Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door lauraV
#3225329
sinds een tijdje verhuisd en omdat het nog vrij kaal is wilde ik graag wat groen in mn huis , ... alleen het moet natuurlijk wel Noa en Loeka vriendelijk zijn :)
nu hebben ze wel altijd een bloempot (katten)gras staan aangezien Noa wel eens een rommelende maag heeft , maar welke zijn veilige kamerplanten?
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3225437
Uhhhh....l. Dr staat een ficus enne een andere plant (naam weet ik niet, vond em gewoon mooi ;D ) op de grond war Appiw nooit naar on heeft gekeken..... Rest staat erg hoog (moet zelf op een stoel staan om water te geven), dus helaas, kan je niet helpen, sorry :biggrin2: ....
Door Borke
#3225444
Buiten voor het raam een tafel met planten zetten.
Hangplanten?

Probleem met planten is dat je er niet van moet eten en ook niet steeds langs moet lopen. Het eerste kan je misschien afleren, het tweede is onvermijdelijk.
Planten in de vensterbank worden er al gauw uitgesprongen...

Wat hier overleeft zijn orchideeën op de eettafel. Voordeel is dat ze het goed doen als je weinig water geeft. Dat gaat hier vanzelf :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Radja
#3225445
Bamboe kan geen kwaad wanneer ze er een hap van nemen! Of een bonsai olijfboompje! En bepaalde palmsoorten zijn ook niet giftig! Ik ben ook nog steeds naarstig opzoek naar Coco(papegaai)bestendige planten!
Gebruikersavatar
Door pluk
#3225447
Het vervelende is dat er gewoon geen enkele volledige betrouwbare lijst te vinden is. De echt zwaar giftige planten zoals bijv kerstster en hyacinth worden overal wel genoemd, maar verder is het lastig. Wij hebben bijvoorbeeld een draceana, de ene lijst zegt wel giftig, de andere licht giftig en weer een andere niet giftig. De lijstjes zijn voor mensen (kinderen) wel te vinden maar voor honden kan het toch weer anders zijn.
Door Borke
#3225536
Ik ken een kattenfokster die voor haar ramen stevige gordijnrails heeft opgehangen en daaraan allemaal hangplanten heeft gehangen. Ze hangen op een hoogte dat katten en honden er niet bij kunnen.

Zij hangt ook ieder jaar haar kerstboom aan het plafond. Het kruis bij het plafond en de piek naar beneden - het is weer eens wat anders :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door