Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door DRK
#3225613
Noak (mijn Kelpie) heeft snel last van een lege maag en geeft dan makkelijk gal over.

We zijn nu begonnen met hem dagelijks rond 16 uur een kippepootje te geven. Nu is de vraag: zijn er nog zulke dingen die makkelijk knabbelbaar zijn (max 5 min)?

Andere dingen wie we al geprobeerd hebben:

- Pensstaafje (weigert hij)
- konijnenoor (slikt hij in - kunnen we uit zijn keel halen)
- Kophuid (te lang aan bezig en slikt hij ook gewoon in)
- Luchtpijp (weigert hij)
Door Lizzy
#3225632
Hoe vaak per dag geef je hem eten? Mijn ervaring is namelijk dat hoe vaker je een hond te eten geeft en hoe meer je over de dag verspreid voer geeft: hoe meer je dit probleem stimuleert.... Eén maar per dag 1 maaltijd op een onvoorspelbaar moment werkt meestal beter dan gedurende de dag maar voer blijven geven.
Door DRK
#3225652
Hij krijgt twee keer per dag eten. 's Ochtends rond 07:00 en rond 18:00-20:00. Per dag krijgt hij ongeveer 700 gram per dag. Ik vind dat net iets te veel om het in 1 keer te geven, neen?
Door Lizzy
#3225656
DRK schreef:Hij krijgt twee keer per dag eten. 's Ochtends rond 07:00 en rond 18:00-20:00. Per dag krijgt hij ongeveer 700 gram per dag. Ik vind dat net iets te veel om het in 1 keer te geven, neen?
Neen :biggrin2:

Hier krijgen ze 1 kg per dag.

Maar ik zou de ene maaltijd wel langzaam afbouwen (gezien de situatie) en de andere maaltijd opbouwen. En dan zou je in eerste instantie de andere maaltijd kunnen vervangen (die je over gaat slaan) door een scheutje geitenmelk.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door