Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3226012
Gister is er bij Gina 1 pup uitgehaald, veels te groot, (66 dgn) kon niet normaal geboren worden. Dat terwijl ze 2 jaar geleden 7 pups op de wereld zette volgens het boekje. Ik denk dat ik hem maar mee ga nemen straks als ie een week of 6 is, gewoon in een rugzak of tas. Anders moet ie in zijn eentje thuisblijven. Hoe kan ik dat het beste doen? We hebben nog een teckel van 2 jaar en oma dan, die moeten dus gaan helpen met opvoeden.
#3226020
Nee, daar word je niet blij van. Eén pup.
Goed hij is er en zal zo goed mogelijk opgroeien. Voorlopig bij zijn moeder. Ik leg dan opgerolde sokken of weet ik veel in de kist, zodat hij ergens tegen aan kan liggen, of zich af kan zetten als zijn moeder er niet is.
Als hij t.z.t. stevig loopt kan hij bij de andere honden en moet zich dan een plekje veroveren. Mijn teven doen echt niets met zulke pupjes, ja afsnauwen. Je mag blij zijn, als hij stevig aan het lopen komt. Alle melk voor hem alleen kan een vette pup geven en dan zou lopen moeilijk kunnen zijn. Je merkt het wel.
Als je elders geen passende pup kunt vinden om mee te spelen, dan moet er maar later worden gespeeld. Daar is gewoon niets aan te veranderen.
Het is gewoon niets waard een pup alleen, als hij gezond is, zal het wel goed komen op een andere manier dan met een groter nest. Niets aan te doen.
Met zes weken meenemen in een rugzak zal wel kunnen, als het niet te vermoeiend is, want het is dan toch een heel jonge pup.
Voorlopig eerst maar bij Gina en over een paar weken maar eens kijken wat er kan.

Succes en zeker ook plezier met de eenling,
Hanny
#3226032
Bedankt voor de link, ik heb een oproep geplaatst. Ooit eerder een dikke pup gehad, was gewoon een nest met 5 pups, maar met 1 zuiplap erbij. Die kon idd in het begin niet makkelijk vooruitkomen, ik dacht eerst dat ie een afwijking had. Maar niets van dat alles, het is een prachtige reu geworden, gewoon normaal formaat.
Dus dat krijgen we ook nog, echt bizar gewoon. Het is gewoon niet wat je wilt.
#3226042
Ja, dank je voor het feliciteren, heb er nog steeds gemengde gevoelens bij... Ze maken het goed. Het is alleen zo anders gegaan dan ik had verwacht en gehoopt. Moet het nog even verwerken allemaal, komt goed. Desnoods houden we hem zelf.
#3226045
vagebond schreef:Ja, dank je voor het feliciteren, heb er nog steeds gemengde gevoelens bij... Ze maken het goed. Het is alleen zo anders gegaan dan ik had verwacht en gehoopt. Moet het nog even verwerken allemaal, komt goed. Desnoods houden we hem zelf.
Snap ik :-*
Maar moeder en zoon maken het goed. Dus het komt wel goed :-* ! Gefeliciteerd met je pup :-* !
#3226059
Ik heb al 5 keer 1 pup in een nest gehad en heb nooit verschil gemerkt mbt meerdere pupjes in het nest. Ze doen het hartstikke goed en zijn net zo sociaal als de anderen. Ik zou me er niet te veel druk over maken komt goed


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door Lil
#3226088
Ik ken een allenig pupje dat is uitgegroeid tot een hele leuke volwassen hond. Dit pupje is wel veel verrijking geboden in de zin van dingen die ze voelden (obstakels) en hoorde (belletjes, rinkeldingen etc). Eigenlijk iets dat ook voor een heel nest wel handig is denk ik.
#3226098
vagebond schreef:Ja, dank je voor het feliciteren, heb er nog steeds gemengde gevoelens bij... Ze maken het goed. Het is alleen zo anders gegaan dan ik had verwacht en gehoopt. Moet het nog even verwerken allemaal, komt goed. Desnoods houden we hem zelf.
Dat lijkt me heel begrijpelijk. Je stelt je het toch anders voor dan, en dan de stress van het niet goed geboren kunnen worden nog erbij...
Hopelijk vindt het allemaal snel een plekje en kan het genieten beginnen!
#3226276
Pff, ben blij met deze laatste reacties zeg! Ja, ik heb al sokken en een pluche teckel erbij gelegd.
Ik kreeg van de dekreu fokster het aanbod om van haar een teefje (nu 7wkn) te kopen. Ik wilde nl. erg graag een teefje aanhouden. Dezelfde vader dat wel dan. Maar, hoe zou ik dat moeten introduceren bij mijn eigen moedertje? Die snapt er niets van. Wel gelijk een speelmaatje voor ons pupje, er zit 7 wkn verschil in. En dan mijn andere teckels, komt er in ene weer een andere pup bij.
Met Gina durf ik nu niet meer te fokken, en dit is het 2de nestje, dan vind ik het prima.
#3226344
Als je er aan denkt om het reutje aan te houden, dan zou ik nu geen verwant teefje in huis halen. Dan moet je ze later bij iedere loopsheid scheiden, is dat wat je wilt?

Misschien heb je heel veel ruimte en is het geen enkel probleem?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door