Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3225901
Dat van meer afwijkingen in de botten dat is al heel lang bekend, bij alle rassen. Onder invloed van hormonen sluiten de groeischijven zich nl. .Ook het meer voorkomen van andere kankersoorten is al vaker omschreven. ( blijkt dat botten toch echt erger is bij de dh)
Denk dat dit gewoon een onderzoek is om het bij de duitse herder in kaart te brengen. Denk dat er hier en daar wel verschillen zullen zitten bij rassen, maar strekking zal overeenkomen.
Gewoon vroegtijdig ( voor dat het dier is uitgegroied) castreren is een dikke no-no.
#3226009
Interessant om te lezen!

Ik zou het leuk vinden als ze hetzelfde zouden doen voor honden die bv op een leeftijd van 1,5 jaar zijn gecastreerd/gesteriliseerd. Dan kun je zien of en hoeveel verschil het maakt of je vroeg of iets later castreert/steriliseert.
Met 'iets later' bedoel ik dat ze uitgegroeid zijn.
Gebruikersavatar
Door mizzsylver
#3226022
Border Bandit schreef:Interessant om te lezen!

Ik zou het leuk vinden als ze hetzelfde zouden doen voor honden die bv op een leeftijd van 1,5 jaar zijn gecastreerd/gesteriliseerd. Dan kun je zien of en hoeveel verschil het maakt of je vroeg of iets later castreert/steriliseert.
Met 'iets later' bedoel ik dat ze uitgegroeid zijn.
Daar is in het onderzoek onderscheid in gemaakt, onderaan het artikel staat de link naar het onderzoek en daarin vind je de tabellen ingedeeld naar leeftijd.
gecastreerd op leeftijd <6 maanden, 6-11 maanden, 1 jaar, 2-8 jaar en intact.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door