Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door El_Kato
#3225215
De vakantieplannen om te gaan kamperen in Frankrijk werden door omstandigheden aangepast naar een kampeervakantie in NL. Omdat de weersvoorspelling zo slecht was heb ik nog gekeken voor een huisje maar ik kon het niet echt vinden binnen ons budget dus toch maar kamperen. Kacheltje, groot wollen dekbed, extra deken en warme vesten mee, was gelukkig helemaal niet nodig :)

Dit was ook onze eerste echte kampeer vakantie met hond. Heb wel eens eerder een nachtje of 2 gekampeerd met Rana maar meer ook niet. Overijssel bleek de minste neerslag en de hoogste te temperatuur te geven in de voorspellingen dus zijn we die kant op gegaan. We wilden eerst richting Noord Brabant maar de voorspelling was daar niet best en achteraf is het goed dat we een andere keuze hebben gemaakt!

we zijn op een camping in Lemele terecht gekomen, prachtige omgeving en op een (fikse) bui in de avond na echt super goed weer gehad! Mooie plek met schaduw en zon. Vanaf de camping liep je via een pad door de velden een bosje in waarvanuit je het natuurgebied Lemelerberg in kon lopen.

Onze plek
Afbeelding

Het pad tussen de velden
Afbeelding

Lemelerberg in de avond, overdag was te warm.
Afbeelding

In de omgeving prachtige natuurgebieden om te wandelen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maandag zijn we doorgereden naar Kropswolde (Groningen), ook een mooie omgeving maar wel totaal anders.
Afbeelding

Gezellig kiekje :)
Afbeelding

Mede door het boven verwachting goede weer is kamperen in NL zeer goed bevallen. Het is even wennen met de hond we hebben de dagen wat meer gepland ivm de warmte en voldoende beweging voor haar. Hebben veel complimenten gekregen dat we zo'n lief rustig hondje mee hadden :) Hebben ook veel gehoord ach dat oudje, en oooh ze is nog soepel voor zo'n oudje… ze is nog geen 6 maar heeft al een grijs toetje ;D Volgens mij vond ze het leuk kamperen maar ze is wel een echte city slicker en vond sommige dier geluiden maar erg raar ;D

Afbeelding

Hier had ze er even geen zin in denk ik ;D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3225216
Leuk! Ik ben echt absoluut geen kampeerder, maar een fijne vakantie is altijd top!
Lemelerberg is super mooi, heel af en toe gaan we er wel eens heen, is voor ons een half uurtje rijden, heerlijk om daar rond te dwalen.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3225319
Wat een mooie natuur!
Ik kan me goed voorstellen dat jullie genoten hebben. :)
Bijzonder als je met je hond op vakantie gaat he!? Ik geniet daar altijd erg van.
Door Lil
#3225321
Super dat je een fijne vakantie had! Ik vind het zalig om in Nederland op vakantie te gaan.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3225398
Voor een geslaagde vakantie hoef je niet altijd naar het buitenland. Alleen het weer moet hier wel even meezitten maar dat is ook gelukt zo te zien!
Daar bij de Lemelerberg is het ook prachtig. :smitten:
Fijn dat het zo geslaagd was!
Gebruikersavatar
Door Radja
#3225446
Zo te zien hebben jullie een heerlijke vakantie gehad! Ook heel fijn dat jullie fantastisch weer hebben gehad in een mooie omgeving!
Door El_Kato
#3225472
Sinds een paar jaar ga ik wat vaker een paar daagjes in NL weg maar begin me steeds meer te beseffen hoe mooi ons kikkerlandje is. Vorig jaar ben ik een weekje in Diever geweest in september, ook op een camping maar toen met de caravan van mijn ouders. Rana was toen ook mee de eerste dagen met zijn 2 en daarna kwam mijn vriend erbij. We hebben toen heel slecht weer gehad en dan is een caravan wel fijner dan een tent. Ondanks het weer hebben we trouwens wel een heerlijke vakantie gehad en veel geluk gehad dat we steeds tussen de buien door wandelden.

Raar eigenlijk ik beschouw dit als de eerste echte vakantie met hond terwijl we wel vaker weggeweest zijn met alleen Rana of laatst met kerst nog met alle 3 :-\ dat voelt dan toch anders om de een of andere reden ;)

Aan de ene kant vond ik het erg leuk dat ze erbij was anders hadden we minder gewandeld en toch minder van de omgeving gezien en aan de andere kant mis is wel de gezellige keuteldingen die we op vakantie samen doen, samen boodschappen (is leuker in een buitenlandse supermarkt) of 's avonds samen richting toiletgebouw tanden poetsen ed.

Wat me nu ook opviel is op hoeveel plaatsen honden verboden zijn :???: , bv het centrum van Groningen is verboden voor honden :o Dat zijn dan wel de winkelstraten maar die waren onderdeel van de stadwandeling en konden we dus niet in. Was snel opgelost met een iets andere route maar toch heb dat nog nooit gezien…
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door