Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door adri.barth
#3225152
Ik heb sinds twee weken een canecorso kruising Amstaff van 1 jaar. Hij heeft een slecht verleden en is zwaar verwaarloosd hoe kan ik hem het best aan laten komen.
Hij weegt nu 35 kilo ik Den dat zijn gezonde gewicht rond de 40 50kilo Zit. Hij is in de twee weken ook iets in de hoogte gegroeid. Ik voer hem nu 800 gram kvv of barf. Zou dit voor hem teveel of nog te weinig zijn
Door Too
#3225161
Ik denk dat je wel wat meer mag geven, je zit nu op 2% van het 'ideale', gewenste gewicht van 40kg of 2,2% van zijn huidige gewicht, dat mag best wat meer bij een jonge hond met wat achterstanden.
Er zijn zat [jonge] honden die een kilo per dag eten, ikdenk dat je een beetje moet gaan zoeken waar het evenwicht ligt
Regelmatig een eitje, een sardien/panharing/horsmakreeltje als extra
Door adri.barth
#3225167
Too schreef:Ik denk dat je wel wat meer mag geven, je zit nu op 2% van het 'ideale', gewenste gewicht van 40kg of 2,2% van zijn huidige gewicht, dat mag best wat meer bij een jonge hond met wat achterstanden.
Er zijn zat [jonge] honden die een kilo per dag eten, ikdenk dat je een beetje moet gaan zoeken waar het evenwicht ligt
Regelmatig een eitje, een sardien/panharing/horsmakreeltje als extra


Ik ga hem morgen weer wegen nu zit zijn eten tussen 800 gram en de kilo in, op het oog komt ie mooi aan zijn kont is iets hoger geworden hij groeit zelfs in de hoogte ;D



Het is best lastig chick onze pitbull teefje is 1,5 jaar weegt 30 kilo en krijgt tussen de 600 700 gram barf per dag met meer word ze echt vadsig
Door smulpaap
#3225186
adri.barth schreef:Ik heb sinds twee weken een canecorso kruising Amstaff van 1 jaar. Hij heeft een slecht verleden en is zwaar verwaarloosd hoe kan ik hem het best aan laten komen.
Hij weegt nu 35 kilo ik Den dat zijn gezonde gewicht rond de 40 50kilo Zit. Hij is in de twee weken ook iets in de hoogte gegroeid. Ik voer hem nu 800 gram kvv of barf. Zou dit voor hem teveel of nog te weinig zijn
Wat fijn dat je deze hond weer een kans geeft ;)
Is de hond verder gezond ?
Wanneer is deze hond voor het laatst door een dierenarts gezien ?
Door Lizzy
#3225194
adri.barth schreef:Ik heb sinds twee weken een canecorso kruising Amstaff van 1 jaar. Hij heeft een slecht verleden en is zwaar verwaarloosd hoe kan ik hem het best aan laten komen.
Hij weegt nu 35 kilo ik Den dat zijn gezonde gewicht rond de 40 50kilo Zit. Hij is in de twee weken ook iets in de hoogte gegroeid. Ik voer hem nu 800 gram kvv of barf. Zou dit voor hem teveel of nog te weinig zijn
Dat is 2% van zijn ideale gewicht als je van 40 kg uit gaat. Maar te weinig als je van 50 kg uit gaat, want dan zou ie een kilo moeten hebben. Ik ging zeker 1000 tot 1200 gram per dag voeren op dit moment. Dus even in een paar dagen omhoog van 800 naar zeg 1200 gram. En dat 2,5% van 50 kg (nog niet eens super veel hoor, als je nagaat dat mijn Dalmatier teefjes van 26 kg al 1 kg per dag eten).
Door adri.barth
#3225221
smulpaap schreef:Wat fijn dat je deze hond weer een kans geeft ;)
Is de hond verder gezond ?
Wanneer is deze hond voor het laatst door een dierenarts gezien ?
1.5 week geleden gecheckt door onze dierenarts verder gezond alleen hij heeft een slechte huid en wat gedragsproblemen daar zijn we nu hard mee aan het werk
Door smulpaap
#3225226
adri.barth schreef:1.5 week geleden gecheckt door onze dierenarts verder gezond alleen hij heeft een slechte huid en wat gedragsproblemen daar zijn we nu hard mee aan het werk
Oh gelukkig dat er geen medische dingen aan de hand zijn . Ik dacht ik vraag het toch maar .
En ja het zal echt zijn tijd even nodig hebben gezien het verleden

Wat zijn huid betreft , ik weet niet of hij van wild houdt ? Dat is vaak al weldadig voor de vacht /huid vanwege de natuurlijke omega drie /zes verhoudingen
Gans is bv erg goed . Verder zou je ook kunnen denken aan een goede visolie , dat is ook erg goed voor de vacht en zenuwstelsel
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3225243
adri.barth schreef:1.5 week geleden gecheckt door onze dierenarts verder gezond alleen hij heeft een slechte huid en wat gedragsproblemen daar zijn we nu hard mee aan het werk
Hartstikke goed. Bedenk dat dit tijd kost! Veel tijd vaak. Wennen duurt wel een half jaar, wennen met gedragsproblemen vaak nog veel langer. Wij zagen bij onze herder (op 1 jaar in huis gekregen met flinke gedragsproblemen) na een klein jaar nog een enorme dip in zijn energiehuishouding, brood en broodmager werd ie. Komt vanzelf goed met een goed menu en het werken aan het gedrag. Als hij goed eet, groeit en vrolijk is, niet al te veel zorgen om maken.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3225284
Onze hond van 30 kilo wordt op 800 gram mager.
Nu ligt het ook veel aan het type hond, maar jou hond krijgt het best voor zijn kiezen. Slechte tijd gehad voor hij bij jou kwam, nu verhuisd, trainen... En hij moet aankomen. Dus ik gaf hem ook zeker een dikke kilo.
Door adri.barth
#3228640
Mensen bedank voor de tips en adviezen

Hij gaat het steeds beter doen hij groeit nu flink in de hoogte en zet spiermassa aan. Ook in zijn gedrag is echt al flink verbeterd. Wij zijn er nog lang niet. Maar wel een heel eind in de goede richting :)
Gebruikersavatar
Door Hope
#3228646
adri.barth schreef:Mensen bedank voor de tips en adviezen

Hij gaat het steeds beter doen hij groeit nu flink in de hoogte en zet spiermassa aan. Ook in zijn gedrag is echt al flink verbeterd. Wij zijn er nog lang niet. Maar wel een heel eind in de goede richting :)

Super!
Door smulpaap
#3228709
adri.barth schreef:Mensen bedank voor de tips en adviezen

Hij gaat het steeds beter doen hij groeit nu flink in de hoogte en zet spiermassa aan. Ook in zijn gedrag is echt al flink verbeterd. Wij zijn er nog lang niet. Maar wel een heel eind in de goede richting :)
Fijn om te lezen ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door