Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3223827
Parelridder schreef:Foto 2 en 3, de broers Sun en Moon, wil ze graag samen plaatsen.

Als ik mezelf ff de tijd had gegund om alles goed door te lezen,had ik het geweten! Maar ik zag eigenlijk alleen die ogen! Wow wat hebben die 2 schitterende ogen,was/ben opslag verliefd!

Manlief zou in principe Skodde graag willen hebben,hij wilt er maar 1! Maar omdat hij hier alleen de bovenverdieping zou krijgen,vindt hij het ook weer te zielig! Daar kan ik het mee eens zijn,daarom wil ik er ook 2 :-\
Heb er de halve nacht van wakker gelegen,voordelen en nadelen tegen elkaar aan het afwegen! Voor Skodde,voor ons,maar zeker ook voor Coco! Stel dat de tussendeur open blijft staan en ik/we ben er niet! Pfff!! Wil er niet aan denken! Want dat zijn dingen die erin sluipen,wanneer je een kat van jezelf hebt :-\
Allergie gat het steeds beter mee,komt door de 3 die hier nu even zijn :D ,dus daar hoef ik het niet om te laten!
We hebben tot 2004 altijd katten gehad,dus ik weet wat het is om katten te hebben!

Kortom ben er nog niet uit!
#3223834
Radja, wij hebben onze katten op de bovenverdieping vanwege Oscar. Omdat we de katten al hadden, omdat Oscar goed met katten kon en omdat toen het na een jaar mis ging, we niemand wilde herplaatsen.

Ik raad het je af. Ik vind het drie keer niets. Ja, ze krijgen aandacht, hun eten, we spelen met ze enz. En ach, katten op een flat hebben misschien wel minder vierkante meters tot hun beschikking. Maar ik voel me altijd tekort schieten. Het is altijd schipperen. Het is heel bewust bedenken dat ik een uurtje boven tv ga kijken om met ze te knuffelen en te spelen, terwijl manlief dan alleen beneden zit.
Onze Otje mag af en toe even buiten spelen. Die blijft dicht in de buurt en komt weer als ik roep. Dat vindt ze zo ontzettend leuk en fijn. Pluk mag dat niet meer, omdat ze dan aan plantjes eet waar ze enorm allergisch op reageert. Ik vind dat zo sneu voor Pluk, want zij is ook graag even buiten. Dus mogen ze af en toe in de volière, maar daar staat inmiddels ook weer onkruid in en ik heb nog geen kans gehad dat te wieden. En dat ding is ook maar 1 bij 3 meter, stelt voor een kat ook niets voor.

Ik weet zeker dat je dol op ze zal zijn en alles voor ze over hebt, maar ik wil je mijn ervaring toch meegeven. Dat gevoel van tekort schieten vind ik echt vreselijk. Ook al weet ik dat het meer een gevoel is, dan dat ze echt tekort komen.
#3223839
Dank je Kaela! Klopt wat je zegt,dat is precies het gevoel wat wij hebben,vooral het te kort schieten :-\
De 3 hier en toen met Mazzel,komen wanneer we met ons 4tjes zijn even bij ons in de huiskamer,maar alleen wanneer Coco slaapt of rustig op zijn boom zit! Maar dan is het echt 16 ogen goed gebruiken en je zit niet rustig! Maar even is niet lang genoeg!
Het is en blijft een dilemma,want het is zo fijn om weer 4voeters in huis te hebben! Gevoelsmatig kan ik een pup nog niet en katten zijn we beide stapel mee! Vandaar......!

Ga nog 1 nachtje wakker liggen.
#3223840
Radja schreef:Als ik mezelf ff de tijd had gegund om alles goed door te lezen,had ik het geweten! Maar ik zag eigenlijk alleen die ogen! Wow wat hebben die 2 schitterende ogen,was/ben opslag verliefd!
:biggrin2: Zo iets dacht ik al. Daarom 'bemoeide' ik meer er ook mee. 'k Dacht hoe eerder je begrijpt wie het duo is, hoe sneller je kunt gaan dromen & denken over de kat waar je voor gevallen bent.
Ik heb het 'geluk' dat een kat met mijn middelste hond absoluut niet zal gaan en (nog makkelijker) de katten op hun beurt geen hond gewend zijn, anders zou ik ook verschrikkelijk verleid zijn. Ik ben dol op zowel katten als honden en zo mogelijk nog meer op de (bevriende!) combinatie. Maar ja, ik zou ook graag loopeendjes, scharrelkipjes, een geitje, een hangbuikzwijntje, een bruin schaap.. ::)
Vrouw zoekt boer :)
#3223863
Antraciet, geheel offtopic, maar heb je geen honden (zie je onderschrift)? Ik lig ook in scheiding en leef heel erg met je mee dat je katten weg moeten. Ik kan gelukkig mijn hond meenemen. Anders was het voor mij wel een heel GROOT probleem. Ik weet van andere Sas nog dat ze uiteindelijk haar honden kreeg na de scheiding en hoe gelukkig ze was.
Er is dus voor jou blijkbaar geen andere oplossing. Dat vind ik verschrikkelijk voor je!
Saskia
#3223879
Leuk alle reacties en overpeinzingen te lezen!

@Radja:
Ik ben blij dat je er zo gedegen over nadenkt!
En ja, die lieve oogjes hè? Daar smelt ik ook ieder keer weer bij. Ook bij die van Moon en Tup overigens hoor.
Als je extra informatie nodig hebt om over na te denken hoor ik het graag. Of dat ik eventueel mee kan denken wat hest beste zou passen bijvoorbeeld...

