Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door judith vd
#3224481
Het is fantastisch om een boerderij te hebben met land (helaas woon ik er nog niet), maar jeetje: wat groeit onkruid hard zeg!!

Heeft iemand van jullie ervaring met het wegbranden van onkruid? Welk apparaat gebruiken jullie daar dan voor?

Alvast bedankt voor de input!

Judith
#3224503
koekje schreef:Wij hebben een onkruidbrander van de Action. Meneer gebruikt hem om de bbq mee aan te steken.
hahaha hier zoonlief!
maar ik gebruik het voor t onkruid, werkt prima!
wel id uitkijken dat je het niet vlakbij bosjes/struiken doet
#3224519
Je hoeft niet op te passen als de struiken ook weg moeten :biggrin2:
me and my boys schreef:hahaha hier zoonlief!
maar ik gebruik het voor t onkruid, werkt prima!
wel id uitkijken dat je het niet vlakbij bosjes/struiken doet
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3224558
Ik moet het zelf nog testen maar bij de buurvrouw gaf het altijd goed resultaat; zo'n onkruidverdelgpompjeding met schoonmaakazijn (die met lavendel) er in en dan met mooi weer alles goed inspuiten.
#3224568
Omdat wij hier bij de stallen en rondom de boerderij veel te veel bestrating hebben om alles handmatig te gaan verwijderen (gif spuiten willen wij niet) hebben wij ook een brander aangeschaft. Niet zo'n hobbyding, want dat zet bij ons geen zoden aan de dijk. Met een professionele dakbrander ben ik nog 2 dagen bezig als ik alles wil doen, laat staan met zo'n klein dingetje.
Wij hebben deze: http://www.gaswinkel.com/catalogus/dive ... _piezo.htm
Wegens brandgevaar (wat anderen reeds zeiden) gebruik ik hem alleen vlak nadat het flink geregend heeft. Ook blijf ik uit de buurt van dichte deuren, voor het geval de vlam er onderdoor zou slaan. Er wordt gezegd dat je niet alles weg hoeft te branden want dat het onkruid vanzelf dood gaat nadat de plantencellen door de hitte kapot zijn gegaan (als de plant slap hangt).
Mijn ervaring is dat dan het onkruid gewoon doorgroeit. Tegenwoordig brand ik alles helemaal weg en dan blijft het ook langer weg.
Ik ben er blij mee en vind het goed te doen. Zou eerlijk gezegd ook geen alternatief weten als je geen gif wilt spuiten.
#3224632
Ik gebruik hem ook.
Brand wel alles goed weg.
Er werd tegen mij ook gezegd ,gewoon onkruid verhitten,door de verhitting gaan de plantencellen vanzelf dood, duurt wat langer voordat onkruid helemaal afgestorven is,maar dan blijft het ook langer weg.Nou vind ik dus niet.
Vind dat het onkruid weer snel terug is.Ik brand het goed weg en dan houd ik het bij met azijn.
Door Lil
#3224635
Hier van branden naar azijn gegaan; vind ik beter werken. Alleen in de voortuin tussen de tegels gebruik ik gif tegen de paardenbloemen. Dat werkt super, maar inderdaad voor honden en milieu wil ik dat achter niet.
#3224638
Tegen paardenbloemen en andere penwortel gewassen werkt strooi zout in het hart van de plant gieten heel goed. Gewoon theelepeltje strooizout in het hart van de paardenbloem en echt met een dag of wat is hij dood/weg.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door