wel wat in petto :-X
Laatst gewijzigd door Kaio op wo 15 jun 2016, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door miik
#3226178
Ik zou Nux Vomica kopen. Dat is een homeopatisch middel dat je kan gebruiken bij misselijkheid/overgeven, dat ontstaat als gevolg van stress.
Ik heb het hier standaard in huis staan, voor zowel de honden als onszelf. Je kan het dan geven als het begint te regenen of als je denkt dat er spanning bij hem opbouwt !
Gebruikersavatar
Door pluk
#3226192
Kijk eens naar TTouch bandages. Werkt volgens zelfde principe als een thundershirt maar is minder massief. Op internet zijn voorbeelden te vinden hoe ze aan te brengen.

Bach rescue werkt hier t beste bij stress. En afleiding met hersenwerk ook, maar vrees dat de stressemmer daarvoor al te vol zit.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3226234
Hersenwerk moet ie eerst hersens voor hebben :biggrin2:

Nee zonder gekkigheid, neuh ik wil niks doen als het onweert, ben je gek, heb dat wel in de gaten! Als hij al wat doet is dat ook opgewonden en blijft ie tussendoor net zo goed met onweer bezig. Nee denk dat ie daar altijd al 'te bang' voor is geweest.
Martine-Tom schreef:Is zylkene geen idee?
Geen idee, ik lees wel dat het pas na 2 dagen werkt. Dus niet accuut maar misschien helpt het hem wel bij eerder tot rust komen met onweer en of harde regen, maar dan hoe lang zou je dat kunnen/ willen geven ? Hmmm
miik schreef:Ik zou Nux Vomica kopen. Dat is een homeopatisch middel dat je kan gebruiken bij misselijkheid/overgeven, dat ontstaat als gevolg van stress.
Ik heb het hier standaard in huis staan, voor zowel de honden als onszelf. Je kan het dan geven als het begint te regenen of als je denkt dat er spanning bij hem opbouwt !
Zal het eens opzoeken waar ik dat evt. kan krijgen.


Voor nu heb ik adaptil verstuiver en rescue buit gemaakt. De rest zal wel via de grote www winkel moeten komen.
Door miik
#3226236
Kaio schreef:Zal het eens opzoeken waar ik dat evt. kan krijgen..
Nux Vomica wordt humaan ook gebruikt en de betere drogist heeft het wel. Even kijken waar ze nog meer producten van A.Vogel verkopen ;)
Door Martine-Tom
#3226250
Kaio schreef:Hersenwerk moet ie eerst hersens voor hebben :biggrin2:



Geen idee, ik lees wel dat het pas na 2 dagen werkt. Dus niet accuut maar misschien helpt het hem wel bij eerder tot rust komen met onweer en of harde regen, maar dan hoe lang zou je dat kunnen/ willen geven ? Hmmm

Mijn ervaring is dat echt niet! Bij Tom werkt het gelijk :)
Ok toegegeven nu hij er langer op staat doet het meer, maar gelijk bij de eerste pil begint het te werken :)
Gebruikersavatar
Door kira
#3226327
Schildklier is die op dit moment volledig op de rit? Dat kan angstklachten heel heftig maken en dus versterken. Als regen nu al de trigger is zou ik toch een goede gt gaan raadplegen die wellicht samenwerkt met een goede homeopathisch of holistisch werkende dierenarts.
Door rosmin
#3226338
Ik zou kijken naar een middel wat langdurig gegeven kan worden, schijnbaar is Maci een gevoelige hond die sterk reageert op voor hem stressvolle situaties. Dit zou ik dan in overleg met een DA of GT doen vanwege zijn andere klachten/ medicatie.

Het is zo sneu als ze zo angstig zijn en zich geen raad weten
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3226362
Is zylkene nou medicatie of voedingssupplement? Zo te zien vrij verkrijgbaar?

Schildklier is idd dinsdag bloed voor afgenomen, vandaag of morgen weten we of die nog goed ligt. DA hier is net nieuw ( is ook gewone) maar goed kan ook de holistisch ver weg DA vragen als ze terug van vakantie is.

Gevoelig is ie zeker, zeer stressgevoelig. Iedere verandering is moeilijk voor hem. Maar ook autorijden bijv.

Iets gaat er wel mis met meneer, vanmorgen is ie bij meneer Kaio 2x omgedraaid en naar huis gerent. Uiteindelijk moet ie een straat over, en meneer Kaio had ook een andere hond bij zich dus die was niet blij zeg maar . Gevalletje dat doet ie anders nooit. Wel gevaarlijk dus.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door