@cj:
Ja, ik heb ook nog 4 honden hier rond lopen.
Ik heb met Roger besproken dat ik 2 van de honden mee neem en hij de andere 2.

Dat is dus ook de reden dat ik de katten niet mee kan nemen.
Ik weet dat ik zeker veel kleiner zal gaan wonen dan ik nu doe, dus ik kan in mijn volgende huis de katten en honden niet gescheiden houden zoals ik nu doe. Anders had ik ze echt meegenomen....
Ik ben nog steeds aan het piekeren en denken of ik het anders op kan lossen zodat ik de katten (of in ieder geval een paar van ze) kan houden. Maar tot nu toe lukt dat nog niet.....
#3223884
Anthraciet schreef:Ik weet dat ik zeker veel kleiner zal gaan wonen dan ik nu doe, dus ik kan in mijn volgende huis de katten en honden niet gescheiden houden zoals ik nu doe. Anders had ik ze echt meegenomen....
Ik ben nog steeds aan het piekeren en denken of ik het anders op kan lossen zodat ik de katten (of in ieder geval een paar van ze) kan houden. Maar tot nu toe lukt dat nog niet.....
Wat afschuwelijk.. :bigarmhug:
Ik hoop dat je op welke wijze dan ook een oplossing vindt die, naar omstandigheden, goed voelt.
#3224090
@Radja: onze Lola was bang voor honden en leefde voornamelijk boven. Poes Haley speelde met honden, maar sliep in de middag en nacht altijd bij Lola boven. Helemaal alleen was ze dus niet en natuurlijk gaven wij haar ook aandacht.

Ik vond het niets. Bij ons liep het zo, omdat Lola de enige was die niet aan Borke en later Sofi kon wennen. Wij wilden haar om die reden niet wegdoen.
Ik heb altijd het gevoel gehad dat we haar tekort deden :'(
Ik zou er dus niet voor kiezen om zo geforceerd met huisdieren te leven :-\
#3224121
Maar begrijp ik het goed dat Radja zich geen zorgen maakt over het feit of de hond de katten zou pakken,maar of de katten de papegaai zouden pakken?
Want dat is misschien een andere kwestie? Zijn er hier nog mensen die de combi kat met papegaai hebben? Want het is niet omdat een kat een roofdier is dat die per definitie alles pakt... een konijn en kat gaat ook vrijwel altijd prima... En ik kan me voorstellen dat zo,n vogel wel voldoende van zich afbijt...

Kaela, hebben jouw katten vroeger in contact gekomen met je papegaaien? Hoe ging dat dan?
Ik probeer ook maar mee te denken omdat het ook zo'n zonde zou zijn als je iets laat schieten als het misschien niet nodig is... Ik weet niet of jullie ver uit elkaars buurt wonen want anders valt het ook altijd op proef uit te proberen. Zien hoe ze op elkaar reageren...
#3224125
Volgens mij maakt Radja zich andersom zorgen, dat de papegaai de kat zeer doet. En dat is mijn ervaring ook. De papegaaien klieren de katten en zullen niet nalaten hun te bijten. In hun staart bijvoorbeeld als de kat langsloopt met de staart fier omhoog. En wat de kat dan zal doen als reactie???

Mijn katten en papegaaien zien elkaar nog steeds wel eens. Als de papegaaien mee gaan douchen of als de katten in de voliere mogen. Maar dan of met de vogels in hun kooi of onder strikte begeleiding. En Coco woont niet in een kooi, dus dan moet je continu zeer scherp opletten en dat is niet haalbaar.
#3224172
Borke schreef:Als vroeger de papegaai van mijn ouders bij ons logeerde, dan hield ik de katten daar altijd weg.
Ik ken overigens ook voorbeelden van konijnen die achter katten aan zitten :-\
Ja,maar dat wil niet zeggen dat dat kwaad kan. Konijnen en katten komen vaak zo goed overeen dat ze zich 1 groep voelen. En konijnen hebben een sterke rangorde en die wordt bepaald door najagen en rijden. Wil niet zeggen dat er aggressie in het spel is. Bovendien gaan heel veel katten opzij als er een konijn recht op hen afkomt,zelfs als deze nieuwgierig is. Zelfde als dat veel konijnen vluchten als de kat speels op hen af springt...
Maar als ze elkaar leren kennen en vertrouwen is er niets meer aan de hand... ze verwonden elkaar bijna nooit.

Maar goed. Inderdaad maar weer in topic. ;)
Ik hoop dat je goede thuisjes vind. Van Sun gaat mijn hartje sneller bonzen. Ik wil graag ooit een ragdoll en waarschijnlijk is hij kruising ragdoll? Alleszins vind ik hem prachtig. En ook het feit dat hij al wat ouder is doet me smelten. Maar dat ( en zeker twee katten erbij) krijg ik hier echt niet verkocht aan manlief en mijn oudste poes...
Door Lil
#3224177
Ik heb katten gehad die zelf hun eigen voedsel vergaarden en konijnen aten ze niet (muis, rat en mol was ruimschoots aanwezig). Dus ik had hen met konijn samen gedurfd, Whiskey ook met een grote vogel (ik heb haar nooit naar vogels zien talen) Scooby en Sylvester absoluut niet met vogels, maar beiden wel met konijnen. Dus vergelijking vogel en konijnen; ik vind er veel verschil tussen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door