Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door pup
#322427
Ik heb mijn kippennekken gescoord. 1100 gram voor 90 eurocent.
De poelier vertelde me dat de verhouding meer bot was dan vlees. Omdat mijn pup 12 weken is heb ik begrepen dat ik zuinig moet zijn met het calcium gehalte. Klopt dat? Dus 40% bot en 60% vlees? Of 30% bot en 70% vlees. Wat denken jullie?
Door 202spots
#322532
[quote="pup"]
Ik heb mijn kippennekken gescoord. 1100 gram voor 90 eurocent.
De poelier vertelde me dat de verhouding meer bot was dan vlees. Omdat mijn pup 12 weken is heb ik begrepen dat ik zuinig moet zijn met het calcium gehalte. Klopt dat? Dus 40% bot en 60% vlees? Of 30% bot en 70% vlees. Wat denken jullie?
[/quote]
Pas ontleed kippen nekkie...meer vlees dan bot,
dus reken zelf maar wat de % moet wezen...
Afbeelding
Door pup
#322550
Aaah, geweldig die foto's. Dus toch meer vlees aan een nekkie dan bot.
Maar met de % bedoelde ik het % bot een pup mag hebben. Ik weet dat er verschillende meningen zijn, maar ik twijfel: 60% RMB = 50% bot en 50% vlees.
Ik lees dat er meedere mensen zijn die minder bot geven. In het geval van een pup zat ik zelf te denken aan : 60% RMB = 35% bot en 65% vlees. Of 40% en 60%.
Hoe denken jullie daar over?
Moet nog beginnen met Barfen maar ben al maanden aan het meelezen en meedenken......ben bijna zover. :P
Door rees
#322555
Kippen nek zie ik zelf niet echt als bot en geef ik hier ook als toetje of als iets extra .
Door Mevroi Kruim
#322558
WOW, wat goed, die ontlede nek! Meten = weten, zei mijn natuurkundeleraar altijd al, als je weet wat je meet ;D
Door Martine2
#322789
Persoonlijk zou ik denk ik uitkomen op 1/3 bot en 2/3 vlees, zeker voor een groter ras. Verder zou ik ook rekening houden met grote en kleine prooidieren 50/50. In kip zit bijvoorbeeld veel kraakbeen dat minder calcium leverd als grote botten van een kalf bijvoorbeeld. Dit is mijn huidige visie zonder dat ik zelf ervaring heb met een pup en barf hoor.
Door Lizzy
#322797
[quote="pup"]
Ik heb mijn kippennekken gescoord. 1100 gram voor 90 eurocent.
De poelier vertelde me dat de verhouding meer bot was dan vlees. Omdat mijn pup 12 weken is heb ik begrepen dat ik zuinig moet zijn met het calcium gehalte. Klopt dat? Dus 40% bot en 60% vlees? Of 30% bot en 70% vlees. Wat denken jullie?
[/quote]

Overigens kan een pup calcium uit botten uitscheiden. Dus of je nou 5% teveel geeft of niet: dat maakt allemaal niet zo uit. Dat is het ideale van bot!! De allerbeste en natuurlijkste calciumbron!! Dat kan de hond/pup uitscheiden, in tegenstelling tot alle onnatuurlijke calcium preparaten.
Door Lizzy
#322855
[quote="pippie"]
dus eigenlijk kan je nooit te veel geven in die zin ?
[/quote]

Nou, het ligt eraan hoe je het bekijkt of hoe je dat bedoeld. Als je TEveel botten geeft, geef je dus TEweinig andere dingen en dat lijkt me niet goed (dan komt de hond ook voedingsstoffen tekort, lijkt me).
Door 202spots
#322880
[quote="Kruimel"]
WOW, wat goed, die ontlede nek! Meten = weten, zei mijn natuurkundeleraar altijd al, als je weet wat je meet ;D
[/quote]
Had de vleugel ook gedaan ;)
Heeft in verhouding iets meer bot dan de nek.
Afbeelding
Door Mevroi Kruim
#322884
Geweldig! En zo mooi op de foto! Dank, hartelijk dank :-*
Verdienen die geen plaatsje op Barfclub?
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op vr 20 mei 2005, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#322891
[quote="Kruimel"]
Geweldig! En zo mooi op de foto! Dank, hartelijk dank :-*
Verdienen die geen plaatsje op Barfclub?
[/quote]

Makkelijk om te bekijken he?
En ja..Leo heeft ze al,maar moet effe tijd hebben om ze erbij te plakken...dus geduld!!
(daarom heb ik ze vast hier geplakt 8))
Door pup
#322940
Nou, het is me duidelijk hoor. Hartstikke bedankt voor jullie reacties. Vanavond ga ik 'm zijn 1ste nekkie voeren. Ben heel benieuwd hoe ie het vindt. Hij vindt echt alles lekker dus dit ook denk ik. ;D ;D ;D
Door 202spots
#323063
[quote="Lupa"]
hahahah, ik hoop niet dat je dat ontleden niet met alles doet dat je tegen komt ;D ;D
[/quote]

Uh...binnekort moet ik weer kalkoen nekken halen,
en ik was eigenlijk wel benieuwd hoe die er van af komt... 8)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door