Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door mizzsylver
#3226037
Mijn nestje van 5 Duitse herder pups is morgen 3,5 week oud. Ik wilde eigenlijk pas met 4 weken doen, maar ik merk dat ze meer honger hebben en dat Cella wel genoeg melk heeft maar ze niet zo veel meer laat drinken. Waarschijnlijk omdat het al echte piranha's zijn met hun scherpe tanden.

Ik was van plan te beginnen met stukjes spiervlees. De vorige nesten begon ik met puppiemelk gemengd met fijngemalen kvv.

Waarmee zijn de fokkers hier begonnen bij het afspenen en op welke leeftijd?
Door Parelridder
#3226041
Ik begon met tartaar op de leeftijd van 4 weken. Echt hele kleine beetjes: de eerste dag 1x1 soepballetje, langzaam opbouwend. En vervolgens ging ik (toen nog) over op kvv. Overigens gebruikte ik normale maling, geen puppy kvv. Dat kan makkelijk voor een pup van dit formaat. Groot voordeel daarvan vond ik dat je dan kunt kiezen voor alle smaken en die variatie, waaronder het meteen wennen aan verschillende smaken, stond (staat) me erg aan.
Veel plezier!!!!
Door Lizzy
#3226044
mizzsylver schreef:Mijn nestje van 5 Duitse herder pups is morgen 3,5 week oud. Ik wilde eigenlijk pas met 4 weken doen, maar ik merk dat ze meer honger hebben en dat Cella wel genoeg melk heeft maar ze niet zo veel meer laat drinken. Waarschijnlijk omdat het al echte piranha's zijn met hun scherpe tanden.

Ik was van plan te beginnen met stukjes spiervlees. De vorige nesten begon ik met puppiemelk gemengd met fijngemalen kvv.

Waarmee zijn de fokkers hier begonnen bij het afspenen en op welke leeftijd?

Ik gaf rauwe geitenmelk met eierdooier voor de lekker en verder gewoon barf en dan begon ik met stukjes spiervlees. Niet fijngemalen, gewoon in kleine stukjes. Vleesbot deed ik af en toe malen en af en toe heel geven, maar dat pas op 4,5 week. En pas op 6 weken groenten erbij.

Je kunt natuurlijk de komende halve week alleen puppymelk bij geven, tot ze 4 weken oud zijn!
Gebruikersavatar
Door mizzsylver
#3226054
Dank jullie wel!
De puppy kvv die ik heb van lotgering is nog best wel grof en daarna krijgen ze ook andere gewone smaken.

Ik laat ze mogen eens ruiken aan het spiervlees voor cella, en zou ik ze al geitenmelk kunnen geven ipv puppymelk?
Door Lizzy
#3226141
mizzsylver schreef:Dank jullie wel!
De puppy kvv die ik heb van lotgering is nog best wel grof en daarna krijgen ze ook andere gewone smaken.

Ik laat ze mogen eens ruiken aan het spiervlees voor cella, en zou ik ze al geitenmelk kunnen geven ipv puppymelk?


Geitenmelk is minder rijk dan puppymelk. Ik zou tot 4 weken puppymelk geven. En daarna rauwe geitenmelk.
Door Parelridder
#3226148
Lizzy schreef:Geitenmelk is minder rijk dan puppymelk. Ik zou tot 4 weken puppymelk geven. En daarna rauwe geitenmelk.
Idem. Ik zou kiezen voor Farmfood No 1.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door