Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door teddyspruit
#3224376
Hoi allemaal!

Ik heb, naja had een hoop uitgezocht over vlees voeding-analyse maar ik ben alles kwijt geraakt :'( Mijn computer is gecrasht en precies dat Excel bestand stond niet op mijn externe geheugen.

Nu hoop ik dat iemand hier ook werk heeft gedaan m.b.t. voeding-analyse en het wilt delen met mij en andere.

Mij gaat het vooral om de volgende gegevens:
1- Koolhydraten
2- vet
3- eiwit
4- Water
5- Ruwvezel
6- Mineralen
Door teddyspruit
#3224384
Dat klopt.. Ik had best veel voedingsmaterialen uitgezocht (spiervlees,bevleesd bot,orgaan) het hoeft van mij niet super nauwkeurig te zijn omdat je spiervlees bijna niet uitgezocht krijgt.
Maar het is wel fijn om te weten wat precies wat bevat om zo goed mogelijk dieet te kunnen maken.

En dan voor de meest gangbare diersoorten, kip,rund,eend,konijn,kalkoen,paard,lam en geit.
Door Too
#3224394
Jeutje, 'gewoon' veel variatie en zoveel mogelijk biologisch is te algemeen?
Maak je het jezelf niet heel heel lastig zo? Dat bedoel ik overigens niet als kritiek hoor,maar ik ben zelf meer van het 'grote-stappen-gauw-thuis-soort' ,
die zitten anders in elkaar ::)

Staat er niks in de bieb,
volgens mij zijn er wel [engelstalige] sites waar je in ieder geval spiervlees en misschien ook wat orgaan kon vinden
Door teddyspruit
#3224432
Haha je kan het je zelf net zo moeilijk maken als je wilt.. Nou vind ik het zelf ook erg leuk om alles uit te zoeken en meer te weten te komen wat een bepaald product precies kan doen :) ik heb mijn vorige gegevens ook veelal op internet gezocht en cq gevraagd aan mensen. Maar om alles weer opnieuw te zoeken is best een hoop tijd.. Dus ik had eigelijk gehoopt dat iemand hier ook meer gegevens heeft :)

En jaa had ik alles kaar uitgeprint of opgeschreven dan had ik deze vraag niet hoeven stellen hahah dit gaat mij zeker geen tweede keer gebeuren
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door